-
Data: 2019-05-03 23:32:01
Temat: Re: Czy istnieje możliwość fotografowania rzeczywistości?
Od: Marek S <p...@s...com> szukaj wiadomości tego autora
[ pokaż wszystkie nagłówki ]W dniu 2019-05-02 o 15:13, J.F. pisze:
>> A co? Wolałbyś przełączyć się na dane urządzenie, mieć pozmieniane
>> zakresy prac różnych narzędzi PS?
>
> Jesli juz sie przelaczylem na % atramentu ... to moze tak ?
Niestety to tylko Twoje pobożne życzenia. Rzeczywistość jest brutalna.
Mamy w rzeczywistości brutalnej 3 systemy barw:
1. Urządzenia obrazującego.
2. Idealna przestrzeń barw systemu operacyjnego.
3. Urządzenia drukującego.
Do konwersji zniekształceń tonalnych między służą profile ICC.
Aplikacja, takie jak Photoshop czy Paint, działają na poziomi #2. Nie
obchodzi ich jaki masz monitor i jakie urządzenie drukujące. Dlatego %
atramentu w PS działa "idealnie". Jeśli się z tą koncepcją nie zgadzasz
i masz odpowiednią siłę przebicia, to wyjdź na ulicę w proteście,
zatrzymaj cały przemysł DTP i ogłoś, że zaczyna obowiązywać JCC - czyli
Jarek Color Correction.
>> Potem Twoja fota będzie niezdatna do
>> przeniesienia na inne urządzenie skoro to pierwsze ją ograniczyło do
>> pewnej przestrzeni barw a kolejne urządzenie ma inną przestrzeń.
>
> Ale skoro sie przelaczylem, to widac mnie jedno urzadzenie interesuje.
To masz wąskie horyzonty :-) Cała strategia zarządzania kolorem nie
narzuca takich ograniczeń.
> Chyba zle zrozumiales - ja ogolnie popieram uniwersalnosc, ale jak juz
> ktos przelacza na specjalny widok, to widac ma powody.
Popierasz uniwersalność i jednocześnie nakazujesz ograniczanie działania
narzędzia do konkretnego urządzenia. Super! :-D
Żaden grafik tak nie pracuje bo zwykle drukuje przynajmniej na 2
urządzeniach:
1. Na tzw. color proofie (specjalna drukarka symulująca w znacznym, ale
nie na 100-procentowym zakresie, działanie linii produkcyjnej)
2. Na urządzeniu docelowym.
3. Być może na własnej drukarce też.
> No i chodzilo mi tez o zaleznosc % atramentu <-> jasnosc na papierze.
> Ten % atramentu traktuje tu abstrakcyjnie/niezaleznie od urzadzenia, a
> chodzi mi o to, ze tu gammy monitora nie ma.
W związku z powyższym, wszystko się rozjedzie gdy ograniczysz się do 1
urządzenia.
>> Co Ty opowiadasz? :-D U mnie czegoś takiego nie czynił nigdy. A co jeśli
>> drukarka ma kilka profili?
>
> Wybierasz jeden i ten obowiazuje do nastepnego.
Serio? Czyli jeśli zaprojektuję obraz pod profil #1, to po przełączeniu
się na #2 będę musiał projekt od nowa robić???
> Tak jakos to zapamietalem ze starych wersji Windows - ustawiasz profil
> drukarki, a w Wordzie sie kolorki zmieniaja. Od tego czasu staram sie
> g* omijac, bo tez uwazam, ze powinno byc uniwersalnie :-)
Taaa... skład pod Wordem. Gratuluję desperacji :-D
Powinno być uniwersalne ... a zaraz twierdzisz, że nie powinno. Zdecyduj
się.
> Ale moze byl taki czas, gdy na drukarki nie mieli wplywu, za to mogli
> pokazac na ekranie jak wyjdzie ...
Owszem, był. Całe szczęście, że to w końcu zablokowali (z tego co
pamiętam, to już w W8 tak się stało). Potem ktoś kupił nową drukarkę,
chciał wydrukować stare materiały a one ... jakoś inaczej wyglądają.
Ojej! Czemu tak? :-P Może powinni przejść z JCC na ICC (tak jak to świat
uczynił) by rozwiązać problem?
>>> Tym niemniej ... jak ktos pracuje w drukarni, to moze chcialby wlasnie
>>> zawsze widziec efekt koncowy :-)
>> Jeśli w taki właśnie sposób jak wyżej - to tylko jego zgon uratuje
>> drukarnię przed plajtą :-D
>
> Ale na biezaco chcialby widziec, a nie, ze cos tam koryguje niemal w
> ciemno, wlacza Proof, oglada wynik ... i znow w ciemno koryguje ...
