    From: "Yogi\(n\)" <y...@t...pl>
    Newsgroups: pl.rec.foto.cyfrowa
    Subject: Re: Jakie lustro
    Date: Fri, 15 Jan 2010 18:25:01 +0100

    Użytkownik "de Fresz" <d...@n...o2.pl> napisał w wiadomości
    news:hipvg2$3r6$1@inews.gazeta.pl...

    > Znaczy że na Eneloopach działa dobrze, ma dowodzić tego, że na innych
    > działa słabo? Przemyśl to jeszcze.

    No to przeczytaj test, którego jedynie podsumowanie zacytowałem. Testujący
    twierdzi, że aparat nie działa na innych bateriach jak alkaliczne. Bzdura
    tym większa, że fabrycznie dołączajągo do niego litowe ;-) Przy stosowaniu
    lampy (powiedzmy ~ połowa zdjęć) robi prawie 800. Bez lampy - z kitem,
    prawie 1200.

    > Przy tak ogólnikowych stwierdzeniach warto je zestawić z jakimiś
    > konkretnymi punktami odniesienia. Dotyczy to zarówno Ciebie, jak i
    > Opacznych.

    Ale to nie są ogólnikowe stwierdzenia - mam k10d od jakiegoś czasu a
    obiektywy od - bo ja wiem - niektóre mają z 10 lat albo i więcej. Podpinałem
    je wszystkie do k-x i za każdym razem byłem zdziwiony jak dobrze sobie
    radzi - z pewnością lepiej/szybciej i celniej niż k10d. Oczywiścei możesz mi
    zarzucić małą próbę pomiarową, stronniczość i wpływ księzyca, ale wiem jak
    sobie poradził ;-)

    > To dość trudno mierzalna funkcja i myślę, że prędko się nie doczekamy
    > rzetelnych testów. Można by do tego podejść maszynowo albo statystycznie.
    > W pierwszym przypadku nie da się uwzględnić ergonomii chwytu, która
    > również ma wpływ na skuteczność, w drugim będzie spory rozrzut i trudność
    > dowiedzenia wpływu poszczególnych czynników.

    Robiłem, własnie w celach testowych serie zdjęć z łapki na róznych czasach.
    Pełkonklatkowym FA 80-320 na długim końcu moża zrobić k-x'em nieporuszone
    zdjęcie z czasem 1/60. Oczywiście - nie każde i nie zawsze, ale procent
    ostrych jest znacząco duży, bo można wybrać z powiedzmy 10-ciu trzy, cztery
    poprawne technicznie. Z takim samym czasem k10d tym obiekywem na najdłuższej
    ogniskowej nie udało mi sie zrobi *ani jednego* nieporuszonego zdjęcia. Przy
    1/100 nieporuszonych jest 7-8 na 10 a w kd10 może jedno-dwa. Dlatego
    twierdzę, że stabilizacja działa o niebo lepiej niż w k10d.

    > IMHO nie taki mały i bardzo jasny (nawet jaśniejszy od K7, ale to wynika
    > najprawdopodobniej z innej kwestii). Jak to wziąłem w ręce, byłem szczerze
    > zaskoczony, że aż tyle udało im się wycisnąć z pentamirrora.

    Do tego w k10d troche mu brakuje, ale fatalny nie jest.

    > Ale jest. I pokręconym purystom może przeszkadzać. Zresztą AFAIK robią to
    > bodaj wszystkie aparaty, tylko że w różnym stopniu.

    Tylko skoro już jest, to bardzo cieszy, że raczej pomaga niż psuje.

    --
    Yogi(n)