eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plGrupypl.misc.elektronikaKoło rowerowe z silnikiem BLDC jako prądnica › Re: Koło rowerowe z silnikiem BLDC jako prądnica
  • Data: 2020-12-01 13:13:13
    Temat: Re: Koło rowerowe z silnikiem BLDC jako prądnica
    Od: LordBluzg(R) <m...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora
    [ pokaż wszystkie nagłówki ]

    W dniu 01.12.2020 o 12:24, J.F. pisze:
    [...]
    > IMO - zalezy jak te turbine zamocujesz.
    > Jesli pradnica bedzie gdzies w srodku jak tu
    >
    >> Tego typu konstrukcja np
    >> https://www.elektriko.pl/lampy-solarne/turbiny-wiatr
    owe-coma-300-9800w-o-pionowej-osi-obrotu/97421.html
    >>
    >
    > to obciazenia nieduze.
    > Jesli niesymetrycznie, to pojawia sie duze momenty, a wiec i sily.

    Zdjęcie już podałem więc nie widzę problemu.

    >
    >>> No i ponoc VAWT wymaga rozruchu, bo samo nie ruszy ... trzeba bedzie
    >>> nad sterownikiem popracowac :-)
    >
    >> To zależy czy turbina jest Darrieus Savonius. Savonius nie wymaga
    >> rozpędzania :) Stąd też pytam o wydajność/doświadczenia.
    >
    > Ale Savionius chyba mniej wydajny.

    Jesli uzyskam przy 5m/s 30W to mi wystarczy. Nie potrzebuję nadwyżek
    prądu bo nie mam co z nim zrobić. Akumulator potrzebuje 2-3A i tyle
    wystarczy.

    >>> Tzn jak - pedalami ladujesz ?
    >>> No, jesli ludzie pedaluja dla zdrowia, to czemu nie :-)
    >
    >> Jak najbardziej. Nie jeżdżę wyczynowo ale turystycznie.
    >
    > Turystycznie to mi pary brakuje na jezdzenie, ale ja kondycji nie mam :-(

    Ja też nie mam kondycji a jazda 20km/h mi wystarcza na rozruszanie
    dupska i często jeżdżę z przyczepką (siedzi tam pies) do lasu odległego
    o parę kilometrów czy na działkę.
    >>> IMO - samemu nie zrobisz. A przynajmniej nie dobrze.

    > Ja o pradnicy pisze.

    To nie problem dla mnie, jednak to czasochłonne, stąd pytanie do
    grupowiczów, czy coś takiego ktoś już robił z kołem od roweru.
    Wykonanie cewek, magnesy itd to też jakiś nakład finansowy a koła
    rowerowe są dla mnie dostępne groszowo. Silniki BLDC w rowerach są
    wykonane solidnie i z punktu są nastawione na nieduże obroty (ilość
    cewek/magnesów) co można sobie odszukać u producentów a ich moc
    odpowiednia dla moich potrzeb. Skoro turbiny wiatrowe (nawet ta do
    której linkujesz) mają moce 1000W i więcej to chyba logiczne że wiatr
    musi pokonać opór obciążenia i wytworzyć taką moc.

    Sprawdziło mi się doskonale w rowerze i mam tam spokojnie 30W (uzyskałem
    znacznie więcej w testach) więc kombinuję z wiatrakiem. Sam możesz
    obliczyć sobie obroty koła wiedząc że średnica koła to 28' a prędkość
    15km/h produkuje wspomniane 12V 30W to wychodzi coś ok 120obr/min a
    takie turbiny osiągają obroty do ok 200obr/min co prawda przy dużych
    wiatrach. Mi się jednak wydaje bardzo mocno, że istota leży w wykonaniu
    odpowiednich ramion i powierzchni "skrzydeł" dla pokonania siły oporu
    obciążonej prądnicy. No nic, muszę poczekać aż zawieje, żeby
    eksperymentować :/
    Możliwe, że docelowo będzie to połączenie obu stylów czyli Darrieus i
    Savonius w jednym, coś jak tutaj ale inaczej :D
    https://pl.wind-turbine-models.com/turbines/358-dorn
    ier-darrieus-savonius-5-5-kw

    --
    LordBluzg(R)
    <<<Pasek Grozy TVPiS>>>
    GAZ PIEPRZOWY WYRAZEM TROSKI O ZDROWIE OBYWATELI

Podziel się

Poleć ten post znajomemu poleć

Wydrukuj ten post drukuj


Następne wpisy z tego wątku

Najnowsze wątki z tej grupy


Najnowsze wątki

Szukaj w grupach

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.

Wzory dokumentów

Bezpłatne wzory dokumentów i formularzy.
Wyszukaj i pobierz za darmo: