eGospodarka.plGrupypl.misc.samochodyJak jest z zanieczyszczaniem spalinami osobówek diesel vs benzyna? › Re: Jak jest z zanieczyszczaniem spalinami osobówek diesel vs benzyna?
  • Data: 2018-04-06 00:23:18
    Temat: Re: Jak jest z zanieczyszczaniem spalinami osobówek diesel vs benzyna?
    Od: Poldek <p...@i...eu> szukaj wiadomości tego autora

    W dniu 2018-04-02 o 07:26, Shrek pisze:

    > Z ciekawości - kiedy ostatnio jechałeś za kim, komu z odwłoka waliło
    > gazem, bo ja nie jestem w stanie sobie przypomnieć ile lat temu to było.
    > Od kiedy są instalacje sekwencyjne, smród gazu jest możliwy w zasadzie
    > tylko przy jakiejś na tyle grubej usterce, że będzie ona przeszkadzać w
    > jeździe (przelewanie wtrysku, uszkodzona lambda). Smród LPG to z czasów
    > gdzie mieszankę ustawiało się śrubką;)

    Kilka dni temu jechałem z żoną i to żona zwróciła uwagę, że "coś
    śmierdzi gazem". Jechaliśmy za jakimś Oplem. Gdy staliśmy za nim na
    czerwonym, a szczególnie, kiedy zrobiło się zielone i ruszyliśmy za nim,
    to już nie było wątpliwości. Zrobiły się dwa pasy, wyprzedziłem go i
    smród minął.
    Druga sprawa to nieszczelne instalacje na stacjach, emisje gazu przy
    tankowaniu, przeładunku, składowaniu. Do tego dochodzi nielegalne
    przelewanie gazu do/z butli kuchennych w warunkach zagrodowych.