eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plGrupypl.misc.samochodyDobrego mechanika do rozrządu w Fiacie szukam (Gliwice) › Re: Dobrego mechanika do rozrządu w Fiacie szukam (Gliwice)
  • Path: news-archive.icm.edu.pl!news.gazeta.pl!newsfeed.pionier.net.pl!news.glorb.com!p
    ostnews.google.com!j28g2000vbp.googlegroups.com!not-for-mail
    From: BearBag <c...@g...com>
    Newsgroups: pl.misc.samochody
    Subject: Re: Dobrego mechanika do rozrządu w Fiacie szukam (Gliwice)
    Date: Sun, 29 May 2011 12:23:22 -0700 (PDT)
    Organization: http://groups.google.com
    Lines: 48
    Message-ID: <5...@j...googlegroups.com>
    References: <0...@3...googlegroups.com>
    <4ddae6a1$0$2487$65785112@news.neostrada.pl>
    NNTP-Posting-Host: 87.101.24.111
    Mime-Version: 1.0
    Content-Type: text/plain; charset=ISO-8859-2
    Content-Transfer-Encoding: quoted-printable
    X-Trace: posting.google.com 1306697003 21752 127.0.0.1 (29 May 2011 19:23:23 GMT)
    X-Complaints-To: g...@g...com
    NNTP-Posting-Date: Sun, 29 May 2011 19:23:23 +0000 (UTC)
    Complaints-To: g...@g...com
    Injection-Info: j28g2000vbp.googlegroups.com; posting-host=87.101.24.111;
    posting-account=mZ5b7goAAABd6v5X1k1ID5HlWwMgDSpO
    User-Agent: G2/1.0
    X-Google-Web-Client: true
    X-Google-Header-Order: ASELCHRU
    X-HTTP-UserAgent: Mozilla/5.0 (Windows NT 6.1) AppleWebKit/534.24 (KHTML, like Gecko)
    Chrome/11.0.696.71 Safari/534.24,gzip(gfe)
    Xref: news-archive.icm.edu.pl pl.misc.samochody:2372123
    [ ukryj nagłówki ]

    Zajmuje to góra 15min i jest na tyle proste, że w ASO powinni to
    zrobić
    za 100zł, a w dowolnym warsztacie za 50zł.

    Troche chyba przesadzasz z tymi 15minutami, trzeba zdjąć prawe koło,
    nadkole, zbiornik wyrównawczy, podnieść silnik albo przynajmniej
    zabezpieczyć go bo zdejmujemy poduszke ze wspornikiem, potem pasek
    alternatora itd. Dla mnie to przynajmniej godzinka sprawnego
    mechanika. Potem jeszcze zabawa z ustawieniem i sprawdzeniem
    wszystkiego.

    >
    > Generalnie wszystkie tłoki muszą być na jednej wysokości w momencie
    > kiedy wałek rozrządu jest zablokowany blokadą - wtedy dokręcasz koło
    > napędzające wałek rozrządu - jakimś tam wielkim momentem to się dokręca
    > - AFAIR 250Nm, ale sprawdź nim coś ukręcisz ;)
    >

    Właśnie tego sie obawiałem, że wszystko zrobie tak jak w opisie i niby
    będzie ok, a po odpaleniu okaże sie że jednak nie było i silnik
    kaput :)
    Ogólnie jesli oba wałki są zablokowane i dokręcam wszystko przy
    tłokach na tej samej pozycji to istnieje mozliwość że jednak
    ustawienie nie jest poprawne ?
    Pytam z ciekowosci to i tak nie będę tego robił sam.

    > Sprawdzić też warto czy wałki nie przesunęły się względem siebie (oba
    > wałki mają otwory do wkręcenia blokad - trzeba sprawdzić czy w obu
    > wycięcie jest w tej samej pozycji).

    Rozumiem że jeden wałek napędza drugi ? i jest to na osobnej
    przekładni czy pasku? Jak więc mogą się wzajemnie przestawić przy
    wymianie paska? Myślałem że jest możliwe tylko rozjechanie sie
    synchronizacji wału korbowego z walkiem rozrządu?
    Co jeśli jeden wałek jest w innej pozycji (mają wycięcia nie pasujące
    do blokad) ? Jak to ustawić dobrze.
    Ogólnie to nie zaglądałem tam i nie bardzo wiem w jaki sposób jeden
    wałek napędza drugi a może sa jednak napędzane tym samym paskiem z
    wału korbowego ?


Podziel się

Poleć ten post znajomemu poleć

Wydrukuj ten post drukuj


Następne wpisy z tego wątku

Najnowsze wątki z tej grupy


Najnowsze wątki

Szukaj w grupach

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.

Wzory dokumentów

Bezpłatne wzory dokumentów i formularzy.
Wyszukaj i pobierz za darmo: