  • Data: 2013-03-13 22:52:00
    Temat: Re: Geneza fiflaków na przejściu dla pieszych
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl> szukaj wiadomości tego autora

    On Wed, 13 Mar 2013, Myjk wrote:

    > To jest groźna konstrukcja, gdy się ją nadinterpretuje. ;)

    Prawda.
    I nadinterpretacja jest po stronie kierujących - doskonale
    wiedzą, że pieszy ma obowiązek "szczególnej ostrożności",
    ale zapominają, że mają TAKI SAM.
    Objawia się to tak, że w razie kolizji pojawia się pytanie
    dlaczego pieszy wszedł, a nie pojawia się pytanie dlaczego
    pojazd wjechał, skoro idącego na przejście pieszego było
    widać.
    Mało kto ma odwagę zeznać "założyłem że wymuszę to się zatrzyma".

    > Nie zgadzam się, że występuje "pogłębianie". Idzie to mozolnie, ale kultura
    > kierowców się poprawia i _większość_ się stosuje do przepisów.

    Z pewną niechęcią muszę się zgodzić, bo objawy są takie jak piszesz :)

    > Ale sam widzisz -- ile osób w tym wątku zarzuciło policji prowokację

    No właśnie.
    Jasność w sprawie "piesi chcą przejść a ja mogę zahamować to
    mam obowiązek zahamować" (bo oni będą mieli pierwszeństwo)
    jest rozmydlana poprzez "podwójne zabezpieczenie".
    Jakby tego "podwójnego zabezpieczenia" nie było, wątki byłyby
    kilka razy krótsze :)

    pzdr, Gotfryd