    From: Tomasz Pyra <h...@s...spam.spam>
    Subject: Re: że akurat w zimie?
    Newsgroups: pl.misc.samochody
    Date: Sun, 5 Feb 2012 22:17:50 +0100

    On Sun, 5 Feb 2012 16:04:11 +0100, Robert_J wrote:

    > Alternatora? Nie wiem czy pamiętasz czasy motocykli marek
    > CZ, ETZ itp, ale powiem Ci że wiele kilometrów przejechałem
    > rzeczoną ETZ-ą w ogóle bez akumulatora :-).

    A tam był alternator, czy prądnica prądu stałego?

    Bo kiedyś próbowałem uruchomić alternator bez wzbudzenia i mi się nie
    udawało - fakt że kręciłem wkrętarką czyli obroty były raczej niskie (ale
    myślę że spokojnie odpowiadające jałowemu biegowi silnika).

    Znajomy opowiadał że jak wymontował deskę rozdzielczą (i tym samym pozbawił
    układ żaróweczki od ładowania i nie miał wzbudzenia), to alternator
    zaczynał działać dopiero po maksymalnej przegazówce.