    From: de Fresz <d...@n...o2.pl>
    Newsgroups: pl.rec.foto.cyfrowa
    Subject: Re: Jakie lustro
    Date: Fri, 15 Jan 2010 15:52:50 +0100

    On 2010-01-15 12:24:39 +0100, "Yogi\(n\)" <y...@t...pl> said:

    > Zacytuję i sie odniosę
    > * problemy z doborem odpowiednich baterii zasilających,
    > - bzdura, na eneloopach robi ok. 1200 zdjęć

    Znaczy że na Eneloopach działa dobrze, ma dowodzić tego, że na innych
    działa słabo? Przemyśl to jeszcze.

    > * mało skuteczny autofokus,
    > - bzdura totalna, podpinałem te same (fizycznie te same, nie takie
    > same) obiektywy do niego i do k10d i jest o niebo lepiej!

    Przy tak ogólnikowych stwierdzeniach warto je zestawić z jakimiś
    konkretnymi punktami odniesienia. Dotyczy to zarówno Ciebie, jak i
    Opacznych.

    > * stosunkowo słaba skuteczność stabilizacji,
    > - bzdura totalna, radzi sobie lepiej jak k10d

    To dość trudno mierzalna funkcja i myślę, że prędko się nie doczekamy
    rzetelnych testów. Można by do tego podejść maszynowo albo
    statystycznie. W pierwszym przypadku nie da się uwzględnić ergonomii
    chwytu, która również ma wpływ na skuteczność, w drugim będzie spory
    rozrzut i trudność dowiedzenia wpływu poszczególnych czynników.

    > * mały wizjer optyczny,
    > -true, ale za to lekki i mały

    IMHO nie taki mały i bardzo jasny (nawet jaśniejszy od K7, ale to
    wynika najprawdopodobniej z innej kwestii). Jak to wziąłem w ręce,
    byłem szczerze zaskoczony, że aż tyle udało im się wycisnąć z
    pentamirrora.

    > * wyostrzanie i odszumianie zdjęć RAW,
    > - zapomnieli dodać, że bardzo skuteczne i nieingerujące w ilość szczegółów

    Ale jest. I pokręconym purystom może przeszkadzać. Zresztą AFAIK robią
    to bodaj wszystkie aparaty, tylko że w różnym stopniu.

    de Fresz