    From: "J.F" <j...@p...onet.pl>
    Newsgroups: pl.misc.samochody
    Subject: Re: Czy turbiny muszą "mielić" ptaki? ;-)
    Date: Mon, 16 Sep 2024 13:49:33 +0200

    On Fri, 13 Sep 2024 19:32:14 +0200, Myjk wrote:
    > Fri, 13 Sep 2024 18:27:12 +0200, J.F

    > Perpetuum mobile nie, bo wiadomo że nie wyprodukują tyle
    > co zużywają samochody które tamtędy przejeżdżają. Ale
    > jakąś cząstkę z pewnością pokryją. Oczywiście tylko

    Czyli to nie jest świetlany pomysł na przyszłość, tylko drobny odzysk
    co najwyzej.

    > elektrycznych, bo spaliniaki będą mieć jak zwykle
    > bilans ujemny.

    > ROTFL

    Tu się chłopie nie ma co śmiać.
    Weź prądnicę elektryczna - produkuje jakąś moc elektryczną, trzeba
    dostarczyc jakąś moc mechaniczną.
    Zewrzyj wyjscie ... prąd płynie duzy, ale napięcie na zwierającym
    drucie malutkie. Mocy na wyjsciu mało.
    Więc co się z mocą/energią dzieje? Moze nie pobiera?

    Podobnie np pompa - pompuje, ciecz/gaz zyskuje energię.
    Zakręcasz zawór ... płyn już nie zyskuje energii.

    Ostatnio testowałem na takiej dmuchawce do grilla na korbkę - wyraźnie
    lżej się kręci, jak zatkasz wylot lub wlot.

    > Ewidentnie pozajączkowało ci się z turbiną
    > zamontowaną NA samochodzie.

    Wcale nie.

    > Skoro turbiny cokolwiek utrudniają, to ekrany też,
    > i barierki, i drzewa.

    Owszem, ale drzewa można wyciąć, barierki - mowi sie trudno - dla
    bezpieczenstwa, ekrany ... hm ... patrz wyżej :-)

    > Za dużo szreka czytujesz.

    > Borze (szreku) zielony. To co wtedy, elektryk
    > "inny wiatr" generuje niż spaliniak?

    A myslałem, że juz zrozumiałeś.
    Nie ma perpetum mobile. Elektryki same siebie nie zasilą.
    co najwyzej będzie można odzyskać drobną część, która dzisiaj się
    marnuje.

    J.