  • 81. Data: 2010-01-15 12:59:34
    Temat: Re: Jakie lustro
    Od: "Yogi\(n\)" <y...@t...pl>

    Użytkownik <l...@l...localdomain> napisał w wiadomości
    news:slrnhl0o4j.5q8.lrem@localhost.localdomain...
    >W poście <hipnl8$atr$1@nemesis.news.neostrada.pl>,
    > Yogi(n) nabazgrał:

    > Skąd te informacje? W jakich warunkach?

    Z własnego doświadzenia. Warunki - wnętrze, słabo oświetlone, bez
    dodatkowych źródeł. Fotograf ten sam. Aparaty przyniesione przez kilka osób
    w celu porównania. Co jeszcze mam napisac?

    --
    Yogi(n)

  • 82. Data: 2010-01-15 13:09:23
    Od: l...@l...localdomain

    W poście <hippgk$c5t$1@nemesis.news.neostrada.pl>,
    Yogi(n) nabazgrał:

    > Z własnego doświadzenia. Warunki - wnętrze, słabo oświetlone, bez
    > dodatkowych źródeł. Fotograf ten sam. Aparaty przyniesione przez kilka osób
    > w celu porównania. Co jeszcze mam napisac?

    Czy wszyscy testujący odnieśli takie samo wrażenie? Czy też może porwaliście
    się na robienie jakichś pomiarów?

    --
    Ostatnio na http://blog.lrem.net/ wymajaczyłem:
    Google idzie na wojnę

  • 83. Data: 2010-01-15 13:37:23
    Od: "Yogi\(n\)" <y...@t...pl>

> [...]
    > Yogi(n) nabazgrał:

    > Czy wszyscy testujący odnieśli takie samo wrażenie? Czy też może

    Szczerze mówiąc, nie bardzo rozumiem co chcesz udowodnić. Każdy obmacywał
    kazdy z aparatów po kolei, do wniosków dochodziliśmy wspólnie. Sporne
    kwestie rozstrzygalismy komisyjnie. Testy symultanieczne polegały na tym, że
    stojąc obok siebie celowaliśmy w te same obiekty, w niektórych próbach dla
    utrudnienia poruszające się z niewielką prędkością. Były tez próby z lampą -
    aparat na wysokości bioder, obiekt robi pare kroków w przód i tył, "czas
    start" - i "sędzia" patrzył czyja lampa strzeli pierwsza. Porównywaliśy też
    jotpegi przy różnych ISO (800, 1600, 3200), również komisyjnie. Np. shutter
    lag k-x też był najmniejszy, choć porównywalny z k10d - ale tutaj nie
    mierzyliśmy tego np. stoperem, raczej subiektywne odczucia.
    Właściciele canonów przyznali, że AF małego pentaxa działa zaskakująco
    szybko, podobnie podobała im sie jakość jotpegów przy wysokich ISO.
    Porównywaliśmy też z k10d i wyraźnie (to niestety mój) przegrywał - i w
    szybkści AF (ze wszystkimi) i w "szumności" - gorzej było tylko z ISO 800 i
    1600 z 450D.

    --
    Yogi(n)

  • 84. Data: 2010-01-15 13:46:43
    Od: l...@l...localdomain

    W poście <hipr8b$da9$1@atlantis.news.neostrada.pl>,
    Yogi(n) nabazgrał:

    > Szczerze mówiąc, nie bardzo rozumiem co chcesz udowodnić.

    Skąd pomysł, że chcę coś udowadniać? Chcę się dowiedzieć, czy można
    na tej ocenie polegać (na ile jest subiektywna/obiektywna).

    > Każdy obmacywał
    > kazdy z aparatów po kolei, do wniosków dochodziliśmy wspólnie. Sporne
    > kwestie rozstrzygalismy komisyjnie. [...]

    No i wygląda na to, że można. Ucieszyłeś mnie.

  • 85. Data: 2010-01-15 14:12:20
    Od: Bartosz Mierzwiak <b...@w...pl>

    On Fri, 15 Jan 2010 14:37:23 +0100, Yogi(n) <y...@t...pl> wrote(a):

> [...]
    > jotpegi przy różnych ISO (800, 1600, 3200), również komisyjnie. Np. shutter

    Pomiary shutterlaga K-x dostępne w sieci podają czas 0,03s. Co jest
    wynikiem dość dobrym, ale jednak konkurenci, na taniej amatorskiej
    półce są lepsi. Dla porównania Nikon D5000 ma 0,02s a Alpha 500/550 0,01s.
    Zatem i w tej materii puszka się niczym szczególnym nie wyróżnia.

