  • Data: 2011-01-30 19:45:04
    Temat: Re: Czujnik zalania ?
    Od: s_13 <s...@i...pl> szukaj wiadomości tego autora

    > Dobrze wykonana instalacja z bardzo dobrych materiałów ma taką
    > niezawodność, że nie starczy Ci życia żeby doczekać pierwszej awarii. W
    > każdym innym przypadku albo materiały były złe, albo (częściej) ich
    > użycie. Wymienia się tylko elementy podlegające naturalnemu zużyciu.
    > Nie ma potrzeby ani sensu stosowania zabezpieczenia, którego zawodność
    > jest nieporównanie większa niż urządzenia które ma być zabezpieczane.

    ale kiedy nastąpi to naturalne zużycie, tzn. kiedy nalezy np.
    wymieniac uszczelki w dośc pewnym przyłączu kibelka wykonanym z
    chromowanych rurek, tak profilaktycznie co dwa lata? czy też o zużyciu
    przekonujesz się po zużycia (awarii)...? sam pisałeś wyżej, że ktoś
    robił dobre zawory, a teraz się skiepścił, itp. ale o tym dowiadujemy
    się po serii awarii, które wykluczają przypadek, więc zawsze można
    znaleźć się w grupie tych "zmieniających statystykę", więc z tą
    niezawodnością pewnych materiałów może być różnie, miałem raz awarię
    wężyka dość nietypową, pękł praktycznie zaraz po montażu, a był
    porządny, dołączony do drogiej baterii, a pękł nie gumowy wkład, ale
    ułamała się mosiężna rurka wkręcana w baterię, tuż przy gwincie, wada
    fabryczna, maszyna za głęboko nacięła gwint i pękło... a teoretycznie
    zajrzałbym do niej po kilku latach, czy uszczelki nie sparciały, inna
    sprawa, mam kominek wodny, pożyje może z 15 lat... ale kiedy się o tym
    dowiem...? jak wrócę do domu i wody będzie po kolana... czy może
    profilaktycznie wymienić go na nowy... więc jeszcze raz powtórzę nie
    znasz dnia, ani godziny...
    a co do zawodności elektroniki, rozumiem, że jako elektronik,
    widziałeś sporo awarii elektroniki, ale podobnie o hydraulice powie
    hydraulik, o autach mechanik, o chorobach lekarz... ja z racji zawodu,
    nie lubię chodzić do teatru, bo jestem aktorem :-)...
    i nie rozstrzygam już co bardziej niezawodne, porządna instalacja, czy
    porządne zabezpieczenie... te dwa elementy razem zwiększają
    bezpieczeństwo po wielokroć... :-)

    pozdrawiam
    s_13