    From: Marek S <p...@s...com>
    Newsgroups: pl.rec.foto.cyfrowa
    Subject: Re: Czy istnieje możliwość fotografowania rzeczywistości?
    Date: Tue, 30 Apr 2019 00:44:17 +0200
    <q92n4o$uor$1@node1.news.atman.pl>
    <4...@4...net>
    <q934m4$fhh$1@node2.news.atman.pl>
    <5cb5874c$0$482$65785112@news.neostrada.pl>
    <q95cdt$gi0$1@node2.news.atman.pl>
    <5cb7276b$0$482$65785112@news.neostrada.pl>
    <q989sp$4dq$1@node2.news.atman.pl>
    <5cb84780$0$521$65785112@news.neostrada.pl>
    <q9i94q$4sd$1@node1.news.atman.pl>
    <5cbee832$0$539$65785112@news.neostrada.pl>
    <q9nqlr$c8p$1@node1.news.atman.pl>
    <5cc0531f$0$516$65785112@news.neostrada.pl>
    <q9qjb8$m4m$1@node2.news.atman.pl>
    <5cc18030$0$524$65785112@news.neostrada.pl>

    W dniu 2019-04-25 o 11:37, J.F. pisze:

    > To akurat wydaje mi sie bardzo latwe - ograniczymy zakres wyswietlanych
    > danych,
    > tak, aby grafik widzial na monitorze to, co potem bedzie na papierze :-)

    I tym samym wynalazłeś koło.... eeee.. tzn. opcję w Photoshopie Proof
    Colors. :-D A teraz załóżmy, że masz dwa urządzenia drukujące. Jak dla
    nich wspólnie chcesz zmusić slider ilość tuszu/jasność aby pokazywał
    właściwie?

    Nie da się! Dlatego Photoshop zakłada urządzenie idealne, a Color Proof
    ogranicza przestrzeń barw do danego urządzenia, które wskażesz!
    Próbujesz rozwiązać nierozwiązywalny temat. Wierz mi, wiele głów nad tym
    myślało i wymyślili system, który się sprawdza. Wyjeżdżając z
    kwadratowym kołem nic nie zyskasz. Zaproponuj swoje zmiany do Adobe...
    ciekawe co powiedzą.

    > Ale po to mamy rozne tryby.
    > Jak juz ktos sie przelacza na % atramentu, to chyba mu zalezy :-)

    % atramentu jakiego urządzenia? A, B czy C? A mamy ich baaaardzo dużo.

    > Swoja droga - naprawde nie da sie bardziej ?

    Nie ma takiej opcji choćby z logicznego punktu widzenia.

    > Ale otwieram w Paint, otwieram w GIMP bez konwersji - ma mam takie same
    > wartosci.
    > Moge jeszcze program napisac.

    Podaj URL obrazka o jakim mówimy i koordynaty piksela. Jeśli wybierzesz
    inny obrazek niż ostatnio przesłany - tylko się uśmieję.

    > Moze i sa skompresowane, bo tekst na pewno nie.

    Ok, przywołaj dokumentację standardu, która mówi iż w plikach
    graficznych można osadzać nie-metadane nie będące miniaturkami JPG w
    plikach RAW.

    > Swoja droga to zrobilem jeszcze inaczej - wczytalem obraz, rozjasnilem o
    > 1EV, zapisalem  drugim pliku,
    > wczytalem ponownie, rozjasnilem o 2EV, zapisalem w trzecim pliku ... i
    > porownalem dane wynikowe.
    >
    > Zadziwiajaco duzo roznic.

    W sensie pliku?

    > Tzn dwa obszary binarne na poczatku,  trzeci obszar binarny na koncu, i
    > jeszcze pare pojedynczych zmian.

    Może właśnie algorytm ZIP'a crackujesz? :-D

    > I co Ci to liczy - ile jest roznych wartosci RGB w pikselach ?

    Dokładnie tak.

    > spora liczba zapewne w obrasku 3*16 bit.

    Nie... na gradiencie szarości wychodzi 256 lub 64k w zależności od trybu.

    XEo4R-Zdjs3aC/view?usp=sharing

    > I jaki byl czas naswietlania ?
    > Astronomowie ponoc potrafili godzinami naswietlac.

    Co za różnica? Masz metadane, to sobie odczytaj.
    To co piszesz przypomina mi kawał z niedźwiedziem i zającem.
    Streszczając: zając oberwał za to, ze nie przyniósł papierosów
    niedźwiedziowi. A jak następnym razem przyniósł, to oberwał za to, że
    miał czapeczkę z daszkiem zwróconym w złą stronę :-D

    Jak Ci powiem, że czas naświetlania był X sekund, to zaraz wyskoczysz z
    ISO. Jak Ci podam ISO, to zapewne przesłona będzie nie taka :-D :-D

    > I swiatlomierzem zmierzyles ?  na co skierowales ?

    Nie mierzyłem światłomierzem.

    > A swoja droga - to HDR ? czy jedna klatka jakos poprawiana w programie
    > graficznym?

    Jedna klatka.

    > A monitor masz ustawiony na 80cd/m2 dla jasnego,
    > a ze dobry monitor, to pewnie ma kontrast choc 1:1000 ...

    Gówniany monitor tyle ma. Dobry sporo mniej.

    > Po wymianie na inne akcesorium, bo z czujnikiem oswietlenia ... wsiasc w
    > samolot i poleciec do nieba ? :-)

    Tak, Sekonic odleciał - nie mają pojęcia, co dają w zestawie.

    > Tylko skad on wie, ze to nie jest niebieska wykladzina w czerwone
    > kwiatki :-)

    Cuda :-)

    > Zalezy, jaki ten cel pro ma byc.

    Ok, skoro zakładasz, że randomowy, to się zmieścimy :-)

    > Ale co - zawsze zaczynasz od ustawie swoich parametrow dla konwersji,
    > czy patrzysz na ekran ... co tu jest zle i poprawiasz ...

    A co za różnica?
    Robię co chcę lub co mi zleceniodawca nakazuje. Jeśli zdjęcie ma być
    komercyjnie, to wiele robi za mnie automatyka: połączenie działania
    światłomierza i X-Rite Color Passport Checker.

    > Jakos jednak doszedles do tego, ze parapet jest za ciemny.
    > I ze daje sie rozjasnic.

    Nie - Szara karta 18% ma dać 18% - koniec kropka.

    > A resztki automatyki tam i tak dzialaja.
    > Rozni probowali uzyc aparat do fotometrii, i konkluzja byla raczej taka
    > "aparaty za duzo zmieniaja".

    Spróbuj zatem kupić jakiś proszek na resztki automatyki. Z pewnością uda
    się je wyplenić :-D

    > Taki to jest. np "SLT-A99V v1.02  2015:09:04 10:12:44 9"
    > Ale akurat IE tego nie zmienia, wiec na pewno nie tam zapisuje co nalezy
    > z danymi zrobic.

    Oczywiście, że nie, bo już tłumaczyłem Tobie kilka razy, że każda
    aplikacja tworzy własną przestrzeń dla swoich danych i że dzięki temu
    nie wchodzi w paradę innym.

    --
    Pozdrawiam,
    Marek