Widzę, że nie wiesz jak proof w PS działa. Wyjaśniam: działa
interaktywnie. Cokolwiek zmienisz, to widzisz. Dlatego najpierw robi się
dobre zdjęcie / skład na monitorze, a potem, za pomocą filtrów,
dostosowuje się do danego urządzenia obserwując zmiany natychmiast. Gdy
wybierzesz inne urządzenie, to wyłączasz sekcję filtrów i kreujesz nową,
dla innego urządzenia.
>> Więc sam widzisz, że logika jaką proponujesz nie ma zastosowania. Jest
>> za dużo niedoskonałości oraz są bardzo duże różnice w przestrzeniach
>> kolorów urządzeń.
>
> Tym niemniej te rastry drukarskie wydaje sie, ze wiecej potrafia.
Wow, nie wiedziałem, że ich fizyka nie dotyczy :-D
> Nawiasem mowiac, o wydrukowalem sobie na laserowce taki szary gradient
> ... 32 stopnie jeszcze widac, ale rzeczywistego zakresu tonalnego nie
> ocenie.
Wow! Odkrywca koła! :-D
> No i juz widac, ze drukarka albo windows jakies cuda wyprawiaja - ja
> jednej granice obszarow sa bardzo poszarpane ...
Drukarka, nie Windows. Windows bazuje na idealnej przestrzeni barw. A
poszarpanie wynika z algorytmów zastosowanych w drukarce. Zwykle
laserówki drukują najgorzej grafikę. Jedynie OKI w modelach od 363 (taką
mam) coś tam poprawiła. Ale nadal jest przepaść względem atramentówek
typu Epson SCP600 (też mam).
>> No i widzisz fragmenty ZIPa zamiast struktury, o której rozmawiamy.
>> Wygląda na to, że zzipowany plik TXT przestaje zawierać tekst w/g Ciebie
>> skoro w Notepadzie widać jedynie "robaczki".
>
> Toz podkreslalem, ze nieskompresowanego tekstu tam nie ma.
Poprzednio podkreślałeś, że tekstu tam nie ma. Tylko tego się czepiałem.
>>> Masz Total Commandera ?
>>
>> Mam, ale nie będę ZIPów oglądał.
>
> Ale jest piekna funkcja "porownaj pliki".
Super, ale nie pociąga mnie zachwycanie się strukturą zzipowanych plików
i badanie wpływu jednego znaku na strukturę całego zzipowanego pliku.
Cokolwiek innego wydaje mi się dużo bardziej interesującym zajęciem.
Nawet joga.
>> Szkoda czasu na to. Możesz sam sobie
>> poeksperymentować. Weź długi plik TXT zzipuj go, potem ten sam plik
>> zmień na początku - znów zzipuj i sprawdź czy różnica jest tylko na
>> początku zip'a. Jestem prawie przekonany, że nie.
>
> Z uwagi na podzial na bajty mozesz miec racje ... ale niekoniecznie
No to zajebiście. Spróbuj napisać pracę dyplomową: wpływ modyfikacji
pierwszego bajtu w zipowanym pliku na bajt ostatni. Pretendujesz do
anty-Nobla :-D
Serio nie masz ciekawszych zajęć? Może rower, co?
>> Po drugie ja nie wiem gdzie są doklejane spakowane metadane w
>> poszczególnych typach plików. Bo zwyczajnie mnie to nie interesuje.
>
> A ja klikam "znajdz nastepna roznice" i juz wiem :-)
Pytanie - co wiesz? Bo może okazać się, że g... wiesz po analizie
działania zipowania :-)
> No i tak sie wlasnie zastanawiam ... co komu po informacji ze na
> obrazku jest 5 mln roznych kolorow (w sensie: rozne wartosci RGB)
Z pewnością poradzisz sobie ze znalezieniem zastosowania. Ja Ci je
podałem na tacy we wcześniejszych wypowiedziach.
> Bo to, ze na cz-b obrazku jest np 155 poziomow szarosci, to jakas tam
> informacje niesie ...
O, o, o - już lepiej gadasz.
> To ksiezyc powinien byc przepalony.
> Aparat wyrownal histogram ? HDR zrobil ?
Nie, HDR'a Marek zrobił metodą single frame HDR.
>> Czemu wow? Mam pełno takich zdjęć. Żaden wyczyn.
>
> Roznica jasnosci obiektow jest na moj gust kolosalna.
> 14 bit nie starczy, chyba ze faktycznie matryca ma jakas ciekawa
> krzywa czulosci jeszcze w aparacie.
Przecież mówiłem Ci, że matryc jest liniowa tylko w pewnym zakresie.
Potem dzieją się cuda. Czasem są one użyteczne, bo można coś twórczego
uzyskać, a czasem wkurzają i prowokują do utworzenia wątku jak niniejszy.
Zwróć uwagę na to, co napisałeś: różnica jest kolosalna. A wcześniej
pisałeś o tym, że mój sprzęt świetnie sobie radzi. To jest kolosalna,
czy byle matryca powinna dać radę?
>> A czemu narzekam? Przecież gadamy o tym od tygodni. Zapomniałeś już? :-D
>> Bo okiem w normalnych warunkach oświetleniowych dostrzegam dużo większą
>> rozpiętość tonalną.
>
> A tu byly nienormalne i kamera górą ?
Nie. Rozpiętość tonalna nie zmieniła się. Nadal jest gówniana. Tyle
tylko, że lepiej widzi w ciemnościach.
>> I o tym w kółko Macieju piszę przecież. Raz mnie pytasz czemu narzekam
>> na swoją kamerkę, a potem sam sobie odpowiedzi udzielasz.
>
> Ale sam widzisz - kamera labedzie zarejestrowala.
Ale to nie ma nic do rzeczy! Przesuwasz jedynie czułość, a rozpiętość
tonalna jest bez zmian!
Z tego, co widzę: po kawałku analizujesz problem, skupiasz się na
kawałkach lecz za diabła nie widzisz całości.
>> Nawet nie o to chodzi. Nie musi być to logarytmiczne przetwarzanie - a
>> raczej nawet nie powinno w RAW. W JPG, jako produkcie końcowym, po
>> części taka właśnie konwersja się dokonuje. Ale i tak jest ona daleka
>> od tego, co oko zobaczy. A dlaczego? Bo właśnie chodzi też o to, że oko
>> widzi znacznie większą rozpiętość tonalną niż matryca. Tak to sobie
>
> Zdjecie z łódka temu przeczy :-)
Serio? Wyjaśnij.
> https://en.wikipedia.org/wiki/Adobe_RGB_color_space
>
> No i ten czarny kolor na monitorze nie miesci sie juz w zakresie
> pomiarowym twojego swiatlomierza :-)
Zgadza się - bo jest idealny. Absolutna ciemnia. A biały ... ojej...
mieści się i to w niewielkim zakresie urządzenia. Cóż za rozczarowanie.
Zupełnie nieoczekiwane. Przynajmniej nie przez Ciebie ;-)
>> Aaahaaa....
>> Więc jednak odlecieli w Sekonicu:
>> https://www.sekonic.com/downloads/l-478_operatingman
ual_en.pdf
>>
>> strona 24
>> 4-2-2. Measuring with Reflected Light System
>
> Ale sam rozumiesz, ze w rozdziale 4-2-1 jest opisany bardziej
> podstawowy sposob :-)
Nie wiem, co masz na myśli lecz pomiar jest bardzo dokładny. Czy jest to
podstawowy, czy zaawansowany pomiar, to nie zamierzam wnikać w
stopniowanie funkcjonalności. W końcu w Sekonic'u siedzą bardziej kumate
głowy niż ja.
>> Jestem na etapie #2. Czasem zdarza się tak, że widząc daną fotę, część
>> ustawień robię w ciemno, praktycznie nie patrząc na rezultat. Tylko od
>> czasu do czasu zerkam gdy doprecyzowuję jakieś ustawienie.
>
> Ale to "widzac fotę" jest na jakis domyslnych parametrach :-)
Fota na domyślnych ustawieniach nie jest czarna lub biała. I co z tego
ma niby wynikać? Że niby domyślne są be lub cool? Nie rozumiem?
A już w szczególności, że te domyślne w np. ACDSee, to zupełnie inne
domyślne. Przecież to jakiś okres przejściowy w obróbce foto. Nie ma
znaczenia jakie one są początkowo. Po to stosuje się odpowiednie
(drogie) akcesoria by nauczyć soft interpretacji konkretnej sceny. Co ma
do tego stan domyślny aplikacji?
>> Często jest też tak, że wiem, że matryca nie ma szans się wyrobić w
>> danej scenie i robię po dwa zdjęcia, potem je składam różnymi
>> technikami. Tak jak tu:
>>
>> https://drive.google.com/file/d/15bjfVt8Gmq35e50NPG8
VEvcPWZJTzIPd/view?usp=sharing
>>
>> Zero szans z jedną klatką. I o tym właśnie jest wątek.
>
> Przedwczoraj bym sie z Toba zgodzil.
