eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plGrupypl.misc.samochodyCx - dla jakiego kształtu jest wyznaczany w przypadku aut? › Re: Cx - dla jakiego kształtu jest wyznaczany w przypadku aut?
  • Data: 2010-02-09 15:09:24
    Temat: Re: Cx - dla jakiego kształtu jest wyznaczany w przypadku aut?
    Od: J.F. <j...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora
    [ pokaż wszystkie nagłówki ]

    On Tue, 9 Feb 2010 15:00:03 +0100, Wojtekk wrote:
    >Ze wzoru na siłę oporu:
    >F= 0,048 * Cx * S * v^2
    >gdzie:
    >F - Siła oporu
    >0,048 - wyliczony współczynnik uwzgledniający typową gęstość powietrza.

    Skad ten wspolczynnik ?
    Powinna byc gestosc powietrza/2, czyli ok 0.65 kg/m^3.

    >Cx - współczynnik oporu
    >S - powierzchnia rzutu na płaszczyznę
    >v - prędkość
    >
    >
    >Współczynnik oporu dla płaskiej płyty (kwadratowej lub okrągłej) wynosi nieco
    >ponad 1, tak więc można użyć uproszczenia, że Cx określa ile razy opór jest
    >mniejszy od oporu płaszczyzny o polu równym powierzchni rzutu.
    >Jest to oczywiście przybliżenie, ale ułatwia ono zrozumienie znaczenia Cx.

    Tak czy inaczej pytanie jest czy w przemysle samochodowym chce im sie
    szacowac powierzchnie rzutu czolowego, czy S we wzorze oznacza
    wysokosc razy szerokosc [bez lusterek ?], a Cx jest odpowiednio do
    tego skorygowany - bo i z taka sugestia sie spotkalem.

    J.

Podziel się

Poleć ten post znajomemu poleć

Wydrukuj ten post drukuj


Następne wpisy z tego wątku

Najnowsze wątki z tej grupy


Najnowsze wątki

Szukaj w grupach

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.

Wzory dokumentów

Bezpłatne wzory dokumentów i formularzy.
Wyszukaj i pobierz za darmo: