  • 1. Data: 2010-01-12 08:48:45
    Temat: jaki przebieg aparatu?
    Od: "zoor" <ciapka@.wp.pl>

    Do tej pory bawiłem sie wyłącznie nikonami. Aby sprawdzić całkowity przebieg
    migawki wystarczyło ściągnąć opande. ( no właśnie na ile wiarygodny jest
    odczyt z opandy).

    Czy w przypadku aparatów takich jak
    Canon
    Pentax
    Olympus
    Sony
    tez istnieją odpowiedniki programu opanda, ktorymi to mozemy sobie sprawdzić
    całkowita ilość klapnięć?

    Pozdrawiam
    zoorro

  • 2. Data: 2010-01-12 09:00:46
    Temat: Re: jaki przebieg aparatu?
    Od: Krasnal <k...@o...pl>

    To był 12 styczeń (wtorek), gdy o godz. 9:48 *zoor* napisał(a):

    > tez istnieją odpowiedniki programu opanda, ktorymi to mozemy sobie sprawdzić
    > całkowita ilość klapnięć?

    Ja mam PhotoMe i tam sprawdzam. Mam Pentaksa ale podejrzewam, że sprawdzi
    także zdjęcia z innych aparatów.

    --
    Krasnal...

  • 3. Data: 2010-01-12 09:21:33
    Od: Bartosz Mierzwiak <b...@w...pl>

    On Tue, 12 Jan 2010 09:48:45 +0100, zoor <ciapka@> wrote(a):
> [...]
    > migawki wystarczyło ściągnąć opande. ( no właśnie na ile wiarygodny jest

    AFAIR tylko aparaty Nikona wpisują przebieg do EXIFa.

    B.

  • 4. Data: 2010-01-12 09:45:41
    Od: Robert Kois <k...@h...pl>

    Dnia Tue, 12 Jan 2010 09:48:45 +0100, zoor napisał(a):

> [...]
    > Sony
    > tez istnieją odpowiedniki programu opanda, ktorymi to mozemy sobie sprawdzić

    W Canonie 400D alternatywny firmware pozwala sprawdzić w aparacie.
    Normalnie w Canonach tylko serwis może sprawdzić.

    --
    Kojer

  • 5. Data: 2010-01-12 13:50:56
    Od: "kurdybanek" <k...@n...plt>

    > W Canonie 400D alternatywny firmware pozwala sprawdzić w aparacie.
    > Normalnie w Canonach tylko serwis może sprawdzić.

    Nieprawda. Można zewnętrznym programem w korpusach wyposażonych bodaj w
    DIGIC III. Na pewno w 450d, 40d, 50d.

  • 6. Data: 2010-01-12 14:27:31
    Od: Robert Kois <k...@h...pl>

    Dnia Tue, 12 Jan 2010 14:50:56 +0100, kurdybanek napisał(a):

    > Nieprawda. Można zewnętrznym programem w korpusach wyposażonych bodaj w
    > DIGIC III. Na pewno w 450d, 40d, 50d.

    A to ja przepraszam. Powyżej 400D nie sprawdzałem.

    --
    Kojer

  • 7. Data: 2010-01-12 16:38:06
    Od: t0p <x...@x...pl>

    Bartosz Mierzwiak wrote:
    > AFAIR tylko aparaty Nikona wpisują przebieg do EXIFa.
    >
    > B.

    Nieprawda. W Pentaksy też wpisują. Można sprawdzić programami takimi jak
    PhotoME lub ExifTool.

  • 8. Data: 2010-01-12 17:21:36
    Od: "Eneuel Leszek Ciszewski" <p...@c...fontem.lucida.console>

    "kurdybanek" hihuo1$2iea$...@o...icpnet.pl

    > Nieprawda. Można zewnętrznym programem w korpusach wyposażonych bodaj w DIGIC III.
    Na pewno w 450d, 40d, 50d.

    Jak?

    --
    .`'.-. ._. .-.
    .'O`-' ., ; o.' eneuel@@gmail.com '.O_'

  • 9. Data: 2010-01-12 18:45:48
    Od: "Tomek" <W...@p...onet.pl>

    Użytkownik "Eneuel Leszek Ciszewski" napisał
    > Jak?

    http://astrojargon.net/40dshuttercount.aspx?AspxAuto
    DetectCookieSupport=1

  • 10. Data: 2010-01-12 20:57:11
    Od: MariuszM <u...@p...onet.pl>

    W dniu 2010-01-12 09:48, zoor pisze:

    > tez istnieją odpowiedniki programu opanda, ktorymi to mozemy sobie
    > sprawdzić całkowita ilość klapnięć?
    W Olku jest (był) taki myK

    włącz aparat, otwórz zamknięcie karty CF
    1. naciśnij "podgląd zdjęć"+"ok" razem
    2. naciśnij przyciski nawigacyjne w podanej kolejności "góra" "dól"
    "lewo" "prawo"
    3. nacisnij przycisk wyzwalajacy migawke
    4. nacisnij przycisk nawigacyjny "góra"
    5 nacisnij przycisk nawigacyjny "prawo" aby wyświetlić stronę drugą

    strona druga:
    R: 00XXXXXX licznik zdjęć
    S: 00XXXXXX licznik zdjęć z lampą błyskową (było nieznana wartość)
    M: 00XXXXXX licznik podniesienia lustra (było mapowanie)
    U: 00XXXXXX licznik ilości uruchomień ultrasonicznego czyszczenia matrycy

    M.