  • Data: 2019-05-04 14:00:00
    Temat: Re: Czy istnieje możliwość fotografowania rzeczywistości?
    Od: Starzec z Gór <d...@v...pl> szukaj wiadomości tego autora

    W dniu piątek, 3 maja 2019 22:02:07 UTC+2 użytkownik Marek S napisał:
> [...]
    jest przypisany do danego urządzenia naświetlającego - tam na wyjściu, znaczy
    suszarce, ma być dokładnie to, co laborant widział na monitorze.

    > Oj, chyba nie jest to możliwe. Gdy przypiszesz do monitora profil
    > drukarki, to zobaczysz dziwny obraz na ekranie - wskazujący na poważną
    > usterkę monitora lub stwierdzisz, że oglądasz zdjęcie RTG. :-)

    Niby dlaczego?
    Na wyjściu przecież mam normalne zdjęcie!

    > W Windows 10 jest blokada. Bez jakiegoś "hakowania" nie da się
    > zastosować profilu ICC urządzenia wyjściowego do obrazującego. W
    > starszych wersjach Windows niż W10 (chyba nawet W7), dawno temu - było
    > można.

    Może dlatego nikt nie obrabia zdjęć na printerze pod Windowsem - maszyny mają swoje
    oprogramowanie.

> [...]
    > konieczne jest zastosowanie ICC. To ICC "tłumaczy" możliwości urządzenia
    > do wewnętrznego profilu kolorów systemu operacyjnego.
    >
    > Z kolei każdy monitor też psuje obraz w podobny sposób. Więc też za
    > pomocą ICC trzeba dokonać podobnej konwersji danych wyświetlanych z
    > tego, co system ma do zobrazowania. Do tego służy ICC monitora.
    >
    > Oba profile ICC okresowo trzeba generować od nowa bo monitory wypalają
    > się, a drukarce / naświetlarce też zmienia się to i owo. Do kalibracji
    > obu służy spektroskop. Nie ma czegoś takiego, że ICC jest dany raz na

    Dlatego co rano robi się kalibrację maszyny. Robi się ją też przy każdej zmianie
    papieru. Co jakiś miesiąc (zależy od klasy i wieku monitora) dokonuje się też
    kalibracji samego monitora.
    Kalibrację toru naświetlająco-wywołującego wykonuje się poprzez zeskanowanie w
    maszynie testowej odbitki kalibracyjnej.

    > Jeśli na ekranie chcemy zobaczyć ograniczony gamut kolorów do danego
    > urządzenia, to niezbędna jest do tego jakaś aplikacja, która "w locie"
    > wylicza wspólną przestrzeń barw. Wtedy musisz wskazać profil urządzenia
    > drukującego / naświetlającego a reszta dzieje się sama.

    Każdy printer ma takowy program, służący do korekcji obrazów.

    > Pewnie dlatego wpadłeś w pułapkę interpretacji tego, co widziałeś.
    > Aplikacja każe wybrać profil urządzenia ... ale to nie znaczy, że
    > przypiszemy go do monitora :-)

    Aplikacja niczego nie każe wybierać, profil ma zadany przez producenta.

    > Tak na marginesie: przypisanie ICC do monitora to de facto przesłanie
    > tego ICC do karty graficznej. To karta graficzna potem kalkuluje kolory.
    > Wszelkie symulacje urządzenia drukującego są wyliczane w aplikacji /
    > programie. Możliwe jest też wygenerowanie profilu złożonego i osadzenie
    > w karcie graficznej. Ale zawsze potrzebne są do tego 2 profile ICC. Nie
    > ma innej opcji bo jeśli nie wiesz jak psują obraz obie strony, to nie
    > jesteś w stanie niczego poprawnie zobrazować.
    To się nazywa właśnie kalibracja.I tak, robi się ją osobno dla monitora (i karty
    graficznej), osobno dla toru naświetlająco-wywołującego.
    Pozdrawiam Marcin