  • Data: 2020-12-12 18:26:13
    Temat: Re: Koło rowerowe z silnikiem BLDC jako prądnica
    Od: LordBluzg(R) <m...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

    W dniu 01.12.2020 o 22:40, ToMasz pisze:

    > dobrze że fotkę dałeś. moim zdaniem masz o wieeele za małą powierzchnię
    > wiatraka. druga sprawa ze aby uzyskać skuteczność, "łopata" która pcha
    > "tam" musi swoim profilem pomagać łopacie która "z powrotem".
    > Daj wieksze łopaty, dwie obręcze i jak zawjeje zrób ognisko - może
    > zobaczysz jak to działa. gorąco życzę powodzenia i czekam na relacje

    Tak tylko dla potomności. Wykonałem jednak prototyp turbiny VAWT typ C w
    oparciu o 3 rury PCV Fi110 długość 1000mm na kole rowerowym (średnica
    wirnika 70cm) ze "standardowym dynamem w piaście" i osiągnąłem 10W przy
    wietrze 4m/s (10km/h). Startuje przy 1,5m/s czyli całkiem ładnie.

    według projektu:
    http://www.daswindrad.de/forum/viewtopic.php?f=2&t=2
    1

    Jest to znacznie lepszy efekt niż 8 rur PCV z pierwszego projektu przy
    tej samej średnicy wirnika.

    Następnym krokiem jest wykonanie (chyba) ostatecznej wersji rura PCV
    Fi200mm długość 1500mm średnica wirnika 1300mm co według obliczeń da mi
    spokojnie 50W mocy przy wietrze 4-5m/s (20km/h). Przy tych słabych
    wiatrach działa to dość dobrze i silnik BLDC spełni moje wymagania.
    Opiszę to później, kiedy wykonam ostateczny model. Będzie to coś na
    kształt tego:

    https://www.youtube.com/watch?v=7AEewu86ovg&ab_chann
    el=xfrenezy a gość
    (opis) robił to na potrzeby 1kW

    Teraz trzeba wykombinować jak to koło wpleść w taką konstrukcję (problem
    z wagą "skrzydeł/PCV+aluminium 2mm" i mocowaniem do obręczy koła)
    możliwe że zdecyduję się na demontaż szprych, kopię w/w projektu z YT a
    samą prądnicę podłączę na końcu. Przynajmniej będę miał wirnik typu
    "solo" jak na w/w filmie z YT i możliwość podłączania różnych prądnic. A
    miało być prosto z górki i za grosze :)

    Całość powinna zamknąć się w kosztach do 1kzł max (blacha droga) ale to
    i tak taniej niż dodatkowe panele słoneczne z których o tej porze roku
    "gówno jest". Mam dość dobrą lokalizację i te 4m/s to praktycznie wieje
    cały czas, przynajmniej większość dni w roku.

    Wrócę do wątku jak skończę budowę i będą fotki, filmy, dane pomiarowe.
    Na dzień dzisiejszy, wygląda że nie jest to jednak droga donikąd co
    dobrze wróży całej zabawie :)

    ...bo na działce rekreacyjnej nie mam w ogóle zasilania energetyki, stąd
    zabawa...

    --
    LordBluzg(R)
    <<<Pasek Grozy TVPiS>>>