  • 1. Data: 2010-01-12 12:37:58
    Temat: Nikon - mapowanie matrycy
    Od: "Sławek Drogosz" <s...@p...onet.pl>

    Serwis Nikona przy usłudze serwisowej - czyszczenia matrycy na życzenie
    klientów bezpłatnie wykonuje mapowanie matrycy.
    Dotyczy to dowolnych lustrzanek Nikona po okresie gwarancyjnym.
    I tutaj mam pytanie:
    - potrzebuję serwisowo wykonać tylko mapowanie matrycy. Czy taką czynność
    serwis wykona również bezpłatnie (oczywiście ponoszę tutaj koszty przesyłki
    sprzętu). Czy ktoś z Was wykonywał podobny manewr. Jak to wygląda w praktyce
    i jaki czas wykonania usługi.

    Będę wdzięczny za wszelkie Wasze uwagi - po ostatniej fali krytyki wobec
    serwsu Nikona wolę być ostrożny i dowiedzieć się jak najwięcej od Was -
    użytkowników.

    Pzdr,
    Sławek

  • 2. Data: 2010-01-12 12:56:54
    Temat: Re: Nikon - mapowanie matrycy
    Od: "gietrzy" <c...@g...pl>

    > Będę wdzięczny za wszelkie Wasze uwagi

    Ja tylko w kwestii formalnej: jak używasz ACR'a (LR pewnie też) to sam z
    automatu usunie hot/dead pixele.

    pozdrawiam,
    gietrzy

  • 3. Data: 2010-01-12 15:04:37
    Od: XX YY <f...@g...com>

    On 12 Jan., 13:37, "Sławek Drogosz" <s...@p...onet.pl> wrote:
> [...]
    >
    > Będę wdzięczny za wszelkie Wasze uwagi - po ostatniej fali krytyki wobec
    > serwsu Nikona wolę być ostrożny i dowiedzieć się jak najwięcej od Was -

    przeczytales instrukcje swojego aparatu ?
    nie ma takiej mozliwosci przeprowadzenia samodzielnie z a pomoca
    wbudowanego sowftware ?
    niektore aparaty to maja ( nie wiem czy wszystkie )

  • 4. Data: 2010-01-12 15:14:48
    Od: "Sławek Drogosz" <s...@p...onet.pl>

    Tak masz racje - niektóre - ale Nikon nie ma takiego wbudowanego softu i
    traktuje operacje mapowania - jako ściśle chronioną opcję serwisową.
    Dlatego czasami przeklinam że jestem Nikonowcem - a nie np. Olympusowcem
    ;-).

  • 5. Data: 2010-01-12 15:16:48
    Od: XX YY <f...@g...com>

    On 12 Jan., 16:14, "S awek Drogosz" <s...@p...onet.pl> wrote:

    > Tak masz racje - niekt re - ale Nikon nie ma takiego wbudowanego softu i
    > traktuje operacje mapowania - jako ci le chronion opcj serwisow .
    > Dlatego czasami przeklinam e jestem Nikonowcem - a nie np. Olympusowcem
    > ;-).

    gdybys byl olympusowcem to byc moze przeklinalbys ze nie jestes
    canonowcem.
    a bedac canonowcem byc moze przeklinalbyc ze nie jestes nikonowcem. :-)

  • 6. Data: 2010-01-12 18:06:04
    Od: "JackDeJack" <J...@w...pl>

    Uzytkownik "XX YY" <f...@g...com> napisal w wiadomosci
    .googlegroups.com...
    .

    > gdybys byl olympusowcem to byc moze przeklinalbys ze nie jestes
    > canonowcem.
    > a bedac canonowcem byc moze przeklinalbyc ze nie jestes nikonowcem. :-)

    I tylko userzy Pentaxa spia spokojnie i robia zdjecia :) bo takie ficzery
    maja w puszkach Entry Level (patrz K200D na ten przyklad)

    JDJ

  • 7. Data: 2010-01-12 21:45:07
    Od: "Norbert" <x...@h...spam>

    > I tylko userzy Pentaxa spia spokojnie i robia zdjecia :) bo takie ficzery
    > maja w puszkach Entry Level (patrz K200D na ten przyklad)

    True :)

  • 8. Data: 2010-01-12 21:54:16
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Tue, 12 Jan 2010, JackDeJack wrote:

    > I tylko userzy Pentaxa spia spokojnie i robia zdjecia :) bo takie ficzery
    > maja w puszkach Entry Level (patrz K200D na ten przyklad)

    Wiesz, posiadaczy hybryd w ogóle takie pytania dziwią, bo
    automatyczne mapowanie badpikseli było tam "od zawsze" ;)

    pzdr, Gotfryd
    (mowa o dawno nie produkowanej Minolcie A200 i innych takich)

  • 9. Data: 2010-01-13 07:08:47
    Od: Bartosz Mierzwiak <b...@w...pl>

    On Tue, 12 Jan 2010 19:06:04 +0100, JackDeJack <J...@w...pl> wrote(a):

    > I tylko userzy Pentaxa spia spokojnie i robia zdjecia :) bo takie ficzery
    > maja w puszkach Entry Level (patrz K200D na ten przyklad)

    Nie tylko. :) Wszystkie lustra Sony same mapują matryce w razie
    potrzeby.

    B.

  • 10. Data: 2010-01-13 15:23:39
    Od: "JackDeJack" <J...@w...pl>

    Użytkownik "Bartosz Mierzwiak" <b...@w...pl> napisał w
    wiadomości news:slrnhkqsbu.p98.barmierz@gimli.mierzwiak.com...

    > Nie tylko. :) Wszystkie lustra Sony same mapują matryce w razie
    > potrzeby.

    I to kolejny dowód zaraz po wykastrowaniu puszek N ze śrubokręta, (co było
    przyczyna że nie mam N bo owym czasie D80 było delikatnie poza zasięgiem
    finansowym) na to że wiodąca firma nie jest taka DeBest ;)