    From: "Yogi\(n\)" <y...@t...pl>
    Newsgroups: pl.rec.foto.cyfrowa
    Subject: Re: Jakie lustro
    Date: Fri, 15 Jan 2010 14:37:23 +0100
    <hipjul$8fg$1@nemesis.news.neostrada.pl> <hipm5l$frs$1@news.onet.pl>
    <hipnl8$atr$1@nemesis.news.neostrada.pl>
    <s...@l...localdomain>
    <hippgk$c5t$1@nemesis.news.neostrada.pl>
    <s...@l...localdomain>

    Użytkownik <l...@l...localdomain> napisał w wiadomości
    news:slrnhl0q9r.5q8.lrem@localhost.localdomain...
    >W poście <hippgk$c5t$1@nemesis.news.neostrada.pl>,
    > Yogi(n) nabazgrał:

    > Czy wszyscy testujący odnieśli takie samo wrażenie? Czy też może
    > porwaliście
    > się na robienie jakichś pomiarów?

    Szczerze mówiąc, nie bardzo rozumiem co chcesz udowodnić. Każdy obmacywał
    kazdy z aparatów po kolei, do wniosków dochodziliśmy wspólnie. Sporne
    kwestie rozstrzygalismy komisyjnie. Testy symultanieczne polegały na tym, że
    stojąc obok siebie celowaliśmy w te same obiekty, w niektórych próbach dla
    utrudnienia poruszające się z niewielką prędkością. Były tez próby z lampą -
    aparat na wysokości bioder, obiekt robi pare kroków w przód i tył, "czas
    start" - i "sędzia" patrzył czyja lampa strzeli pierwsza. Porównywaliśy też
    jotpegi przy różnych ISO (800, 1600, 3200), również komisyjnie. Np. shutter
    lag k-x też był najmniejszy, choć porównywalny z k10d - ale tutaj nie
    mierzyliśmy tego np. stoperem, raczej subiektywne odczucia.
    Właściciele canonów przyznali, że AF małego pentaxa działa zaskakująco
    szybko, podobnie podobała im sie jakość jotpegów przy wysokich ISO.
    Porównywaliśmy też z k10d i wyraźnie (to niestety mój) przegrywał - i w
    szybkści AF (ze wszystkimi) i w "szumności" - gorzej było tylko z ISO 800 i
    1600 z 450D.

    --
    Yogi(n)