eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plGrupypl.misc.samochodySpostrzeżenia po egzaminie na PJSpostrzeżenia po egzaminie na PJ
  • Path: news-archive.icm.edu.pl!agh.edu.pl!news.agh.edu.pl!newsfeed2.atman.pl!newsfeed.
    atman.pl!.POSTED!not-for-mail
    From: Icek <i...@d...pl>
    Newsgroups: pl.misc.samochody
    Subject: Spostrzeżenia po egzaminie na PJ
    Date: Sat, 08 Oct 2011 13:00:56 +0200
    Organization: ATMAN - ATM S.A.
    Lines: 66
    Message-ID: <j6paib$8o7$1@node2.news.atman.pl>
    NNTP-Posting-Host: host68.216.146.194.generacja.pl
    Mime-Version: 1.0
    Content-Type: text/plain; charset=UTF-8; format=flowed
    Content-Transfer-Encoding: 8bit
    X-Trace: node2.news.atman.pl 1318071691 8967 194.146.216.68 (8 Oct 2011 11:01:31 GMT)
    X-Complaints-To: u...@a...pl
    NNTP-Posting-Date: Sat, 8 Oct 2011 11:01:31 +0000 (UTC)
    User-Agent: Mozilla/5.0 (Windows; U; Windows NT 6.1; pl; rv:1.9.2.23) Gecko/20110920
    Thunderbird/3.1.15
    Xref: news-archive.icm.edu.pl pl.misc.samochody:2405031
    [ ukryj nagłówki ]

    Z racji takiej, że pada troche pytań jak jest na egzaminie na PJ opiszę
    swoje przeboje.

    Od kilkunastu lat mam PJ B. Ale robie kilka innych kategorii już od
    dłuższego czasu.

    1. egzamin to swoista szopka/teatrzyk. Liczą się
    kwestie/ruchy/czynności/tematy, które w życiu codziennym nie występują:

    - gdy podjeżdżasz do auta poprzedzającego to musisz zachować bezpieczną
    odległość. Jest to taka odległość przy której bez wychylania się widzisz
    miejsce w którym jego koła stykają się z asfaltem.

    Gdyby wszyscy tak robili to korki byłyby 3 razy dłuższe

    - gdy zbliżasz się do przejścia dla pieszych to obowiązkowo musi być
    wyraźny ruch głową w prawo i lewo. Bez znaczenia jest tu czy coś widać
    czy nie. Możesz zbliżać się do przejścia, może nikogo nie być, możesz
    widzieć po 50 metrów w lewo i w prawo ale jak głową nie ruszysz to oblewasz

    - gdy migacz Ci się wyłączy w trakcie wykonywania skrętu to musisz go
    ponowić. Nie ponowisz - błąd (nazywanie go migaczem to też błąd)

    - zmiana kierunku jazdy na pasie bez wyznaczonych pasów ruchu -
    kierunkowskaz

    - nazwanie pozycyjnych postojowymi - błąd

    - gdy zbliżasz się do zielonego to ściągasz nogę z gazu aby dać sygnał
    egzaminatorowi, że jesteś gotowy do zahamowania gdyby pojawiło się czerwone

    - gdy zbliżasz się do przejścia z wyznaczonym pasem dla rowerów to
    obowiązkowo nie tylko ruch głową prawo - lewo ale również koniecznie
    "odklejanie" kręgosłupa od fotela i "głębsze" popatrzenie się na ścieżkę
    rowerową. Nie ma tu znaczenia, że wystarczającą widoczność w konkretnym
    przypadku może zapewnić brak "odklejania się" a tylko przekręcenie głowy

    - gdy zespołem pojazdów nie mieścisz się na wyznaczonym pasie ruchu (np.
    do skrętu z przyczepą) to przed manewrem musisz ustalić z egzaminatorem
    czy możesz to wykonać. Przy czym dla własnego bezpieczeństwa nie mówisz
    "czy mogę przejechać przez ciągłą" a jedynie, że "mogę się nie zmieścić,
    czy mogę kontynuować wykonanie manewru"

    - na kategorie "A" oglądanie się 360 stopni dookoła przy robieniu "8" to
    jest frajda. Możesz oblać bo się zbyt mało przekręciłeś. Teoria mówi, że
    to patrzenie to po to aby kierowca mógł utracić równowagę (taka kontrola)



    to tyle. Gdybym miał zdawać egzamin kontrolny po przekroczeniu punktów
    to nigdy nie poszedłbym nie biorąc 2h przypominających lekcji. Nauka
    jazdy jest po to aby nauczyć się zdać egzamin, a nie po to aby nauczyć
    się jeździć. Każdą kategorię zdawałem za pierwszym razem.





    Icek







Podziel się

Poleć ten post znajomemu poleć

Wydrukuj ten post drukuj


Następne wpisy z tego wątku

Najnowsze wątki z tej grupy


Najnowsze wątki

Szukaj w grupach

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.

Wzory dokumentów

Bezpłatne wzory dokumentów i formularzy.
Wyszukaj i pobierz za darmo: