  • 1. Data: 2011-05-23 21:19:23
    Temat: Dobrego mechanika do rozrządu w Fiacie szukam (Gliwice)
    Od: BearBag <c...@g...com>

    Witam
    Punto II (1,2 16V) ma poważny problem, wszystko wskazuje (błedy ze
    sterownika i nierówna praca silnika) o źle ustawionym rozrządzie przez
    poprzedniego właściciela, ewentualnie mechanika któremu to zlecił.
    Auto ciężko zapala, źle wchodzi i schodzi z obrotów, czasami przy
    odpalaniu samoczynnie obroty idą na maxa i gaśnie.
    Wygląda na to że ktoś zmieniał pasek bez blokad rozrządu i rozjechała
    mu sie synchronizacja, nie umiał sobie z tym poradzić i auto sprzedał.
    Szukam kogoś na górnym sląsku najlepiej w okolicach Gliwic co by sobie
    poradził z porządnym ustawieniem tych walków rozrządu i ma do tego
    sprzęt (wspomniane blokady). Nie chce tez przepłacić bo za zmiane
    paska i napinacza jak ktoś mi spiewa 400zł to mi się coś robi na
    sercu :) Ogólnie sam bym sobie poradził, nawet mam dokładny manual a
    blokady można pożyczyć ale jednak troche strach tym bardziej że jest
    to w tym momencie już przestawione i nigdy tego nie robiłem w tego
    typu silniku - samo zaznaczenie kół i paska nie wystarczy niestety :/
    Będe wdzięczny za namiar na kogoś kumatego z narzędziami i nie
    druzgocącymi cenami.

  • 2. Data: 2011-05-23 21:22:52
    Od: MS <e...@o...pl>

    W dniu 2011-05-23 21:19, BearBag pisze
> [...]
    > typu silniku - samo zaznaczenie kół i paska nie wystarczy niestety :/
    > Będe wdzięczny za namiar na kogoś kumatego z narzędziami i nie

    Miałem to samow bravie w tym silnikiem, mechanik zdaje sie o jeden ząbek
    przestawił pasek i silnik zachowywał się tak jak piszesz. Pojechalem,
    poprawił i zapomniałem o problemie. Myślę że każdy Pan Henio mający
    trochę pojecia o tym Ci pomoże.

  • 3. Data: 2011-05-24 00:58:42
    Od: Tomasz Pyra <h...@s...spam.spam>

    W dniu 2011-05-23 21:19, BearBag pisze:

    > Wygląda na to że ktoś zmieniał pasek bez blokad rozrządu i rozjechała
    > mu sie synchronizacja, nie umiał sobie z tym poradzić i auto sprzedał.

    Częsta sprawa, bo zrobić to bez chociaż jednej blokady wałka nie jest łatwo.

> [...]
    > to w tym momencie już przestawione i nigdy tego nie robiłem w tego
    > typu silniku - samo zaznaczenie kół i paska nie wystarczy niestety :/

    To najprostszy do ustawienia rozrząd jaki widziałem :)

    Zajmuje to góra 15min i jest na tyle proste, że w ASO powinni to zrobić
    za 100zł, a w dowolnym warsztacie za 50zł.

    Jak masz manual i blokady, to myślę że śmiało możesz robić, bo to
    naprawdę łatwe. Tyle że trzeba wszystko jeszcze raz sprawdzić po
    zmontowaniu, bo krytyczny jest moment dokręcania koła napędzającego
    wałek rozrządu - zazwyczaj wtedy dochodzi do przestawienia).

    Generalnie wszystkie tłoki muszą być na jednej wysokości w momencie
    kiedy wałek rozrządu jest zablokowany blokadą - wtedy dokręcasz koło
    napędzające wałek rozrządu - jakimś tam wielkim momentem to się dokręca
    - AFAIR 250Nm, ale sprawdź nim coś ukręcisz ;)

    Sprawdzić też warto czy wałki nie przesunęły się względem siebie (oba
    wałki mają otwory do wkręcenia blokad - trzeba sprawdzić czy w obu
    wycięcie jest w tej samej pozycji).

  • 4. Data: 2011-05-24 13:07:07
    Od: "Bartek" <N...@p...fm>

    Użytkownik "BearBag" <c...@g...com> napisał w wiadomości
    .googlegroups.com...
> [...]
    > sterownika i nierówna praca silnika) o źle ustawionym rozrządzie przez
    > poprzedniego właściciela, ewentualnie mechanika któremu to zlecił.

    podjedź do gila na pszczynskiej, albo daj jakiś namiar na siebie na prv, to
    umowie cie do kolegi mechanika:) to niepowinna byc jakas masakryczna robota.
    jak podjedziesz do kogoś kto to robi, to.... powinien sobie dac radę.
    możesz jechać do marcina:
    www.cinsoft.pl
    ale niewiem czy mu sie bedzie chcialo brudzic:) - woli diesle:)

    --
    Pozdrawiam, Bartek

  • 5. Data: 2011-05-24 15:32:22
    Od: huri_khan <s...@s...pl>

    Dnia Mon, 23 May 2011 12:19:23 -0700 (PDT), BearBag napisał(a):

    > Wygląda na to że ktoś zmieniał pasek bez blokad rozrządu i rozjechała
    > mu sie synchronizacja, nie umiał sobie z tym poradzić i auto sprzedał.

    Kupiłes samochód przez allegro i przysłali go kurierem ?
    Wystarczyłoby przejechać się samochodem przed zakupem kawałek drogi żeby
    zorientować się że cos nie tak.

