  • 1. Data: 2010-06-08 11:37:41
    Temat: Gdzie kupic uzywke?
    Od: "Tomek" <a...@i...pl>

    Witam ponownie!

    Zdecydowalem sie na samochodzik - ford focus rocznik 2003/2004, silnik
    1.8TDCi. Znalazlem z oglosznienia jeden egzemplarz. Sprzedaje osoba
    prywatna, facet generalnie wydaje sie uczciwy. Tzn przyznal ze bedzie do
    roboty zawor zwrotny na pompie paliwa (200zl). Poza tym silnik chodzi
    ladnie, turbinka, dwumasa - nic nie halasuje. Auto widac zadbane, w ciaglym
    uzyciu. Ale przyznal tez, ze autko bylo stukniete w tyl i twierdzi ze z tej
    okazji byla robiona tylna klapa (kombi) i wymieniany zderzak. Szyby
    oryginalne. Zrobiony dobrze, na 1 rzut oka nie widac zeby bylo cos
    przestawione, szczeliny miedzy drzwiami w normie. Facet ma fakturki za
    przeglady, ale zdjec sprzed naprawy nie (niby zdarzenie mialo miejsce 3 lata
    temu).
    Drugi egzemplarz pod wzgledem przebiegu, stanu technicznego, wyposazenia
    praktycznie identyczny. Cena podobna. Niby bezwypadkowy, ale sprzedaje
    komis, wiec wszystko jest ogla niesmigane. Na pierwszy rzut oka wyglada to
    auto dobrze.
    Co byscie wybrali i dlaczego?

    pozdrowienia!
    --
    Tomek

  • 2. Data: 2010-06-08 12:02:39
    Temat: Re: Gdzie kupic uzywke?
    Od: MZ <"mcold0[wyt]"@poczta.onet.pl>

    W dniu 2010-06-08 11:37, Tomek pisze:
> [...]
    > 1.8TDCi. Znalazlem z oglosznienia jeden egzemplarz. Sprzedaje osoba
    > prywatna, facet generalnie wydaje sie uczciwy.
    Uwaga, będzie generalizowanie :) Każdy dobry kanciarz "wydaje się
    uczciwy" więc tym się nie sugeruj. Raczej sprawdź który to właściciel i
    zainteresuj się książką serwisową. W miarę możliwości odwiedź warsztat
    który podbijał przeglądy gwarancyjne i poznaj historię auta.

> [...]
    > przeglady, ale zdjec sprzed naprawy nie (niby zdarzenie mialo miejsce 3 lata
    Foki, a już na pewno Foki diesla nie kupowałbym "na oko" tylko "na
    warsztat". Komputer prawdę Ci powie. Co do "niehałasowania" turbiny i
    dwumasy to albo naprawdę masz doświadczenie albo patrz wyżej. Ogólnie
    silnik jeden z lepszych. Jeśli coś się sypie to osprzęt, a nie sam
    silnik. Jakie są objawy które sprzedający nr 1 zrzuca na pompę paliwa?

> [...]
    > praktycznie identyczny. Cena podobna. Niby bezwypadkowy, ale sprzedaje
    > komis, wiec wszystko jest ogla niesmigane. Na pierwszy rzut oka wyglada to
    Jakie to przebiegi? Skąd auta (sprawdzić czy nie pływały). Ja bym jednak
    się skłaniał do tego prywatnego, zwłaszcza jeśli I właściciel. Komis
    zawsze odpicuje auto i zwykle będzie "niebite, używane jako drugie w
    rodzinie, dzieci do szkoły żona woziła". Okazji raczej tam nie znajdziesz.

    --
    MZ

  • 3. Data: 2010-06-08 12:18:59
    Od: omega_fan <o...@n...org>

    Tomek wrote:
> [...]
    > przeglady, ale zdjec sprzed naprawy nie (niby zdarzenie mialo miejsce 3 lata

    Znajdz w swojej okolicy jakiegos mechanika znajacego sie na Fordach,
    podjedz z autem - niech przejrzy wszystko i sie wypowie.
    Zmierz miernikiem lakieru co jeszcze bylo robione,
    jak bedzie OK to bierz.

