  • Data: 2019-04-30 12:24:30
    Temat: Re: Czy istnieje możliwość fotografowania rzeczywistości?
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

    Użytkownik "Marek S" napisał w wiadomości grup
    W dniu 2019-04-25 o 11:37, J.F. pisze:

    >I tym samym wynalazłeś koło.... eeee.. tzn. opcję w Photoshopie Proof
    >Colors. :-D A teraz załóżmy, że masz dwa urządzenia drukujące. Jak
    >dla nich wspólnie chcesz zmusić slider ilość tuszu/jasność aby
    >pokazywał właściwie?
    >Nie da się!

    Eee tam sie nie da - dodajemy wybor drukarki :-)

    Zreszta czy to jest takie urzadzeniozalezne ?
    Wszak na koncu mamy papier i atrament ... no chyba, ze 50% na roznych
    urzadzeniach jest rozne ...

    >Dlatego Photoshop zakłada urządzenie idealne, a Color Proof ogranicza
    >przestrzeń barw do danego urządzenia, które wskażesz! Próbujesz
    >rozwiązać nierozwiązywalny temat. Wierz mi, wiele głów nad tym
    >myślało i wymyślili system, który się sprawdza.

    No coz, chyba Microsoft myslal, myslal i wymyslal - wybor profilu
    drukarki zmienial kolory na ekranie.
    Ale to chyba nie bylo wlasciwe podejscie.

    Tym niemniej ... jak ktos pracuje w drukarni, to moze chcialby wlasnie
    zawsze widziec efekt koncowy :-)

    >Nie ma takiej opcji choćby z logicznego punktu widzenia.

    Hm, w 3x3 piksele zaczerniam 8, a 1 zostaje. to zostawia 11% jasnosci.

    Toner nie jest zbyt precyzyjny, farba drukarska tez nie,

    >Podaj URL obrazka o jakim mówimy i koordynaty piksela. Jeśli
    >wybierzesz inny obrazek niż ostatnio przesłany - tylko się uśmieję.

    Przeciez juz napisales "moja wina"

    >Ok, przywołaj dokumentację standardu, która mówi iż w plikach
    >graficznych można osadzać nie-metadane nie będące miniaturkami JPG w
    >plikach RAW.

    Marku, w odroznieniu od Ciebie, jak pisze "ogladam plik", to patrze na
    poszczegolne bajty, a nie na obrazki.

    Ten IE zmienia ze 3 obszary binarne. Zadnego tekstu tam nie ma.
    Chcesz liste roznic ? Uprzedzam dluga.

    Masz Total Commandera ?

    >W sensie pliku?

    W sensie bajtow w pliku.

    >Może właśnie algorytm ZIP'a crackujesz? :-D

    Prawdopodobnie, bo nie wyobrazam sobie, co innego mogloby tyle roznic
    wprowadzic.
    Preview w JPG ... ale to bylby jeden obszar.

    >Dokładnie tak.

    Wow.

    >Nie... na gradiencie szarości wychodzi 256 lub 64k w zależności od
    >trybu.

    Na szarosci tak, ale obrazki mamy kolorowe. i juz grozi 16 mln.
    I funkcja w zasadzie bezuzyteczna

    XEo4R-Zdjs3aC/view?usp=sharing

    >Co za różnica? Masz metadane, to sobie odczytaj.

    Ostatnio jakas babka dostala nagrode za zdjecie mglawicy.
    Naswietlala kilka nocy.
    Twoj swiatlomierz nie ma takiego zakresu - taka roznica :-)

    A metadanych tam nie widze, bo to z photoshopa.

    >To co piszesz przypomina mi kawał z niedźwiedziem i zającem.
    >Streszczając: zając oberwał za to, ze nie przyniósł papierosów
    >niedźwiedziowi. A jak następnym razem przyniósł, to oberwał za to, że
    >miał czapeczkę z daszkiem zwróconym w złą stronę :-D

    Znam i chyba pamietam pelna wersje :-)

    >Jak Ci powiem, że czas naświetlania był X sekund, to zaraz wyskoczysz
    >z ISO. Jak Ci podam ISO, to zapewne przesłona będzie nie taka :-D :-D

    czas jest w komplecie ISO i przyslona - sam w sobie niewiele mowi.

    >Nie mierzyłem światłomierzem.

    >Jedna klatka.

