  • Data: 2024-06-26 12:42:34
    Temat: Re: Generowanie sumy kontrolnej z fragmentu pliku bin
    Od: "J.F" <j...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

    LordBluzg®������������ napisał(a):

> [...]

    Ja się na tym nie znam, ale chętnie dopytam:

    No właśnie - przecież te "półtony" to nie są żadne nadzwyczajne
    częstotliwości - tony jak każde inne.
    Ktoś się uparł zagrać tylko "całymi tonami" i stąd smutek?

    > Chyba jednak nie. C-E-G brzmi inaczej niĹź A-C-E. Dodatkowo zaleĹźy to teĹź

    Przeliczyłeś, ze to te same interwały?
    W równomiernym stroju powinny chyba brzmieć tak samo.

    Inna sprawa, ze próbowałem kiedys zagrać Wlazł kotek akordami,
    i to wcale nie brzmiało. I nie wiem - pomylilem się, windows ma jakis
    specyficzny syntezator, nie całkiem równomierny, czy tak ma być,
    bo ucho to inaczej odbiera.

    > od instrumentu. Na przykład gitara i "riffy/chwyty" w różnych tonacjach
    > brzmią skrajnie różnie.

    Moze mi sie wydaje, ale progi w gitarach są "równomiernie" rozłożone.
    Jak jeszcze struny rĂłwnie "rĂłwnomiernie" nastrojone, to powinny
    brzmiec tak samo.
    No chyba, ze typowo własnie nie są tak "równomiernie" zestrojone.

    > Tak jest nadal. To "słuch absolutny" i akurat mam taką umiejętność.
    > Nabyłem ją dziedzicznie.

    Niektórzy tak mają, ale czy na pewno jestes w stanie odróznić utwór?
    Przetransponuję ci jakis jakąś etiudę Chopina o 2 półtony,
    odtworzę, powiesz ze to w górę, w dół, czy może wcale?

    A stare organy ... miały 12 klawiszy na oktawę?

    > No nie, zmienia się wtedy wysokość dźwięków. Przykładem może być, że
    > większość utworów "techno, rave itd" czyli ten typ muzyki, pisze się w
    > tonacji B...a to tylko dlatego, że częstotliwość tej tonacji jest
    > inaczej/lepiej odbierana przez ogół słuchających...w sensie wytwarzania
    > dopaminy :)

    Być może, ale czy taka transpozycja o 5% (jeden półton) ma tu istotne
    znaczenie?
    Poza tym ludzie różni są, to pewnie jedni powiedzą, ze to gorsze, a
    inni, ze lepsze :-)

    Ale ale ... a na klasycznych słuchaczy to nie działa? :-)

    Jeszcze gdzies tam mamy ten "Wohltemperierte Klavier", niby
    rĂłwnomiernie temperowany, a 24 utwory kazda w innej tonacji nazwana.

    A skrzypek, czy zespół skrzypków - jak stroi skrzypce?
    Oni nawet progów nie mają, grają na wyczucie :-)

    J.