  • Data: 2012-03-09 20:09:43
    Temat: Re: uziemiać czy nie
    Od: Mirek <i...@z...adres> szukaj wiadomości tego autora

    On 08.03.2012 09:31, Mario wrote:

    > Jak go nie będzie po stronie urządzenia to napięcie podskoczy do
    > wartości przekraczającej odporność izolacji w twoim urządzeniu. Na
    > przykład od strzału podskoczy ci zasilanie a komunikacja będzie na
    > poziomie zbliżonym do ziemi.

    Nie widzę takiej możliwości - od tego mam ochronniki w szafie.
    Różnica potencjałów będzie między całą elektroniką a uziemioną obudową.

    > Poza tym na ile masz skutecznie odizolowane
    > wszystko od ziemi?

    To jest dobre pytanie... powiedzmy, że 3kV powinno wytrzymać.

    > Do systemu jest podpięty panel domofonowy i zapewne
    > sterowanie ryglem. Gdy cała elektronika (jako odizolowana od ziemi)
    > podejdzie do góry o parę kV, to elektronika panela i cewka rygla
    > podskoczy też względem furtki.

    Domofon to bardzo specyficzny przykład - najlepiej byłoby połączyć
    bednarką słupki bramy z uziomem budynku.

    Mirek.