eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plGrupypl.misc.samochodyJak jest z zanieczyszczaniem spalinami osobówek diesel vs benzyna?Re: Jak jest z zanieczyszczaniem spalinami osobówek diesel vs benzyna?
  • Data: 2018-04-02 11:38:37
    Temat: Re: Jak jest z zanieczyszczaniem spalinami osobówek diesel vs benzyna?
    Od: Marek S <p...@s...com> szukaj wiadomości tego autora
    [ pokaż wszystkie nagłówki ]

    W dniu 2018-04-02 o 02:22, Poldek pisze:

    > Na stanowisku testowym wygląda to nieźle.
    > Jak tylko samochód zjedzie ze stanowiska testowego i wyjedzie na
    > normalną drogę, wtedy zaczyna się kilkudziesięciokrotnie większe trucie.

    Nawet po aferze VW tak nadal jest?

    > Oddzielny temat to usuwanie DPFów przez amatorów raka.

    Tu z kolei producenci aut się mocno przyczynili sztucznym postarzaniem
    sprzętu. Np. DPFy w Mercach były (nie wiem czy są nadal) nie do
    zajeżdżenia. Kilkuletnie auto potrafiło mieć stopień zatkania na
    poziomie 3%. Nawet zaniedbany jazdą miejską DPF o stopniu zatkania rzędu
    20-30% dawało się uratować. Wypalanie działo idealnie.

    Czasem przeglądam sobie jakieś artykuły motoryzacyjne. Zdarza się, że
    rekordziści już po 50 tys. km musieli wymieniać DPFy a każdy z nich to
    od 2 tys. zł w górę (w moim aucie ok 7 tys zł). Nie dziwię się, że ludzi
    na to zwyczajnie nie stać. Weź pod uwagę, że z kosztownych podzespołów
    nie tylko DPF we współczesnym aucie musi się zepsuć a.s.a.p. Suma
    kosztów napraw szybko osiąga poziom wartości auta.

    --
    Pozdrawiam,
    Marek

Podziel się

Poleć ten post znajomemu poleć

Wydrukuj ten post drukuj


Następne wpisy z tego wątku

Najnowsze wątki z tej grupy


Najnowsze wątki

Szukaj w grupach

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.

Wzory dokumentów

Bezpłatne wzory dokumentów i formularzy.
Wyszukaj i pobierz za darmo: