-
Data: 2010-06-13 23:59:38
Temat: Re: Gdzie kupic uzywke?
Od: "Jurand" <j...@i...pl> szukaj wiadomości tego autora
[ pokaż wszystkie nagłówki ]
Użytkownik "Karolek" <d...@o...pl> napisał w wiadomości
news:hv3dcj$16pn$1@news.mm.pl...
> Jurand pisze:
>
>>> To co ja twierdzilem odnosilo sie do tego czego sie uzywa do
>>> lakierowania samochodow obecnie.
>>
>> A skąd tą wiedzę masz? ;)
>>
>
> Z pierwszej reki.
Co to jest ta "pierwsza ręka"? ;) Konkrety, Karolku, konkrety. Twój kolega
rzeźbiarz-lakiernik?
>> Teraźniejszość, niestety.
>>
>
> Tak? Byles juz w tym salonie po potwierdzenie tych rewelacji?
Nie, dzisiaj jest niedziela i mi się nie chciało ;) Ale spokojnie.
>>> Bo najpierw trzeba czegos nauczyc, a potem wprowadzic.
>>> Ciekawe rzeczy by sie dzialy jakby nagle odgornie ktos przykazal, ze
>>> zmieniamy lakiery na wodne, a nikt tego na oczy nie widzial.
>>
>> Aha, ciekawa koncepcja. Tylko pytanie - kto pójdzie na takie szkolenie,
>> skoro nie będzie wiadomo, czy w ogóle kiedykolwiek będzie obowiązek
>> stosowania farb wodnych ;)
>>
>
> Jak nie bedzie wiadomo, jak wiadomo.
> Jeszcze nie widzialem aby UE wprowadzila jakis przepis z dnia na dzien,
> bez czasu na dostosowanie sie.
Był już czas na dostosowywanie się. Widocznie go przegapiłeś.
> Jak na razie lakiery o ktorych piszesz nie sa w zasadzie dostepne, a co
> dopiero mowic o tym, ze od paru lat juz je sie stosuje :> Badz powazny.
Ahaha nie są dostępne. Skąd. Ciekawe, jak tymi niedostępnymi lakierami
Sikkens wykonuje szkolenia od c.a. 2-3 lat.
>>> Dalej nie wiesz o czym jest wytrzymalosc materialow :>
>>> Wiec ponownie apeluje, naucz sie, zalicz, to pogadamy.
>>
>> Konkrety, chłopcze, konkrety. Bo dalej szczekasz.
>>
>
> Po konkrety to juz ci pisalem, skieruj sie na politechnike.
To jest dupa, a nie konkret. Czyli dalej szczekasz.
>>> Ja juz sie wykazalem jakis czas temu i to tam gdzie mialem, mam to
>>> potwierdzone na papierze i wiecej mi nie trzeba.
>>
>> Hihihi naprawdę jestem pod wrażeniem. Ja też kiedyś miałem 5 z historii
>> ;))
>>
>
> Sram na twoje wrazenia.
> Dowiedz sie o czym traktuje wytrzymalosc, a potem wdawaj sie w dyskusje.
Hau hau. Konkrety.
>>> Tobie na razie sie tylko wydaje, ze wiesz o czym piszesz :P
>>
>> Ja przynajmniej piszę, ty szczekasz.
>>
>
> Piszesz bzdury.
Hau hau.
>>> Moze tak, moze nie, nie pochwaliles sie w koncu co robiles... rownie
>>> dobrze mogles zamiatac.
>>
>> Opracowywałem i wdrażałem system nadzoru produkcji dla 130 różnego
>> rodzaju maszyn produkcyjnych. Nie jest to dla Ciebie zbyt skomplikowane?
>> ;)
>>
>
> A po tym zleceniu musiales isc handlowac starymi samochodoami?
Nie, lubię auta i lubię sobie je sprawdzać na ile to tylko jest możliwe.
HAndel dla mnie to jest doskonała szkoła motoryzacji. Poza tym to fajne
zajęcie ;) A dla firm robię zlecenia różne nadal.
> Slabo...
Zrobiło Ci się słabo? Wypij buerlecitin.
>>>> Bo jesteś cienkim Bolkiem, który powiedział bzdurę, nie sprawdziwszy
>>>> tego, o czym mówi.
>>>
>>> Eee, w ktorym miejscu?
>>
>> Np. dotyczącą wytrzymałości głowic.
>
> LOL.
> To tylko taki "fachowiec" jak ty potrafi stwierdzic, ze zeliwna glowica
> jest mocniejsza od aluminiowej na podstawie, no wlasnie czego? a juz wiem
> czego "wydaje mi sie":P
Na podstawie tego, dlaczego zaczęto stosować aluminiowe głowice w
samochodach. Bynajmniej nie ze względu na ich wytrzymałość w takich
warunkach, w jakich pracują. Ale tego chyba Ci w zawodówce nie zdążyli już
wytłumaczyć.
>>Np. dotyczącą nieistnienia lakierów wodnych bezbarwnych.
>>
>
> Ano znalazles u sikkensa (tylko i wylacznie) i dalej to nie zmienia faktu,
> ze tych lakierow nie ma w obecnym procesie lakierowania.
Nie zakładaj się o to ;)
>> Dlatego podaj KONKRETNE wartości dla KONKRETNYCH stopów - chyba nie
>> będzie dla Ciebie problemem porównanie najczęściej stosowanego w
>> głowicach stopu aluminium z najczęściej stosowanym żeliwem? ;)
>
>
> Sam podaj, to ty twierdzisz, ze zeliwne sa lepsze :P
Oczywiście, że mogę podać.
>> Produkujesz się i produkujesz a dalej sensu w tym nie ma żadnego. Sam
>> zacząłeś temat tego, że głowice alu są wytrzymalsze od żeliwnych - to ja
>> się pytam DLACZEGO są wytrzymalsze?
>
> Zacznijmy od tego, ze to ty napisales, ze zeliwne glowice sa wytrzymalsze,
> wiec nie odwracaj kota ogonem teraz.
Oczywiście, porównując określone warunki i określone samochody.
"Brawo. Teraz napisz grzecznie, jaka jest szansa, że pęknie Ci 6-cylindrowa
głowica aluminiowa, w porównaniu do 5-cylindrowej z żeliwa?"
Na to nie raczyłeś odpowiedzieć, a rozmawialiśmy o konkretnych samochodach -
czyli BMW TDS i Audi 2.5 R5 TDI.
Zacząłeś coś tam się motać ...
Największą wadą żeliwa, która spowodowała przejście na produkcję głowic
aluminiowych, jest jego duży ciężar właściwy i niewielkie przewodnictwo
cieplne - silnik gorzej oddaje ciepło np. do chłodzących go kanałów wodnych.
Zaletą żeliwa była natomiast jego mniejsza rozszerzalność cieplna, co
powodowało, że w przypadku przegrzania silnika mniejsza była szansa na
trwałe odkształcenie głowicy.
Stopy aluminium, oprócz genialnej łatwości obróbki w porównaniu z żeliwem,
mają większy współczynnik zarówno przewodności cieplnej jak i
rozszerzalności cieplnej - czyli wszystko jest pięknie, dopóki silnika nie
przegrzewasz, bo wtedy rozszerzalność cieplna powoduje powstawanie naprężeń
i wskutek tego mikropęknięcia w głowicy.
Tyle w ramach wykładu.
>>Bo Ty tak napisałeś?
>>
>
> Nie znajdziesz takiego fragmentu klamczuszku.
> Co nie znaczy, ze glowice aluminiowe sa slabsze niz zeliwne.
> Nie rozumiesz zagadnienia to i ciezko z toba na ten temat rozmawiac.
> A tak lopatologicznie to nie chodzi o to, ktory material jest twardszy,
> czy, ktory ma wyzsza granice wytrzymalosci czy plastycznosci, tylko o to
> ktory material lepiej nadaje sie do danego zastosowania.
O brawo, jaka odkrywcza teoria. A co to znaczy, że któryś materiał nadaje
się lepiej do danego zastosowania?
> Stopy alu nadaja sie bardziej niz zeliwo na glowice i koniec kropka.
A dlaczego się nadają lepiej?
> Jakby bylo inaczej, bysmy teraz mieli wszedzie zeliwne glwice, a jakos
> jest odwrotnie.
Bo alu się łatwiej obrabia, alu oddaje lepiej ciepło, alu jest lżejsze. Tyle
zalet.
> Glowica zeliwna jest bardziej wrazliwa na gwaltowne zmiany temp. niz alu,
> a to chyba bylo twoim glownym argumentem w tamtym watku o lepszosci glowic
> zeliwnych nad aluminiowymi :>
Gdzie ty w silniku samochodowym będziesz miał gwałtowne zmiany temperatury?
Głównym argumentem było odkształcanie się i pękanie DŁUGICH 6-cylindrowych
głowic aluminiowych wskutek przegrzania silnika. To nie ma gwałtownej zmiany
temperatury. To dochodzi do przekroczenia temperatury granicznej dla
silnika, co powoduje krzywienie się głowicy aluminiowej.
>>> Jak juz wiele razy napisalem, profesorem nie jestem i nie bede wiec ja
>>> ci wykladow udzielal nie bede, pojdziesz na odpowiednie studia to moze
>>> sie czegos nauczysz i nawet to zaliczysz.
>>> Jak na razie przechwalasz sie nie wiadomo czym w zasadzie i pieprzysz o
>>> jakis konkretach, ktorych w ogole nie znasz.
>>
>> Co do przechwałek to daleko mi do Ciebie.
>>
>
> A to ciekawostka... ja tam ciagle czytam jakie to ty masz wielkie
> doswiadczenie w kazdej materii :P (jestes przeciez najlepszym
> lakiernikiem, najuczciwszym handlarzem w Polsce, specem od inzynierii
> materialowej, a i jeszcze mega fachowcem od systemow nadzoru :P )
> Czlowiek renesansu i dla kogo to on nie pracowal :>
Specem od inżynierii materiałowej nie jestem, aczkolwiek jak trzeba to sobie
w temacie poradzę. Automatykiem jestem z zawodu stąd moja znajomość różnego
rodzaju zagadnień technicznych, a system nadzoru wdrażałem, bo temat był
rozwojowy i miałem chęć, żeby się w to pobawić. Trochę lat w motoryzacji
działam, a że jest to działanie bardzo aktywne - trochę się zdążyłem
nauczyć. To "trochę" wystarcza, żeby nie dawać się wpuścić w maliny w
dyskusjach na pewne tematy, bo mam je sam praktycznie przerobione. A do tego
mógłbym Ci jeszcze dużo poopowiadać o zarządzaniu, NLP, psychologii
pozytywnej i innych, bardziej humanistycznych rzeczach. Jak się człowiek
chce rozwijać, to się będzie rozwijał całe życie.
Jurand.
Następne wpisy z tego wątku
- 14.06.10 00:57 Karolek
- 14.06.10 08:00 Jurand
- 14.06.10 09:10 szerszen
- 14.06.10 09:13 szerszen
- 14.06.10 09:31 Karolek
- 14.06.10 14:28 Pszemol
- 14.06.10 14:33 Pszemol
- 14.06.10 14:54 ::[TOOMAS]::
- 14.06.10 15:23 szerszen
- 15.06.10 09:38 Jurand
- 15.06.10 02:33 Pszemol
- 15.06.10 15:41 szerszen
- 15.06.10 18:41 Jurand
- 15.06.10 20:23 Karolek
- 15.06.10 21:15 Jurand
Najnowsze wątki z tej grupy
- Rambo 2024. Co z radio-stopem
- Pijani kierowcy
- "Chciałem zamówić kurs tym"
- Windykatorzy ścigają spadkobierców z mandat nieboszczyka za przekroczenie prędkości???
- [OT] Lewe oprogramowanie
- droga laweta
- Co tam się odpierdala w tej Warszawie?
- skąd się biorą tacy debile?
- wina Tóska
- Rewolucja/Rewelacja!
- grupa ożyła ;)
- Być jak Clint
- Aby WKOOOORWIĆ ekofaszystów ;-)
- OC - podwyżka
- wyszedł z domu bez buta
Najnowsze wątki
- 2024-12-01 Rambo 2024. Co z radio-stopem
- 2024-12-01 Pijani kierowcy
- 2024-12-01 "Chciałem zamówić kurs tym"
- 2024-11-30 Windykatorzy ścigają spadkobierców z mandat nieboszczyka za przekroczenie prędkości???
- 2024-11-30 Łódź => Technical Artist <=
- 2024-11-30 Lublin => Inżynier Serwisu Sprzętu Medycznego <=
- 2024-11-30 Warszawa => Microsoft Dynamics 365 Business Central Developer <=
- 2024-11-30 Bieruń => Team Lead / Tribe Lead FrontEnd <=
- 2024-11-30 Zielona Góra => Senior PHP Symfony Developer <=
- 2024-11-30 Gdańsk => Specjalista ds. Sprzedaży <=
- 2024-11-30 Lublin => Spedytor międzynarodowy <=
- 2024-11-30 Warszawa => Mid IT Recruiter <=
- 2024-11-30 Warszawa => Fullstack Developer <=
- 2024-11-30 Żerniki => Dyspozytor Międzynarodowy <=
- 2024-11-30 Warszawa => System Architect (background deweloperski w Java) <=