> Ale potem pokazałes zdjęcie z łódka :-)
Super - wyszło na to, że głąbem jestem skoro po dwie klatki robiłem by
je złożyć. Można to było na jednej klatce uzyskać - tyle tylko że głąb
nie wiedział o tym. Jeśli chcesz, to prześlę Ci ARW, a Ty odtworzysz to,
co za oknem. Aż ciekaw jestem, jaką teorię wymyślisz na to, że się nie
udało. :-D
>> Znów się powtórzę: matryce są, póki co, gówniane. O tym jest otwierający
>> wątek.
>
> Ja tylko o pomiarze swiatlomierzem w tym przypadku.
Szara karta sprawuje się doskonale w tym zakresie, do którego została
zaprojektowana. Nie mam pojęcia jakie wnioski chcesz z tego wysnuć. Być
może i tu głąbem jestem skoro ją stosuję.
>> Ja takiego aparatu nie mam. Słucha się mnie. Co wyłączę, jest wyłączone.
>> Co włączę, jest włączone. Żadnej samowolki. Wydaje mi się, że piszesz o
>> jakichś tanich kompaktach i to też pewnie tych bardziej trefnych.
>
> w tanim kompakcie, ba - w drozszych tez, to w ogole nie wylaczysz
> automatyki, wiec w ogole nie ma co mowic.
Ja ją wyłączam i jest wyłączona. Czy znów głąbem jestem, że o czymś nie
wiem?
>
> Ale jestes pewien, ze to bedzie ASA 100 a nie np 78 ?
>
Ja? Niby skąd ten wniosek?
ASA100 w jednym aparacie to może być ASA200 w innym. Za setkę uważa się
poziom o najniższych szumach. Być może jeszcze coś. Tego nie wiem.
Poniżej setki zawsze chodzi o elektroniczne osłabienie sygnału matrycy.
Poniżej - wzmocnienie. Nikon chyba 200 przyjął jako w/w odnośnik.
> Albo to zdjęcie z łodka ... to przeciez niemozliwe, zeby aparat to
> wiernie uwiecznil :-)
Niestety miernika wierności nie posiadam.
--
Pozdrawiam,
Marek
Następne wpisy z tego wątku
- 04.05.19 14:00 Starzec z Gór
- 04.05.19 14:41 J.F.
- 04.05.19 14:58 Marek S
- 04.05.19 21:59 Starzec z Gór
- 05.05.19 00:07 Marek S
- 05.05.19 01:24 Marek S
- 05.05.19 18:04 Starzec z Gór
- 05.05.19 18:38 Marek S
- 06.05.19 13:26 Starzec z Gór
- 07.05.19 23:47 Marek S
- 08.05.19 15:46 Starzec z Gór
- 08.05.19 21:21 Marek S
- 09.05.19 20:34 Starzec z Gór
- 12.05.19 22:26 Marek S
- 13.05.19 18:18 Starzec z Gór
Najnowsze wątki z tej grupy
- Nikon D5500 i wyzwalanie migawki
- Canon 550D
- EOS 600D i balans bieli w filmach
- EOS 90D i sentymenty
- Skanowanie: Canon MG2550S vs HP OfficeJet 6950
- czas exif a czas modyfikacji pliku
- karta SD po formacie odzyskiwanie zdjęć i filmów
- Chess
- Vitruvian Man - parts 7-11a
- Eltec nie zyje?
- Steve McCurry
- Light - lajkowe klasyki od Chinczykow
- Forum o Sony serii A (alfa)?
- obrobka RAW na konputerze
- Sklejanie bracketowanych JPGów
Najnowsze wątki
- 2024-11-14 Czy prezydent może ułaskawić od zadośćuczynienia? [A. Lepper odszkodowania]
- 2024-11-14 Gliwice => Network Systems Administrator (IT Expert) <=
- 2024-11-14 Gliwice => Administrator Systemów Sieciowych (Ekspert IT) <=
- 2024-11-13 Filtr do pompy ruskiej
- 2024-11-12 Gdzie kosz?
- 2024-11-13 elektrycznie
- 2024-11-12 Jebane kurwa, kurwy.
- 2024-11-13 karta parkingowa
- 2024-11-13 Wl/Wyl (On/Off) bialy/niebieski
- 2024-11-12 I3C
- 2024-11-13 Kraków => DevOps Engineer (Junior or Regular level) <=
- 2024-11-13 Łódź => Senior SAP HANA Developer <=
- 2024-11-13 Zabrze => Senior PHP Symfony Developer <=
- 2024-11-13 Karlino => Konsultant wewnętrzny SAP (FI/CO) <=
- 2024-11-13 Kraków => QA Inżynier <=