  • 71. Data: 2010-01-15 09:25:31
    Temat: Re: Jakie lustro
    Od: l...@l...localdomain

    W poście <s...@g...mierzwiak.com>,
    Bartosz Mierzwiak nabazgrał:
    > Dla odmiany dziś optyczni przetestowali K-x, i coś zachwytów nie widać,
    > za to sporo wad:

    To ten portal, co najpierw w K10D piał nad świetnym wizjerem, a potem w K20D
    stwierdził, że ten sam wizjer jest nędzny? ;)

    --
    Ostatnio na http://blog.lrem.net/ wymajaczyłem:
    Google idzie na wojnę

  • 72. Data: 2010-01-15 10:03:12
    Od: "zoor" <ciapka@.wp.pl>

    Użytkownik <l...@l...localdomain> napisał w wiadomości
> [...]
    > K20D
    > stwierdził, że ten sam wizjer jest nędzny? ;)

    Widać, przestali płacić.

  • 73. Data: 2010-01-15 11:04:07
    Od: "Marek Wyszomirski" <w...@t...net.pl>

    <l...@l...localdomain> napisał:

    > To ten portal, co najpierw w K10D piał nad świetnym wizjerem, a potem w
    > K20D
    > stwierdził, że ten sam wizjer jest nędzny? ;)

    I chyba jeszcze ci sami testerzy brokat na skórze modelki z hot pikselami
    mylili...

    --
    Pozdrawiam!
    Marek Wyszomirski (w...@t...net.pl)

  • 74. Data: 2010-01-15 11:24:39
    Od: "Yogi\(n\)" <y...@t...pl>

> [...]
    > K20D
    > stwierdził, że ten sam wizjer jest nędzny? ;)

    Zacytuję i sie odniosę
    * problemy z doborem odpowiednich baterii zasilających,
    - bzdura, na eneloopach robi ok. 1200 zdjęć

    * mało skuteczny autofokus,
    - bzdura totalna, podpinałem te same (fizycznie te same, nie takie same)
    obiektywy do niego i do k10d i jest o niebo lepiej!

    * brak podświetlanych w wizjerze punktów autofokusu,
    - true, ale to taka tradycja w entry-level

    * stosunkowo słaba skuteczność stabilizacji,
    - bzdura totalna, radzi sobie lepiej jak k10d

    * mały wizjer optyczny,
    -true, ale za to lekki i mały

    * brak gniazda HDMI,
    -true, ale jak ktoś chce robić filmy i oglądac z aparatu, to kupuje kamerę
    ;-)

    * stosunkowo niska rozdzielczość ekranu LCD,
    -true, nie gorzej jednak od konkurencji w tym segmencie, a do LV i oceny
    zdjęcia wystarcza w zupełności

    * brak przycisku jakości i rodzaju zdjęć,
    - Bardzo true, to pierwsza prawdziwa wada, odziedziczona po całej linii
    k100/km

    * wyostrzanie i odszumianie zdjęć RAW,
    - zapomnieli dodać, że bardzo skuteczne i nieingerujące w ilość szczegółów

    * ingerencja w RAW-y przy długich ekspozycjach.
    - no i dobrze, bo przy CMOSIe mielibyśmy gwieździste niebo na każdej fotce

    Takie testy to i ja mogę zrobić bez laboratorium; dodam, ze w zamierzchłych
    czasach K10D dostała od nich 4,6, k-x teraz 4,4 punktu, gdyby się jednak
    bardziej przyłożyli i zbadali kwestię obsługi akumulatorów, stabilizacji i
    AF to dostałaby pewnie 4,8. Nie wykluczam braku powtarzalności w różnych
    egzemplarzach, ale w takim razie mnie się trafił lepszy egzemplarz ;-)

    --
    Yogi(n)

  • 75. Data: 2010-01-15 11:29:50
    Od: "Yogi\(n\)" <y...@t...pl>

    Użytkownik "Yogi(n)" <y...@t...pl> napisał w wiadomości

    A w komentarzach pod testem ktoś zacytował różnice w ocenach na optycznych i
    dpreview:

    Optyczne
    Pentax K-X 4.4
    Nikon 5000D 4.9
    Sony A380 4.6
    Canon 500D 4.8

    dpreview
    Pentax K-X 9.0
    nikon 5000D 8.0
    Sony A380 7.5
    Canon 500D 8.0

    Nie, nie jestem w żaden sposób związany z firmą pentax (hoya), ale to
    maleństwo naprawdę robi świetne zdjęcia; gdybym go nie używał od kilu
    miesięcy nie wypowiadałbym się, ale naprawde to co pisza o AF, bateriach i
    stabilizacji to są totalne bzdury!

    --
    Yogi(n)

  • 76. Data: 2010-01-15 12:13:42
    Od: "zoor" <ciapka@.wp.pl>

    Użytkownik "Yogi(n)" <y...@t...pl> napisał w wiadomości

    > * mało skuteczny autofokus,
    > - bzdura totalna, podpinałem te same (fizycznie te same, nie takie same)
    > obiektywy do niego i do k10d i jest o niebo lepiej!

    Co nie znaczy że dobrze.

  • 77. Data: 2010-01-15 12:27:54
    Od: "Yogi\(n\)" <y...@t...pl>

    Użytkownik "zoor" <ciapka@.wp.pl> napisał w wiadomości

    > Użytkownik "Yogi(n)" <y...@t...pl> napisał w wiadomości

    > Co nie znaczy że dobrze.

    Jeste lepiej niż w canonie 450D i 40D. Jak ocenili te aparaty?

    --
    Yogi(n)

  • 78. Data: 2010-01-15 12:29:02
    Od: l...@l...localdomain

    W poście <hipjul$8fg$1@nemesis.news.neostrada.pl>,
    Yogi(n) nabazgrał:
    > * stosunkowo słaba skuteczność stabilizacji,
    > - bzdura totalna, radzi sobie lepiej jak k10d

    Bzdurzysz, oni też. Czemu nikt przy wypisywaniu takich rzeczy nie doda
    ,,przy moim konkretnym drżeniu rąk''.

    > * brak przycisku jakości i rodzaju zdjęć,
    > - Bardzo true, to pierwsza prawdziwa wada, odziedziczona po całej linii
    > k100/km

    Nie rozumiem, czemu to jest wadą? Ja aż obejrzałem mój aparat dookoła,
    bo pamiętałem że ponoć coś takiego ma, ale nigdy nie użyłem... Szkoda,
    że tego nie idzie przeprogramować - bo miejsce toto zajmuje atrakcyjne
    i tylko się marnuje :/

  • 79. Data: 2010-01-15 12:32:27
    Od: l...@l...localdomain

    W poście <hipnl8$atr$1@nemesis.news.neostrada.pl>,
    Yogi(n) nabazgrał:

    > Jeste lepiej niż w canonie 450D i 40D. Jak ocenili te aparaty?

    Skąd te informacje? W jakich warunkach?

  • 80. Data: 2010-01-15 12:55:46
    Od: "Yogi\(n\)" <y...@t...pl>

    >W poście <hipjul$8fg$1@nemesis.news.neostrada.pl>,
    > Yogi(n) nabazgrał:
    >
    > Bzdurzysz, oni też. Czemu nikt przy wypisywaniu takich rzeczy nie doda
    > ,,przy moim konkretnym drżeniu rąk''.

    Radzi sobie o wiele lepiej przy moim konkretnym drżeniu rąk, niż k10d przy
    moim konkretnym drżeniu rąk. Lepiej? ;-)

> [...]
    > bo pamiętałem że ponoć coś takiego ma, ale nigdy nie użyłem... Szkoda,
    > że tego nie idzie przeprogramować - bo miejsce toto zajmuje atrakcyjne

    No widzisz, a mnie się przydaje, Przy moim konkretnym zestawie potrzeb ;-)

    --
    Yogi(n)