  • Data: 2012-03-07 16:32:20
    Temat: Re: uziemiać czy nie
    Od: Mirek <i...@z...adres> szukaj wiadomości tego autora

    On 07.03.2012 10:23, Piotr Gałka wrote:
    [...]
    Generalnie pogląd na sprawę mamy podobny - czyli żadnych indukcji (litości).
    Tylko dalej nie wyjaśniłeś jak ma upalić to urządzenie bez
    zabezpieczenia (i odizolowane od ziemi).
    Jak będzie iskrownik w szafie i urządzeniu, to przeskoczy przez obydwa i
    teraz prawo dżungli - słabszy musi ustąpić ;)
    Po to właśnie sa te rezystory... tylko po co zamykać obwód?

    > Zbyt solidne podejście do kwestii zabezpieczeń skutkuje otrzymywaniem
    > mniej więcej takich maili:
    > "W ten budynek, co niedawno instalowaliśmy walnął piorun. Wszystko im
    > padło, tylko Wasz system działa. Teraz wszyscy sobie zarobią a my nic :-(".

    Akurat ja chcę ochronić urządzenie końcowe i urządzenia w szafie i
    mniejsza o to, czy na dłuższą metę mi się to opłaci czy nie. I mam
    gdzieś, ćzy ktoś będzie mi wypominał czy dałem zabezpieczenia czy nie.

    Mirek.