  • Data: 2024-06-26 14:07:41
    Temat: Re: Generowanie sumy kontrolnej z fragmentu pliku bin
    Od: "J.F" <j...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

    On Wed, 26 Jun 2024 12:22:09 +0200, Piotr Gałka wrote:
    > Ale...
    > Syn zdawał dodatkowy egzamin z muzyki do liceum z klasą o profilu
    > muzycznym. Usłyszawszy akord miał określić, czy to jest dur, czy mol
    > więc musi to być słychać.

    ogólnie - to chyba słychac, bo inaczej nie byłoby tych wszystkich
    durów i mol.

    Tylko spodziewam się, ze pani zagrała mu inne składniki, czyli inne
    stosunki czestotliwosci.

    > Z tego co opowiadał to pani coś zagrała a on na to że mol w drugim
    > przewrocie. Jako jeden z kilku dostał z tego egzaminu max, ale do szkoły
    > go nie przyjęli :(

    Teoretyk :-)

    > Mimo, że w dzieciństwie byłem katowany grą na pianinie to o przewrotach
    > akordów usłyszałem wtedy po raz pierwszy.

    Być może grających to mało dotyczy.

    Ten przewrót, to przeniesienie najnizszego składnika akordu o oktawe
    wyżej, czyli na mój gust wychodzi z tego całkiem inny stosunek
    częstotliwosci.

> [...]
    > (przypadkiem) na stroiciela, który właśnie rozkręcał biznes wynajmowania
    > fortepianów na koncerty a potem do tego stopnia współpracował z
    > Możdżerem, że kupili sobie domy w tej samej wsi. Byłem kiedyś u niego na
    > 'domowym koncercie' Możdżera.
    > Ale przy moim słuchu to jest kompletnie bez znaczenia kto naciska
    > klawisze fortepianu.
    >
    > Wcześniej myślałem, że odległość między kolejnymi dźwiękami skali od
    > zawsze była taka sama. Przecież to tak prosto wynika z matematyki
    > (stosunek chęstotliwości = 2^(1/12)), że nie rozumiem po co było to

    Bo to bardzo skomplikowana matematyka ... jak na muzyków :-)

    Cel był chyba inny, a strój równomiernie temperowany go tylko
    przybliża.

    J.