eGospodarka.plGrupypl.misc.samochodyJak jest z zanieczyszczaniem spalinami osobówek diesel vs benzyna? › Re: Jak jest z zanieczyszczaniem spalinami osobówek diesel vs benzyna?
    From: Poldek <p...@i...eu>
    Newsgroups: pl.misc.samochody
    Subject: Re: Jak jest z zanieczyszczaniem spalinami osobówek diesel vs benzyna?
    Date: Mon, 2 Apr 2018 02:27:45 +0200

    W dniu 2018-04-01 o 22:25, ToMasz pisze:

    > Twoja wiedza o samochodach bardzo mocno przewyższa moją, ale może
    > zapomniałes że to co przez benzynowy silnik przelatuje jest dopalane w
    > katalizatorze? PRzez diesla przelatuje mniej, ale paliwo zawiera więcej
    > syfu. na serio. ile więcej - nie wiem, badań nie widziałem. po za tym ze
    > ktoś z naukowców ( z 10-15 lat temu) się chwalił zę autobusy w centrach
    > mniast będą jeździły na 100% bio i smrodziły frytkami

    > co znaczy wskaźników emisji? zanieczyszczenia ze spalanie lpg masz takie
    > same (bardzo podobne) w domu, w piecu co i aucie.
> [...]

    W piecu są stabilne warunki spalania LPG. W silniku samochodowym cały
    czas zmieniają się parametry obciążenia, obrotów, parametrów cyklu i
    spalanie nie jest tak doskonałe. Do tego dochodzi ten smród gazu (a
    raczej domieszki aromatycznej, bo sam propan-butan jest bezwonny), który
    ciągnie się za zagazowanymi samochodami i w pobliżu stacji LPG, miejsc
    przeładunku. Propan-butan uwolniony do atmosfery z nieszczelnych
    instalacji ma bardzo silne działanie cieplarniane.