    > choć porównywalny z k10d - ale tutaj nie
    > mierzyliśmy tego np. stoperem, raczej subiektywne odczucia.
    > Właściciele canonów przyznali, że AF małego pentaxa działa zaskakująco
    > szybko,

    Ale optyczni nie twierdzą że AF działa wolno, tylko że jest
    nieskuteczny. Znaczy nie trafia mimo iż ostrość potwierdza. Może to
    dlatego że jest taki szybki. :)

    > podobnie podobała im sie jakość jotpegów przy wysokich ISO.

    Jest tam mało szumu, ale i detalu nie ma, a do tego obraz jest
    wyostrzany nawet w RAWach. Na tej zasadzie to można zrobić nawet
    zajebiaszcze ISO fyfdziesiąt tysięcy.

    B.

  • 86. Data: 2010-01-15 14:31:36
    Od: Pan Piskorz <p...@b...pl>

    > Bzdura. Choćby pierwsze z brzegu D90, 450D, a700 - pokazują.

    Nie bzdura, bo ich jest garstka.

    > Bzdura - a700.

    Nie bzdura, bo jedna to nie reguła.

    > No to teraz wykaż związek logiczny pomiędzy pokrętłami, a wyświetlaczem.

    Jest oczywisty. Proste modele wymagają ingerencji w menu.
    Zaawansowane są wygodniejsze w obsłudze.

    Czy to aż tak zawiłe, że do Ciebie nie dociera?
    P.

  • 87. Data: 2010-01-15 14:44:27
    Od: de Fresz <d...@n...o2.pl>

    On 2010-01-15 15:12:20 +0100, Bartosz Mierzwiak
    <b...@w...pl> said:

> [...]
    > półce są lepsi. Dla porównania Nikon D5000 ma 0,02s a Alpha 500/550 0,01s.
    > Zatem i w tej materii puszka się niczym szczególnym nie wyróżnia.

    Dopóki nie zobaczę dokładnie opisanej metodologii pomiarów, dalej będę
    twierdził że wszelkie takie wyniki są z sufitu i branie ich serio
    świdczy o niewielkiej świadomości, jak trudo coś takiego rzetelnie
    zmierzyć.

    > Jest tam mało szumu, ale i detalu nie ma,

    Pit pitu. Wogóle nie odstaje od konkurencji:

    http://www.dpreview.com/reviews/pentaxkx/page26.asp

    > a do tego obraz jest wyostrzany nawet w RAWach.

    To teraz udowodnij, że któryś aparat nie robi tego wogóle. No i pokaż
    jakieś życiowe przykłady negatywnych skutków tego wyostrzania w K-x.

    de Fresz

  • 88. Data: 2010-01-15 14:52:50
    Od: de Fresz <d...@n...o2.pl>

    On 2010-01-15 12:24:39 +0100, "Yogi\(n\)" <y...@t...pl> said:

    > Zacytuję i sie odniosę
    > * problemy z doborem odpowiednich baterii zasilających,
    > - bzdura, na eneloopach robi ok. 1200 zdjęć

    Znaczy że na Eneloopach działa dobrze, ma dowodzić tego, że na innych
    działa słabo? Przemyśl to jeszcze.

    > * mało skuteczny autofokus,
    > - bzdura totalna, podpinałem te same (fizycznie te same, nie takie
    > same) obiektywy do niego i do k10d i jest o niebo lepiej!

    Przy tak ogólnikowych stwierdzeniach warto je zestawić z jakimiś
    konkretnymi punktami odniesienia. Dotyczy to zarówno Ciebie, jak i
    Opacznych.

    > * stosunkowo słaba skuteczność stabilizacji,
    > - bzdura totalna, radzi sobie lepiej jak k10d

    To dość trudno mierzalna funkcja i myślę, że prędko się nie doczekamy
    rzetelnych testów. Można by do tego podejść maszynowo albo
    statystycznie. W pierwszym przypadku nie da się uwzględnić ergonomii
    chwytu, która również ma wpływ na skuteczność, w drugim będzie spory
    rozrzut i trudność dowiedzenia wpływu poszczególnych czynników.

    > * mały wizjer optyczny,
    > -true, ale za to lekki i mały

    IMHO nie taki mały i bardzo jasny (nawet jaśniejszy od K7, ale to
    wynika najprawdopodobniej z innej kwestii). Jak to wziąłem w ręce,
    byłem szczerze zaskoczony, że aż tyle udało im się wycisnąć z
    pentamirrora.

