  • 1. Data: 2010-01-12 08:45:49
    Temat: EF-S 17-85 IS czy EF-S 18-135 IS?
    Od: "Tadeusz" <...@s...onet.pl>

    Który z tych 2 wybrać jako spacerzoom "do wszystkiego"?
    Cenowo niewiele się różnią, może ktoś testował jak wypadają
    jakościowo i jak pracuje AF ?
    17-85 jest trochę szerszy i ma USM, 18-135 za to bardziej
    uniwersalny i odrobinę jaśniejszy...
    Czy IS mają taki sam???

    PS: obecnie mam 300D, zamierzam kupić 50D "za jakiś czas" :)

    --
    pozdrawiam
    Tadeusz

  • 2. Data: 2010-01-12 09:25:47
    Temat: Re: EF-S 17-85 IS czy EF-S 18-135 IS?
    Od: "Winetoo" <w...@n...spam.please.com>

    Użytkownik "Tadeusz" <...@s...onet.pl> napisał w wiadomości
> [...]
    > uniwersalny i odrobinę jaśniejszy...
    > Czy IS mają taki sam???
    >
    > PS: obecnie mam 300D, zamierzam kupić 50D "za jakiś czas" :)

    Ja bym brał 18-55 IS lub 18-200 IS zależnie od tego czy potrzebujesz więcej
    "zooma" czy nie. 17-85 w stosunku do 18-55 optycznie nic nie wnosi, a zawsze
    to dodatkowy ciężar do noszenia. Jedyny zysk to trochęcichszy napę AF.

    Jeśli mogą być dwa szkła to IMO optimum na dizeń dzisiejszy to 18-55 IS +
    55-250 IS

    Jeśli koniecznie musi to być jedno szkło to 18-200 IS

    Ps. Osobiście przetestowałem różne szkła łącznie z polecanym Tamronem f/2.8
    i wspomnianym przez Ciebie 17-85 i skończyłem na 18-55 IS, a nie kierowałem
    się ceną.

    Pozdrawiam
    Winetoo

  • 3. Data: 2010-01-12 10:30:45
    Od: XX YY <f...@g...com>

    On 12 Jan., 09:45, "Tadeusz" <t...@s...onet.pl> wrote:
> [...]
    > uniwersalny i odrobinę jaśniejszy...
    > Czy IS mają taki sam???
    >
    > PS: obecnie mam 300D, zamierzam kupić 50D "za jakiś czas" :)

    jesli mialbym wybrac jeden z tych wyminionych jako uniwersalny - np
    podroz urlopowa samolotem z ograniczonym ciezarem itp to wybralbym ze
    wzgledu na zakres 18-135.

    poprzednio mialem obawy przed silnikiem nie usm , ale wychodzi mi
    waraznie z pomiarow ze bezpodstawnie.
    zalezy od konkretnego obiektywu , ale usm z definicji wcale nie musi
    ostzyc lepiej
    predkosc praktycznie porownywalna , za to jest cichszy , co na
    spaacerze nie odgrywa wiekszej roli.

    do wnetrz ten 85 bedzie czesto ciemnawy , trza wyciagac lampe.

    na temat rozdzielczosci wlasnosci optycznych sie nie wypoaiadam bo nie
    ma tych obiektywow a testy sobie znmajdziesz.
    zabieram glos jedynie w aspekcie AF i zakresu ognisk.

    w sumie ileu czytajacych tle mozesz dostac rozniacych sie odpowiedzi -
    decyzje musisz podjac sam.