    Wow.

    No ale ... to czemu narzekasz na kamere - golym okiem widziales chyba
    podobnie.
    Piekna fotka rzeczywistosci.

    A przy okazji - wychodzi chyba jedna rzecz - oko ma albo naprawde
    logarytmiczne sensory, albo dobiera sobie czulosc inna dla roznych
    obszarow.
    Kamery jeszcze tego nie potrafia :-)
    Choc technicznie nie wydaje sie to az tak bardzo skomplikowane.

    >Gówniany monitor tyle ma. Dobry sporo mniej.

    Mniej w sensie 1:256 czy "mniejsza wartosc ulamka" , 1:5000 np ?

    Jesli mowisz, ze ustwiony na aRGB ... tam sie nie przewiduje wiekszego
    zakresu?
    Bo nam gamma monitora troche miesza.

    >Tak, Sekonic odleciał - nie mają pojęcia, co dają w zestawie.

    Nie o to chodzi.
    "prawidlowy" sposob uzywania swiatlomierza to taki, ze podchodzimy do
    fotografowanego objektu, przystawiamy do niego swiatlomierz czujnikiem
    (tą białą kopułką) w kierunku aparatu lub reflektora, swiatlomierz
    mierzy _oświetlenie_, czyli swiatło padajace na obiekt, i stosownie do
    tego ustawiamy ekspozycje, i "bedzie dobrze".

    Obiekty ciemne beda ciemne, obiekty jasne beda jasne - w czasie
    pomiaru obiekt jest nam w zasadzie niepotrzebny.

    No ale to pieknie dziala studio, w miare dobrze w plenerze jak chcesz
    osoby czy kwiatki fotografowac.
    Troche niepraktyczne by bylo gdybys chcial te drzewa zmierzyc, bo
    jak - na drabine wchodzic ?

    I calkiem wysiada przy niebie ...

    >Cuda :-)

    Nawiasem mowiac - wlasnie widzialem pare zdjec z wycieczki z komorki
    ... osoba miala czerwona sukienke, a odcien na kazdym zdjeciu inny.

    >Ok, skoro zakładasz, że randomowy, to się zmieścimy :-)

    Randomowy tez sie przydaje - zrobi sie szybko 100 zdjec, a potem
    wybierze te, ktore dobrze wyszly :-)

    >A co za różnica?

    No powiedzmy ze chcialbym sie dowiedziec, czy w przypadku fotki tego
    okna
    zaszkodzily domyslne parametry konwersji i "parapet jest czarny",
    czy najpierw pomysles "tu jest duzy kontrast, wiec wywolywarke trzeba
    ustawic tak ...."

    >Nie - Szara karta 18% ma dać 18% - koniec kropka.

    18% atramentu, jak juz mowilismy o tym sposobie prezentacji danych ?
    Nie, moment 82% atramentu.

    Ale zaraz ... z grubsza biorac, chyba tyle mialaby. Co nas znow
    prowadzi do monitora i prezentacji - jesli krajobraz za oknem byl
    dobrej jasnosci ... to nam monitor wyswietlil parapet zbyt ciemno.
    Bo kamera jak widac zarejestrowala na tym parapecie znacznie wiecej.

    Ale jak chciales te szara karte uzyc ?
    Polozyc na parapecie ? Pomysl dobry, parapet wyjdzie prawdopodobnie
    dobrze po ustawieniu ekspozycji na karte, a w oknie przepał.

    powiesic na latarni gdzies za oknem ? Pomysl dobry, ale parapet
    wyjdzie czarny :-)

    Przykleic do szyby ? to nie jest dobry pomysl

    >Spróbuj zatem kupić jakiś proszek na resztki automatyki. Z pewnością
    >uda się je wyplenić :-D

    No wlasnie nie - producent aparatu robi je tak, aby zdjecia byly
    piekne.
    I pieprzyc klienta, ktory chce aby ASO100 bylo 100,

    >Oczywiście, że nie, bo już tłumaczyłem Tobie kilka razy, że każda
    >aplikacja tworzy własną przestrzeń dla swoich danych i że dzięki temu
    >nie wchodzi w paradę innym.

    A to co dodaje/zmienia IE na pewno nie jest nieskompresownym tekstem.
    Na skompresowany tekst tez mi to nie wyglada, bo za duzo ...

    J.