  • Data: 2012-01-13 02:38:45
    Temat: Re: Jaki VAN kupic?
    Od: AL <a...@s...tam> szukaj wiadomości tego autora

    W dniu 2012-01-12 22:05, Cavallino pisze:

    > A może przeczytasz od początku zamiast włączać się w połowie?
    > Już wyjaśniałem, że wolę raz na 10 lat to zrobić, niż dowiedzieć się że
    > nie jestem w stanie odkręcić magicznego (czytaj badziewnego)
    > francuskiego patentu.

    czy on jest francuski - to nie wiem do konca
    - ale fakt faktem, ze bardzo dobrym

    W pierwszej wypowiedzi moze przesadzilem z ta iloscia smaru :) - ale jak
    Ci tu napisali wystarczy od czasu sprawdzic ta srube i ew. lekko
    nasmarowac.Ja to robie zawsze po zimie (sol, blocko etc) - i zazwyczaj
    sruba chodzi jeszcze leciutko, ale przy ogladzie auta zajmuje ta
    czynnosc raptem pare minut (wlacznie z wysunieciem i ogladnieciem stanu
    kola zapasowego) - wiec to zaden problem.
    A znam sytuacje, ze ludzie faktycznie zostali na drodze bezradnie
    szarpiac sie z tym koszem - ale to zazwyczaj Ci ludzie, co zagladaja tam
    raz na 10 lat :)

    > No właśnie - ja podjadę, zamiast zostać na drodze bez możliwości zmiany
    > koła.

    jak zrobisz co jakis czas przeglad (powiedzmy ze wystarczy spokojnie raz
    na rok - a jak zrobisz to raz porzadnie to moze i raz na 3 lata
    wystarczy) i na drodze nie zostaniesz bez mozliwosci zmiany - gwarantuje.

    Natomiast ja w czasie wymiany - jadac z rodzina na wakacje caly
    zapakowany - zmienie kolo w dwa razy krotszym czasie od Ciebie i majac
    caly bagaz na swoim miejscu suchy i czysty.

    I tu jest ta glowna roznica.

    > A gdzie mam coś jeszcze wozić, jak tam może jeszcze max. co się zmieści
    > to trójkąt.

    ja mam w koszu (w kole) dodatkowo umieszczony podnosnik (tak byl
    fabrycznie w dopasowanym do kola pudelku)

    > No ja przy jednej próbie uwaliłem się tym kołem pod bagażnikiem i tym
    > patentem bardziej, niż przez następne 20 lat gdy miałem koło we wnęce na
    > koło w bagażniku.
    > I już mi wystarczy, więcej nie chcę.

    Nie mam pojecia jak to robiles, ze uwaliles sie przy tej czynnosciu dwa
    razy mocniej niz normalnie.
    Tu i tu musisz chwucic brudne kolo (ktore zdejmujesz z auta), wiec w
    bagazniku wystarczy miec tylko ze spoba rekawice - nic wiecej.
    A brudne kolo do kosza mozesz po prostu nawet noga wsunac do kosza - jak
    jestes juz totalnym leniem - potem tylko podniesienie kosza, zaczepienie
    o hak i dokrecenie sruby od strony bagaznika - wluala.

    --
    pozdr
    Adam (AL)