    From: Karolek <d...@o...pl>
    Newsgroups: pl.misc.samochody
    Subject: Re: Gdzie kupic uzywke?
    Date: Sun, 13 Jun 2010 21:58:08 +0200
    <hul5hv$h2e$1@news.onet.pl> <hulcbp$fmi$1@news.task.gda.pl>
    <h...@p...onet.pl> <huncet$nds$1@news.task.gda.pl>
    <h...@p...onet.pl> <huniln$72l$1@news.task.gda.pl>
    <h...@p...onet.pl> <huq3hg$htl$1@news.onet.pl>
    <h...@p...onet.pl> <husokm$lpo$1@news.task.gda.pl>
    <h...@p...onet.pl>
    <4c1235af$0$2607$65785112@news.neostrada.pl>
    <h...@p...onet.pl> <hutfdd$e9a$1@news.onet.pl>
    <h...@p...onet.pl> <hutlpb$u2r$1@news.onet.pl>
    <huu485$17la$1@news.mm.pl> <huv9th$a40$1@news.onet.pl>
    <huvdl0$24l9$1@news.mm.pl> <hv0601$b00$1@news.onet.pl>
    <hv0ekm$1o51$1@news.mm.pl> <hv0jbs$ckv$1@news.onet.pl>
    <hv0p8j$1at0$1@news.mm.pl> <hv242v$c3a$1@news.onet.pl>
    <hv25up$rmh$1@news.mm.pl> <hv2n3t$f91$1@news.onet.pl>

    Jurand pisze:

    > A skąd tą wiedzę masz? ;)

    Z pierwszej reki.
    Nie tak jak ty z pierwszego lepszego linka z google.

    > Teraźniejszość, niestety.

    Tak? Byles juz w tym salonie po potwierdzenie tych rewelacji?

    > Aha, ciekawa koncepcja. Tylko pytanie - kto pójdzie na takie szkolenie,
    > skoro nie będzie wiadomo, czy w ogóle kiedykolwiek będzie obowiązek
    > stosowania farb wodnych ;)

    Jak nie bedzie wiadomo, jak wiadomo.
    Jeszcze nie widzialem aby UE wprowadzila jakis przepis z dnia na dzien,
    bez czasu na dostosowanie sie.
    Jak na razie lakiery o ktorych piszesz nie sa w zasadzie dostepne, a co
    dopiero mowic o tym, ze od paru lat juz je sie stosuje :> Badz powazny.

    > Konkrety, chłopcze, konkrety. Bo dalej szczekasz.

    Po konkrety to juz ci pisalem, skieruj sie na politechnike.

    > Hihihi naprawdę jestem pod wrażeniem. Ja też kiedyś miałem 5 z historii ;))

    Sram na twoje wrazenia.
    Dowiedz sie o czym traktuje wytrzymalosc, a potem wdawaj sie w dyskusje.

    > Ja przynajmniej piszę, ty szczekasz.

    Piszesz bzdury.

    > Opracowywałem i wdrażałem system nadzoru produkcji dla 130 różnego
    > rodzaju maszyn produkcyjnych. Nie jest to dla Ciebie zbyt skomplikowane? ;)

    A po tym zleceniu musiales isc handlowac starymi samochodoami?
    Slabo...

    > Np. dotyczącą wytrzymałości głowic.

    LOL.
    To tylko taki "fachowiec" jak ty potrafi stwierdzic, ze zeliwna glowica
    jest mocniejsza od aluminiowej na podstawie, no wlasnie czego? a juz
    wiem czego "wydaje mi sie":P

    >Np. dotyczącą nieistnienia lakierów
    > wodnych bezbarwnych.

    Ano znalazles u sikkensa (tylko i wylacznie) i dalej to nie zmienia
    faktu, ze tych lakierow nie ma w obecnym procesie lakierowania.

    > Dlatego podaj KONKRETNE wartości dla KONKRETNYCH stopów - chyba nie
    > będzie dla Ciebie problemem porównanie najczęściej stosowanego w
    > głowicach stopu aluminium z najczęściej stosowanym żeliwem? ;)

    Sam podaj, to ty twierdzisz, ze zeliwne sa lepsze :P

    > Produkujesz się i produkujesz a dalej sensu w tym nie ma żadnego. Sam
    > zacząłeś temat tego, że głowice alu są wytrzymalsze od żeliwnych - to ja
    > się pytam DLACZEGO są wytrzymalsze?

    Zacznijmy od tego, ze to ty napisales, ze zeliwne glowice sa
    wytrzymalsze, wiec nie odwracaj kota ogonem teraz.

    >Bo Ty tak napisałeś?

    Nie znajdziesz takiego fragmentu klamczuszku.
    Co nie znaczy, ze glowice aluminiowe sa slabsze niz zeliwne.
    Nie rozumiesz zagadnienia to i ciezko z toba na ten temat rozmawiac.
    A tak lopatologicznie to nie chodzi o to, ktory material jest twardszy,
    czy, ktory ma wyzsza granice wytrzymalosci czy plastycznosci, tylko o to
    ktory material lepiej nadaje sie do danego zastosowania.
    Stopy alu nadaja sie bardziej niz zeliwo na glowice i koniec kropka.
    Jakby bylo inaczej, bysmy teraz mieli wszedzie zeliwne glwice, a jakos
    jest odwrotnie.
    Glowica zeliwna jest bardziej wrazliwa na gwaltowne zmiany temp. niz
    alu, a to chyba bylo twoim glownym argumentem w tamtym watku o lepszosci
    glowic zeliwnych nad aluminiowymi :>

    > Co do przechwałek to daleko mi do Ciebie.

    A to ciekawostka... ja tam ciagle czytam jakie to ty masz wielkie
    doswiadczenie w kazdej materii :P (jestes przeciez najlepszym
    lakiernikiem, najuczciwszym handlarzem w Polsce, specem od inzynierii
    materialowej, a i jeszcze mega fachowcem od systemow nadzoru :P )
    Czlowiek renesansu i dla kogo to on nie pracowal :>

    --
    Karolek