    From: s_13 <s...@i...pl>
    Newsgroups: pl.misc.elektronika
    Subject: Re: Czujnik zalania ?
    Date: Sun, 30 Jan 2011 02:57:32 -0800 (PST)

    On 30 Sty, 01:31, Andgro <b...@a...com> wrote:

    > Szanujący się hydraulik nie podłączy
    > klientowi wody badziewiastym wężykiem (prawdopodobnie hiszpaskiej lub
    > włoskiej produkcji).

    szanujący się hydraulik będzie podłączał to, co klient kupi... chyba,
    że ma ogromny talent interpersonalny i wrodzone zdolności
    przekonywania, zeby klient zapłacił dwa razy tyle za, w jego
    mniemaniu, to samo... ale wtedy szkoda tych zalet na uprawianie zawodu
    hydraulika...:-)

    > Te wężyki notorycznie pękają w miejscach połączenia

    te, to znaczy, które, bo mi jako jedyny pękł wężyk, który miał nie
    pękać... nie wiem jaka myśl techniczna go spłodziła, w sklepie
    sprzedawca twierdził: ...Bierz pan ten, a nie chińskie badziewie..." i
    przekonał mnie do wydania 2 razy tyle...
    jak jesteś obyty, to upublicznij tu listę dobrych i złych wężyków,
    rozszerz ją na zawory, śrubunki, kolanka, pexy... wielu uniknie przez
    to bolesnych, kosztownych wpadek... ale konkretnie, bo widzę, że masz
    doświadczenie...
    BTW niestety wielu fachowców spotkałem podczas budowy domu, którzy
    swój brak fachowości ukrywali pod zasłoną "gównianych" materiałów...
    > Tylko że aby
    > je dało się zainstalować, podejścia musza być dośc precyzyjnie
    > umieszczone, a nie "na oko parobka" jak to zwykle robią "fachofcy".

    nawet najlepszy fachowiec nie przewidzi ze 100% procentowa pewnością,
    jaki konkretnie zlew będzie tu umocowany, może jakaś szafka ze zlewem,
    a to wszystko to różnice wymiarowe, wpływające na umiejscowienie
    przyłącza... zresztą sam piszesz o pexie i miękkiej miedzi.. więc po
    co te precyzyjne ustawienie, skoro to materiał pozwalający na dużą
    swobodę...

    > Rozwiązanie elektroniczne będzie dużo bardziej zawodne.

    jesteś tez elektrykiem...?
    a elektronika, to po prostu kolejna linia obrony, kiedy nawet
    najlepiej wykonana i z najlepszych materiałów poczyniona instalacja
    hydrauliczna zawiedzie...
    bo zalanie, to nie tylko trochę wody na podłodze i kilka godzin pracy
    ze szmatą... niedawno kolega któryś pisał o specjalistycznym osuszaniu
    posadzki, gdy woda dostała się w styropian między fundamentem i
    wylewką...

    pozdrawiam
    s_13