-
Data: 2011-06-06 22:53:06
Temat: Re: Dobrego mechanika do rozrządu w Fiacie szukam (Gliwice)
Od: Tomasz Pyra <h...@s...spam.spam> szukaj wiadomości tego autora
[ pokaż wszystkie nagłówki ]W dniu 2011-05-29 21:23, BearBag pisze:
> Zajmuje to góra 15min i jest na tyle proste, że w ASO powinni to
> zrobić
> za 100zł, a w dowolnym warsztacie za 50zł.
>
> Troche chyba przesadzasz z tymi 15minutami, trzeba zdjąć prawe koło,
> nadkole, zbiornik wyrównawczy, podnieść silnik albo przynajmniej
> zabezpieczyć go bo zdejmujemy poduszke ze wspornikiem, potem pasek
> alternatora itd. Dla mnie to przynajmniej godzinka sprawnego
> mechanika. Potem jeszcze zabawa z ustawieniem i sprawdzeniem
> wszystkiego.
Eeee... nic nie trzeba zdejmować.
Zdejmować trzeba do zmiany paska rozrządu.
Żeby tylko ustawić rozrząd potrzebujesz tylko dostęp do jednej śruby na
kole napędzającym wałek rozrządu, która znajduje się u góry w obudowie
wałków rozrządu.
Kręcisz silnikiem tak żeby włożyć blokady wałków rozrządu, wtedy
luzujesz tą śrubę, ustawiasz tłoki w jednej linii (za pomocą
wskaźników), dokręcasz śrubę i po robocie.
Nawet nie trzeba ruszać napinacza (chociaż oczywiście warto sprawdzić).
15 minut jak nic :)
Nie takie rzeczy się na rajdzie w serwisie robi w 15 minut ;P
> Właśnie tego sie obawiałem, że wszystko zrobie tak jak w opisie i niby
> będzie ok, a po odpaleniu okaże sie że jednak nie było i silnik
> kaput :)
> Ogólnie jesli oba wałki są zablokowane i dokręcam wszystko przy
> tłokach na tej samej pozycji to istnieje mozliwość że jednak
> ustawienie nie jest poprawne ?
Nie istnieje.
Natomiast czasami zdarza się, że przy dokręcaniu tej śruby, przekręci
się kawałek silnik. Dlatego po skręceniu trzeba jeszcze raz skontrolować
czy tłoki są równo (wałki są na pewno, bo są zblokowane).
> Rozumiem że jeden wałek napędza drugi ? i jest to na osobnej
> przekładni czy pasku? Jak więc mogą się wzajemnie przestawić przy
> wymianie paska? Myślałem że jest możliwe tylko rozjechanie sie
> synchronizacji wału korbowego z walkiem rozrządu?
Przekładnia zębata jest po drugiej stronie silnika (żeby je zobaczyć
trzeba odkręcić pokrywkę pod cewką/cewkami).
> Co jeśli jeden wałek jest w innej pozycji (mają wycięcia nie pasujące
> do blokad) ? Jak to ustawić dobrze.
Żeby zsynchronizować wałki trzeba odkręcić tą pokrywkę pod cewką,
poluzować śruby, i tak ustawił wałki żeby weszły blokady. Wtedy wszystko
skręcasz.
Najnowsze wątki z tej grupy
- Re: Prywatny parking? Pierwsze 10 minut bezplatnie
- A co mnie to koooorwa obchodzi?
- Re: Prywatny parking? Pierwsze 10 minut bezplatnie
- SAMOCHODY ELEKTRYCZNE: EKOLOGICZNA HIPOKRYZJA CZY EKONOMICZNA GŁUPOTA? | GOSPODARCZE ZERO #21
- Baterie litowe, takie bezpieczne :(
- ładny dzień na cabrio
- chcę od życia czegoś więcej
- zajebał w mur
- Skandal, Emil Rau parkuje pod hipermarketem bez biletu
- o mały włos
- Szuru na uniwersytecie jagielońskim
- skup katalizatorów
- Polska to nadal złodziejski kraj?
- Motodziennik #281 Tesla z VANEM? A Volkswagen inwestuje w silniki spalinowe.
- Jest tu jeszcze CWANIAK?
Najnowsze wątki
- 2024-06-27 Re: Prywatny parking? Pierwsze 10 minut bezplatnie
- 2024-06-27 A co mnie to koooorwa obchodzi?
- 2024-06-28 nawigacja satelitarna
- 2024-06-28 SmartLife/Tuya i osuszanie -- mordowanie z zimną krwią...
- 2024-06-27 położyłem kafelki
- 2024-06-28 Łódź => International Freight Forwarder <=
- 2024-06-28 Łódź => Spedytor Międzynarodowy <=
- 2024-06-28 Gdańsk => Head of International Freight Forwarding Department <=
- 2024-06-28 Sopot => Team Leader E-Commerce for Foreign Markets <=
- 2024-06-28 Warszawa => Senior React Native Developer <=
- 2024-06-28 Warszawa => Frontend Developer (React) <=
- 2024-06-28 Warszawa => Software .Net Developer <=
- 2024-06-28 Warszawa => Frontend Developer (React) <=
- 2024-06-28 Warszawa => Programista Full Stack .Net <=
- 2024-06-28 Warszawa => Frontend Developer (React) <=