> [...]
    > praktycznie identyczny. Cena podobna. Niby bezwypadkowy, ale sprzedaje
    > komis, wiec wszystko jest ogla niesmigane. Na pierwszy rzut oka wyglada to

    Na poczatek sprawdz ten w komisie miernikiem lakieru, moze sie okazac,
    ze np. wiekszosc blach lakierowana - a bezwypadkowy, no bo
    nie bylo ofiar smiertelnych.

  • 4. Data: 2010-06-08 12:20:46
    Od: "Tomek" <a...@i...pl>

> [...]
    > zainteresuj się książką serwisową. W miarę możliwości odwiedź warsztat
    > który podbijał przeglądy gwarancyjne i poznaj historię auta.

    wlasciciel drugi, facet jezdzi nim od 3 lat, w ksiazke wbijane przeglady z
    ASO, a potem z lokalnego warsztatu. Dokumentacja auta jest bardzo dobra, sa
    faktury np na wymiane rozrzadu. Auta sa pochodzenia polskiego, zaden import.

    > Co do "niehałasowania" turbiny i
    > dwumasy to albo naprawdę masz doświadczenie albo patrz wyżej.

    mam porownanie do tych samych silnikow w komisach, tam to jest masakra.
    Powiedzmy ze na sluch zrobilem pierwsza selekcje i wytypowalem auta ktorym
    warto sie przyjrzec blizej w warsztacie.

    > Jakie są objawy które sprzedający nr 1 zrzuca na pompę paliwa?

    facet twierdzi, ze po dluzszym postoju auto odpala za 2 razem dopiero, raz
    mu wymieniali ten zawor zwrotny i problem zniknal, ale teraz czasami znowu
    sie pojawia. Przy ogledzinach nic takiego nie mialo miejsca, auto chodzilo
    dobrze a sprzedajacy sam opowiedzial o problemie.

    > Jakie to przebiegi?

    w okolicach 170tys, nr 1 w sumie udokumentowany i auto na tyle mniej wiecej
    wyglada. Nr 2 tez wyglada, ale brak podkladki.

    > Skąd auta (sprawdzić czy nie pływały).

    nie plywaly, rejony nie dotkniete w tym roku przez wode.
    Dziwi mnie tylko jedna rzecz - nr 1 ma cene nieco powyzej przecietnej z
    allegro, facet odpowiada na pytania konkretnie i nie ukrywa niewygodnych
    faktow a auto sprzedaje juz dosc dlugo. I dlatego pali mi sie czerwona lampa
    z napisem "nie kupuj" :)

    dzieki za opinie!
    --
    Tomek

  • 5. Data: 2010-06-08 12:23:13
    Od: krzysiek82 <s...@u...pl>

    Tomek pisze:
    Auta sa pochodzenia polskiego, zaden import.

    To akurat dla mnie wada, ale nie można generalizować trzeba auto
    obejrzeć i ocenić.

    --
    krzysiek82

  • 6. Data: 2010-06-08 12:54:20
    Od: MZ <"mcold0[wyt]"@poczta.onet.pl>

    W dniu 2010-06-08 12:20, Tomek pisze:

> [...]
    > sie pojawia. Przy ogledzinach nic takiego nie mialo miejsca, auto chodzilo
    > dobrze a sprzedajacy sam opowiedzial o problemie.
    http://www.focusklubpolska.pl/showthread.php?p=45399
    4

    Może to faktycznie detal, ale mimo wszystko bym sprawdził w warsztacie.

> [...]
    > faktow a auto sprzedaje juz dosc dlugo. I dlatego pali mi sie czerwona lampa

    Może właśnie dlatego długo sprzedaje. Teraz ciężko sprzedać auto,
    zwłaszcza takie w które się włożyło trochę kasy i czasu i nie chce się
    go oddać poniżej ceny średniej. A cenę średnią dyktują szroty "3 dni w
    Polsce, po Niemcu rocznik 41, co dieslem tylko do kościoła jeździł".
    Z drugiej strony mówienie o pozornie kłopotliwych detalach to metoda
    żeby ukryć jakieś poważniejsze wady. Sam ujeżdżam już drugą Fokę (fakt,
    ze obie benzyny 1.6) i to generalnie są dobre auta, o ile się o nie dba.
    Ja bym się zastanawiał nad historią auta, dlaczego ktoś sprzedaje
    samochód (i to jeszcze diesla) po 4 latach (czyli jak się tylko
    gwarancja skończyła, ewentualnie leasing). Przebieg może i realny jak na
    diesla w Polsce (wyszło mi 25k km rocznie), ale oznacza że auto "ciężko
    pracowało na siebie" i to pewnie w ruchu miejskim. Tym bardziej
    zainteresowałbym się stanem sprzęgła, turbiny, katalizatora, sprawdził
    czy nie kopci za bardzo. Sprawdź też skrzynię, lubi haczyć wsteczny. W
    Focusach skrzynia jest dość precyzyjna i chodzi lekko, wszelkie luzy czy
    opór na drążku to zły znak.
    A jak z wyposażeniem? Klima, elektryka, podgrzewanie szyb, poduszki itp?
    --
    pozdrawiam
    MZ