    > * wyostrzanie i odszumianie zdjęć RAW,
    > - zapomnieli dodać, że bardzo skuteczne i nieingerujące w ilość szczegółów

    Ale jest. I pokręconym purystom może przeszkadzać. Zresztą AFAIK robią
    to bodaj wszystkie aparaty, tylko że w różnym stopniu.

    de Fresz

  • 89. Data: 2010-01-15 15:29:42
    Od: de Fresz <d...@n...o2.pl>

    On 2010-01-15 15:31:36 +0100, Pan Piskorz <p...@b...pl> said:

    > Nie bzdura, bo ich jest garstka.

    Jeśli większość współcześnie produkowanych modeli to "garstka"...

    > Nie bzdura, bo jedna to nie reguła.

    To Ty napisałeś, że to święta zasada.

    > Jest oczywisty. Proste modele wymagają ingerencji w menu.
    > Zaawansowane są wygodniejsze w obsłudze.

    Ale gdzie związek z górnym panelem? Akurat ten element sam w sobie nie
    niesie wybitnej poprawy wygody, dopiero o sumie pewnych cech można to
    powiedzieć. I bez większego problemu da się zrobić aparat o wysokiej
    ergonomii bez tego panela, więc Twoje śmiałe twierdzenie jest z
    założenia fałszywe.

    > Czy to aż tak zawiłe, że do Ciebie nie dociera?

    Raczej to Ty masz problemy z logicznym odnajdowaniem przyczyn i
    nadużywaniem bzdurnych uogólnień.
    Dla mnie EOT.

    de Fresz

  • 90. Data: 2010-01-15 17:25:01
    Od: "Yogi\(n\)" <y...@t...pl>

    Użytkownik "de Fresz" <d...@n...o2.pl> napisał w wiadomości

    > Znaczy że na Eneloopach działa dobrze, ma dowodzić tego, że na innych
    > działa słabo? Przemyśl to jeszcze.

    No to przeczytaj test, którego jedynie podsumowanie zacytowałem. Testujący
    twierdzi, że aparat nie działa na innych bateriach jak alkaliczne. Bzdura
    tym większa, że fabrycznie dołączajągo do niego litowe ;-) Przy stosowaniu
    lampy (powiedzmy ~ połowa zdjęć) robi prawie 800. Bez lampy - z kitem,
    prawie 1200.

    > Przy tak ogólnikowych stwierdzeniach warto je zestawić z jakimiś
    > konkretnymi punktami odniesienia. Dotyczy to zarówno Ciebie, jak i
    > Opacznych.

    Ale to nie są ogólnikowe stwierdzenia - mam k10d od jakiegoś czasu a
    obiektywy od - bo ja wiem - niektóre mają z 10 lat albo i więcej. Podpinałem
    je wszystkie do k-x i za każdym razem byłem zdziwiony jak dobrze sobie
    radzi - z pewnością lepiej/szybciej i celniej niż k10d. Oczywiścei możesz mi
    zarzucić małą próbę pomiarową, stronniczość i wpływ księzyca, ale wiem jak
    sobie poradził ;-)

> [...]
    > również ma wpływ na skuteczność, w drugim będzie spory rozrzut i trudność
    > dowiedzenia wpływu poszczególnych czynników.

    Robiłem, własnie w celach testowych serie zdjęć z łapki na róznych czasach.
    Pełkonklatkowym FA 80-320 na długim końcu moża zrobić k-x'em nieporuszone
    zdjęcie z czasem 1/60. Oczywiście - nie każde i nie zawsze, ale procent
    ostrych jest znacząco duży, bo można wybrać z powiedzmy 10-ciu trzy, cztery
    poprawne technicznie. Z takim samym czasem k10d tym obiekywem na najdłuższej
    ogniskowej nie udało mi sie zrobi *ani jednego* nieporuszonego zdjęcia. Przy
    1/100 nieporuszonych jest 7-8 na 10 a w kd10 może jedno-dwa. Dlatego
    twierdzę, że stabilizacja działa o niebo lepiej niż w k10d.

    > IMHO nie taki mały i bardzo jasny (nawet jaśniejszy od K7, ale to wynika
    > najprawdopodobniej z innej kwestii). Jak to wziąłem w ręce, byłem szczerze
    > zaskoczony, że aż tyle udało im się wycisnąć z pentamirrora.

    Do tego w k10d troche mu brakuje, ale fatalny nie jest.

    > Ale jest. I pokręconym purystom może przeszkadzać. Zresztą AFAIK robią to
    > bodaj wszystkie aparaty, tylko że w różnym stopniu.

    Tylko skoro już jest, to bardzo cieszy, że raczej pomaga niż psuje.

    --
    Yogi(n)