    W każym garażu nie powinni mieć problemu żeby go ustawić.

    --
    [Pozdrawiam] [huri-khan][GG 177094]
    [SY] [Cruze 1,8 LT]

  • 6. Data: 2011-05-27 07:36:11
    Od: BearBag <c...@g...com>

    > Kupiłes samochód przez allegro i przysłali go kurierem ?
    > Wystarczyłoby przejechać się samochodem przed zakupem kawałek drogi żeby
    > zorientować się że cos nie tak.

    Oczywiście kupiłem samochod wiedząc o tej wadzie i ze względu na to
    zapłaciłem mniej.

    Co do każdego mechanika to sie nie zgodzę. bo byłem u dwoch czy trzech
    i albo sciemniają że nie maja czasu przez kilka tygodni albo po prostu
    boją się to ustawić.

  • 7. Data: 2011-05-27 07:58:45
    Od: MarcinJM <m...@i...pl>

    W dniu 2011-05-27 07:36, BearBag pisze:
    > Co do każdego mechanika to sie nie zgodzę. bo byłem u dwoch czy trzech
    > i albo sciemniają że nie maja czasu przez kilka tygodni albo po prostu
    > boją się to ustawić.

    Swoja droga niech mi ktos wyjasni, po kiego grzyba robia takie fikolki z
    tymi rozrzadami? Nie mozna normalnie: trzy punkty, kola na wpuscie,
    ustawic, skrecic, zapomniec o temacie.
    Ze serwis ma wiecej kasy? Z tym sie nie zgodze. Wolny rynek praktycznie
    w chwili, kiedy pierwsze wypusty traca gwarancje ma juz odpowiednie
    przyrzady.

    MarcinJM
    gg: 978510, marcinjm()op.pl

  • 8. Data: 2011-05-28 21:39:51
    Od: Tomasz Pyra <h...@s...spam.spam>

    W dniu 2011-05-27 07:58, MarcinJM pisze:

    > Swoja droga niech mi ktos wyjasni, po kiego grzyba robia takie fikolki z
    > tymi rozrzadami? Nie mozna normalnie: trzy punkty, kola na wpuscie,
    > ustawic, skrecic, zapomniec o temacie.

    Ten 1.2 16V moim zdaniem jest zaprojektowany pod kątem automatyzacji
    montażu silnika.

    Normalny rozrząd trudniej ustawić robotem (tzn. bardziej skomplikowany
    będzie rozrząd - jakieś czujniki, kombinacje).
    A tu jest prosto - dwie łapki przez otwory w obudowie chwytają wałki
    rozrządu, dwie łapki przez otwory na świece wpychają tłoki na równy
    poziom i w takiej pozycji coś dokręca koło napędowe i dwa koła
    przekazujące napęd z jednego wałka na drugi. I gotowe.

  • 9. Data: 2011-05-29 21:23:22
    Od: BearBag <c...@g...com>

    Zajmuje to góra 15min i jest na tyle proste, że w ASO powinni to
    zrobić
    za 100zł, a w dowolnym warsztacie za 50zł.

    Troche chyba przesadzasz z tymi 15minutami, trzeba zdjąć prawe koło,
    nadkole, zbiornik wyrównawczy, podnieść silnik albo przynajmniej
    zabezpieczyć go bo zdejmujemy poduszke ze wspornikiem, potem pasek
    alternatora itd. Dla mnie to przynajmniej godzinka sprawnego
    mechanika. Potem jeszcze zabawa z ustawieniem i sprawdzeniem
    wszystkiego.

> [...]
    > napędzające wałek rozrządu - jakimś tam wielkim momentem to się dokręca
    > - AFAIR 250Nm, ale sprawdź nim coś ukręcisz ;)

    Właśnie tego sie obawiałem, że wszystko zrobie tak jak w opisie i niby
    będzie ok, a po odpaleniu okaże sie że jednak nie było i silnik
    kaput :)
    Ogólnie jesli oba wałki są zablokowane i dokręcam wszystko przy
    tłokach na tej samej pozycji to istnieje mozliwość że jednak
    ustawienie nie jest poprawne ?
    Pytam z ciekowosci to i tak nie będę tego robił sam.

    > Sprawdzić też warto czy wałki nie przesunęły się względem siebie (oba
    > wałki mają otwory do wkręcenia blokad - trzeba sprawdzić czy w obu
    > wycięcie jest w tej samej pozycji).

    Rozumiem że jeden wałek napędza drugi ? i jest to na osobnej
    przekładni czy pasku? Jak więc mogą się wzajemnie przestawić przy
    wymianie paska? Myślałem że jest możliwe tylko rozjechanie sie
    synchronizacji wału korbowego z walkiem rozrządu?
    Co jeśli jeden wałek jest w innej pozycji (mają wycięcia nie pasujące
    do blokad) ? Jak to ustawić dobrze.
    Ogólnie to nie zaglądałem tam i nie bardzo wiem w jaki sposób jeden
    wałek napędza drugi a może sa jednak napędzane tym samym paskiem z
    wału korbowego ?

  • 10. Data: 2011-05-30 16:36:15
    Od: BearBag <c...@g...com>

    Sprawdziłem jeszcze raz rysunek z manuala i tylko jeden wałek jest
    napędzany z paska rozrządowego więc domyslam się że drugi napędza
    zębatka pierwszego wałka? W tej sytuacji chyba nie istnieje żadna
    możliwość żeby oba wałki sie rozsynchronizowały. No chyba że ktoś by
    wyciągnął jeden lub oba wałki a potem źle zamontował, ale to chyba
    mało prawdopodobne.