  • 7. Data: 2010-06-08 13:35:51
    Od: "Tomek" <a...@i...pl>

    > Z drugiej strony mówienie o pozornie kłopotliwych detalach to metoda
    > żeby ukryć jakieś poważniejsze wady.

    no wlasnie tego sie boje

    > Ja bym się zastanawiał nad historią auta, dlaczego ktoś sprzedaje
    > samochód (i to jeszcze diesla) po 4 latach (czyli jak się tylko
    > gwarancja skończyła, ewentualnie leasing).

    auto ma prawie 7 lat, obecny wlasciciel nim jezdzil od 2007r, poprzedni od
    nowosci (2003). Sprzedajacy twierdzi, ze mu sie nie spieszy bo wie co ma i
    taniej nie pusci, ledwo utargowalem 5 stow ;)

    > A jak z wyposażeniem? Klima, elektryka, podgrzewanie szyb, poduszki itp?

    Auto ma klime manualna, 4xAIRBAG, ABS, elektryczne przednie szyby i wszystko
    sprawne (wg kontrolek).
    No nic, pojade dzis jeszcze raz go obejrzec i zobaczymy co dalej.

    dzieki za garsc informacji!
    --
    Tomek

  • 8. Data: 2010-06-08 13:53:31
    Od: "R." <z...@...pl>

    []

    Jakbyś chciał to sąsiad pod blokiem ma fokę kombi 1.8 rok 200x do
    sprzedania, jeździ nią 1.5 roku (tzn od tego czasu tam mieszkam ;),
    garażowane - lokalizacja Wrocław, jak chcesz to dam Ci numer wieczorem.

    R.

  • 9. Data: 2010-06-08 14:17:34
    Od: "szerszen" <s...@t...pl>

    Użytkownik "Tomek" <a...@i...pl> napisał w wiadomości grup

> [...]
    > allegro, facet odpowiada na pytania konkretnie i nie ukrywa niewygodnych
    > faktow a auto sprzedaje juz dosc dlugo. I dlatego pali mi sie czerwona

    a dlaczego mialby sprzedawac ponizej przecietnej z allegro?
    z tego co piszesz trafiles na uczciwego goscia, ktoremu nie spieszy sie ze
    sprzedaza i trafi na goscia, ktory doceni jego uczciwosc i stan samochodu i
    zaplaci minimalnie drozej, ale nie dolozy do auta przez najblizsze 2 lata
    zlotowki, no moze poza ta pompa

    wez ja do aso, albo do zaufanego mechanika, jesli jestes ty i foka z wawy,
    to moge jednego speca polecic ;) a nad ta komisowa to sie specjalnie nie
    zastanawiaj, prawdopodobienstwo kupienia dobrego auta w zwyklym komisie jest
    maloprawdopodobne :)

  • 10. Data: 2010-06-08 14:34:30
    Od: "CeSaR" <a...@m...com>

> [...]
    > allegro, facet odpowiada na pytania konkretnie i nie ukrywa niewygodnych
    > faktow a auto sprzedaje juz dosc dlugo. I dlatego pali mi sie czerwona

    Może ma tak jak ja, sprzedając swojego FF - nawet jak pieniądze już leżały
    na stole to się zastanawiałem, czy ja naprawdę go MUSZE sprzedawać?
    Jeśli samochód jest OK to szkoda go puszczać. Ja swój sprzedałem bo zajmował
    miejsce w garazu, cenę dałem też dość sporą a gość, który go kupował, nie
    próbował się nawet targować. Więc wyłączając emocje sprzedałem go i tyle.