  • Data: 2012-03-07 22:56:23
    Temat: Re: uziemiać czy nie
    Od: "Pawel \"O'Pajak\"" <o...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

    Powitanko,

    > na nie izolowanym RS485. Myślałem,
    > że jak MAX jest 15kV ESD-protected to załatwia temat. W kilkuset
    > instalacjach działało bez problemu, ale w jednej (na rozległym wzgórzu)
    > tak ze dwa razy w roku (wiosna/jesień) coś się działo.

    Bo miedzy masami urzadzen nie moze byc roznicy potencjalow wiekszej niz
    50v. Niby 485, a tak mi inzyniery z Maxima odpisali. No i faktycznie,
    jak ciagnelismy linie, to czasem bez wspolnej ziemi brak transmisji.
    Z innych ciekawostek, nowo zrobiona instalacja, ale w pewnych godzinach
    nie dziala. Jedziemy, no faktycznie nie dziala. Mierzymy, kombinujemy
    jak cadykowie, inna pare skretki, urzadzenia "na krotko", tez nie
    dziala, inne moduly tez nie, spieszymy sie, bo ludzie chca wychodzic po
    robocie, a my nie mamy pomyslu. Wychodzi z pracy pani w pokoju obok,
    wylacza kompa... i transmisja wstaje. Kurde, jak bym nie zobaczyl, to
    bym nie uwierzyl.
    A potem jeszcze chwile stoimy pod firma, bo kumpel pali, lokalny
    informatyk mial zmienic zasilacz w kompie tej pani, no i nagle slyszymy
    buuum i z okna dym. Zmienil zasilacz znaczy sie;-)

    Pozdroofka,
    Pawel Chorzempa