-
Data: 2011-10-08 13:00:56
Temat: Spostrzeżenia po egzaminie na PJ
Od: Icek <i...@d...pl> szukaj wiadomości tego autora
[ pokaż wszystkie nagłówki ]Z racji takiej, że pada troche pytań jak jest na egzaminie na PJ opiszę
swoje przeboje.
Od kilkunastu lat mam PJ B. Ale robie kilka innych kategorii już od
dłuższego czasu.
1. egzamin to swoista szopka/teatrzyk. Liczą się
kwestie/ruchy/czynności/tematy, które w życiu codziennym nie występują:
- gdy podjeżdżasz do auta poprzedzającego to musisz zachować bezpieczną
odległość. Jest to taka odległość przy której bez wychylania się widzisz
miejsce w którym jego koła stykają się z asfaltem.
Gdyby wszyscy tak robili to korki byłyby 3 razy dłuższe
- gdy zbliżasz się do przejścia dla pieszych to obowiązkowo musi być
wyraźny ruch głową w prawo i lewo. Bez znaczenia jest tu czy coś widać
czy nie. Możesz zbliżać się do przejścia, może nikogo nie być, możesz
widzieć po 50 metrów w lewo i w prawo ale jak głową nie ruszysz to oblewasz
- gdy migacz Ci się wyłączy w trakcie wykonywania skrętu to musisz go
ponowić. Nie ponowisz - błąd (nazywanie go migaczem to też błąd)
- zmiana kierunku jazdy na pasie bez wyznaczonych pasów ruchu -
kierunkowskaz
- nazwanie pozycyjnych postojowymi - błąd
- gdy zbliżasz się do zielonego to ściągasz nogę z gazu aby dać sygnał
egzaminatorowi, że jesteś gotowy do zahamowania gdyby pojawiło się czerwone
- gdy zbliżasz się do przejścia z wyznaczonym pasem dla rowerów to
obowiązkowo nie tylko ruch głową prawo - lewo ale również koniecznie
"odklejanie" kręgosłupa od fotela i "głębsze" popatrzenie się na ścieżkę
rowerową. Nie ma tu znaczenia, że wystarczającą widoczność w konkretnym
przypadku może zapewnić brak "odklejania się" a tylko przekręcenie głowy
- gdy zespołem pojazdów nie mieścisz się na wyznaczonym pasie ruchu (np.
do skrętu z przyczepą) to przed manewrem musisz ustalić z egzaminatorem
czy możesz to wykonać. Przy czym dla własnego bezpieczeństwa nie mówisz
"czy mogę przejechać przez ciągłą" a jedynie, że "mogę się nie zmieścić,
czy mogę kontynuować wykonanie manewru"
- na kategorie "A" oglądanie się 360 stopni dookoła przy robieniu "8" to
jest frajda. Możesz oblać bo się zbyt mało przekręciłeś. Teoria mówi, że
to patrzenie to po to aby kierowca mógł utracić równowagę (taka kontrola)
to tyle. Gdybym miał zdawać egzamin kontrolny po przekroczeniu punktów
to nigdy nie poszedłbym nie biorąc 2h przypominających lekcji. Nauka
jazdy jest po to aby nauczyć się zdać egzamin, a nie po to aby nauczyć
się jeździć. Każdą kategorię zdawałem za pierwszym razem.
Icek
Następne wpisy z tego wątku
- 08.10.11 14:10 maciek
- 08.10.11 13:21 Icek
- 08.10.11 13:56 Staszek Sosenko
- 08.10.11 15:12 WOJO
- 08.10.11 15:29 Andrzej Kubiak
- 08.10.11 15:36 Icek
- 08.10.11 16:12 Excite
- 08.10.11 16:41 Andrzej Kubiak
- 08.10.11 16:42 JacekG.
- 08.10.11 17:38 J.F.
- 08.10.11 18:07 JacekG.
- 08.10.11 18:18 J.F.
- 08.10.11 19:02 kor_nick
- 09.10.11 15:36 Dysiek
- 11.10.11 01:01 Michal Lukasik
Najnowsze wątki z tej grupy
- Jazda z Warszawy do Krakowa teslą
- Beztłumikowcy
- promile wspierają Ukrainę
- Chińczyki są LEPSZE ;-)
- Już nie płoną
- 8%
- Nowy Outlander PHEV w PL
- Śmiechu KOOOOOOPA ;-)
- Antyradar
- zasniecie
- wjechał przez bramkę dla służb
- IZERY NIE BĘDZIE. PROJEKT POLSKIEGO ELEKTRYKA LĄDUJE W KOSZU.
- czyste powietrze
- Kamerka sam. na tył
- koniki obsiadły kolejki i numerki
Najnowsze wątki
- 2025-01-04 gasik
- 2025-01-04 13. Raport Totaliztyczny: Powszechna Deklaracja Praw Człowieka Nie Chroni Przed Wyzyskiem Ani Przed Eksploatacją
- 2025-01-04 Zbieranie danych przez www
- 2025-01-04 reverse engineering i dodawanie elementów do istniejących zamkniętych produktów- legalne?
- 2025-01-04 w Nowym Roku 2025r
- 2025-01-04 Warszawa => Specjalista ds. IT - II Linia Wsparcia <=
- 2025-01-04 Warszawa => Java Developer <=
- 2025-01-04 Warszawa => Spedytor Międzynarodowy <=
- 2025-01-04 Warszawa => System Architect (Java background) <=
- 2025-01-04 Wrocław => Application Security Engineer <=
- 2025-01-04 Chrzanów => Specjalista ds. public relations <=
- 2025-01-04 Katowice => Key Account Manager (ERP) <=
- 2025-01-03 Problem z odczytem karty CF
- 2025-01-03 Jazda z Warszawy do Krakowa teslą
- 2025-01-03 Wrocław => Konsultant Wdrożeniowy Comarch XL/Optima (Księgowość i