  • Data: 2020-12-02 16:33:38
    Temat: Re: Koło rowerowe z silnikiem BLDC jako prądnica
    Od: LordBluzg(R) <m...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

    W dniu 01.12.2020 o 22:40, ToMasz pisze:

    > dobrze że fotkę dałeś. moim zdaniem masz o wieeele za małą powierzchnię
    > wiatraka.

    Od czegoś musiałem zacząć.

    > druga sprawa ze aby uzyskać skuteczność, "łopata" która pcha
    > "tam" musi swoim profilem pomagać łopacie która "z powrotem".

    To są rury PCV pocięte na połowę w ilości 8 szt. Nie kombinowałem z
    modelowaniem łopat, bo najpierw chcę uzyskać efekt zdolny do zrobienia
    pomiaru. To było najszybsze i najtańsze rozwiązanie.

    > Daj wieksze łopaty, dwie obręcze

    Dwie obręcze to dodatkowe tarcie drugiej obręczy. Na pewno nie pomaga.

    Łopaty są zamocowane dobrze i na pewno się nie odkształcą nawet jeśli to
    się mocno zakręci.

    https://www.fotosik.pl/zdjecie/97a3297e15b51407

    > zobaczysz jak to działa. gorąco życzę powodzenia i czekam na relacje

    > Wiesz ze na allegro są wiatraki za 5 sówek?

    Czytałeś opisy? To co można kupić i "prawie" działa potrzebuje 11m/s
    (40km/h) i to już jest wietrzysko, żeby dostać ~80W a i to wątpliwe.
    Są testy na YT, gdzie montowano takie wiatraki na samochodzie i robiono
    pomiary przy różnych prędkościach.

    Wystarczy spojrzeć przy drodze, bo są takie zestawy solar+wiatraczek i
    zobaczyć kiedy się to kręci. Praktycznie zawsze stoją nieruchomo jak
    jadę samochodem i obserwuję.

    https://www.de.rms.com.pl/wp-content/uploads/2015/06
    /Instalacja-o%C5%9Bwietlenia-2.jpg

    Reszta ofert to ściemnianie bo 500W na takim samym wiatraczku to zwykła
    sciema :)

    W ogóle opisy, że coś produkuje energię użytkową przy 5m/s (20km/h) siły
    wiatru to też jakieś nadwyrężone opisy ale wiem że to możliwe pod
    warunkiem wykonania odpowiedniej konstrukcji a ta nie może być mała
    (ramiona) z uwagi na pokonanie oporu samej prądnicy nie wliczając
    jeszcze obciążenia. No nic, czekam na wiatr. Dzisiaj coś drgnęło z
    wiatrem ale to ok 3m/s (muszę sobie kupić anemometr) żeby dokładnie
    zmierzyć siłę wiatru. Przyda się na pewno jak będę ustalał lokalizację
    docelową, czyli tam gdzie najlepiej wieje (komin wiatrowy). Turbinka
    lekko drgnęła ale do pełnego dobrego obrotu brakuje jeszcze co najmniej
    raz tyle.

    --
    LordBluzg(R)
    <<<Pasek Grozy TVPiS>>>