  • Data: 2013-03-14 10:59:30
    Temat: Re: Geneza fiflaków na przejściu dla pieszych
    Od: "J.F" <j...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

    Użytkownik "Gotfryd Smolik news" napisał w wiadomości
    On Wed, 13 Mar 2013, Myjk wrote:

    > Prawda.
    > I nadinterpretacja jest po stronie kierujących - doskonale
    >wiedzą, że pieszy ma obowiązek "szczególnej ostrożności",
    >ale zapominają, że mają TAKI SAM.
    > Objawia się to tak, że w razie kolizji pojawia się pytanie
    >dlaczego pieszy wszedł, a nie pojawia się pytanie dlaczego
    >pojazd wjechał, skoro idącego na przejście pieszego było
    >widać.
    >Mało kto ma odwagę zeznać "założyłem że wymuszę to się zatrzyma".

    Zaraz, ale to o Polsce mowa ? Pieszy na chodniku pierwszenstwa nie ma,
    wtargnac przed nadjezdzajacy pojazd mu nie wolno, wiec prawidlowo
    zalozylem ze zatrzyma sie przed jezdnia i poczeka. I nic nie
    wskazywalo ze nie poczeka.
    A szczegolna ostroznosc zachowalem i blyskawicznie nacisnalem hamulec,
    ale coz, samochod sie w miejscu nie zatrzyma, idacy pieszy ma szanse.

    >Z pewną niechęcią muszę się zgodzić, bo objawy są takie jak piszesz
    >:)

    Takich ktorzy nie udziela pieszemu na przejsciu pierwszenstwa jest
    coraz mniej.
    Takich co swiadomie omina przed przejsciem raczej tez.

    Ale wielu jadac wielopasowa jezdnia wyprzedzi, z czego czesc
    nieswiadomie, czesc nie zdajac sobie sprawy z ryzyka.

    P.S. Jezdzilem troche z Niemcem po kraju - wrazenie z dk8 mial jedno -
    "gdzie jest wasza policja" ?
    Bo faktycznie - na kazdym czerwonym swietle kilka pojazdow
    przejezdzalo.

    Ale on sam pieknie wyprzedzal na przejsciach - widac w Niemczech nie
    ma za to duzo punktow :-)

    > No właśnie.

    No coz, tu sprawa wyglada dosc klarownie, ale o takich akcjach sie
    slyszalo.

    > Jasność w sprawie "piesi chcą przejść a ja mogę zahamować to
    >mam obowiązek zahamować" (bo oni będą mieli pierwszeństwo)
    >jest rozmydlana poprzez "podwójne zabezpieczenie".
    >Jakby tego "podwójnego zabezpieczenia" nie było, wątki byłyby
    >kilka razy krótsze :)

    Ale jest taki obowiazek ?
    Bo jesli jest, to ja protestuje, lepiej bedzie jak go nie bedzie.
    Lepiej dla wszystkich :-)

    J.