eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plGrupypl.misc.samochodyto ocali zycie a nie radary › Re: to ocali zycie a nie radary
  • Path: news-archive.icm.edu.pl!news.rmf.pl!agh.edu.pl!news.agh.edu.pl!news.onet.pl!.PO
    STED!not-for-mail
    From: J.F. <j...@p...onet.pl>
    Newsgroups: pl.misc.samochody
    Subject: Re: to ocali zycie a nie radary
    Date: Sat, 12 Mar 2011 19:33:10 +0100
    Organization: -
    Lines: 38
    Message-ID: <a...@4...com>
    References: <4d7a94aa$0$2455$65785112@news.neostrada.pl>
    <1fepir8p56qsu$.dlg@lepper.institute.com>
    <4d7a9d2b$0$2443$65785112@news.neostrada.pl>
    <ed3iek692e00$.dlg@lepper.institute.com>
    <b...@4...com>
    <4d7b572b$0$2460$65785112@news.neostrada.pl>
    <bq2rtfd39pus$.dlg@lepper.institute.com>
    <4d7b5fc5$0$2454$65785112@news.neostrada.pl>
    <w...@l...institute.com>
    <4d7bb0d6$0$2451$65785112@news.neostrada.pl>
    <r18rcut62y66$.dlg@lepper.institute.com>
    NNTP-Posting-Host: h82-143-187-50-static.e-wro.net.pl
    Mime-Version: 1.0
    Content-Type: text/plain; charset=ISO-8859-2
    Content-Transfer-Encoding: 8bit
    X-Trace: news.onet.pl 1299954781 20084 82.143.187.50 (12 Mar 2011 18:33:01 GMT)
    X-Complaints-To: n...@o...pl
    NNTP-Posting-Date: Sat, 12 Mar 2011 18:33:01 +0000 (UTC)
    X-Newsreader: Forte Agent 1.93/32.576 English (American)
    Xref: news-archive.icm.edu.pl pl.misc.samochody:2356280
    [ ukryj nagłówki ]

    On Sat, 12 Mar 2011 18:21:00 +0000, Waldek Godel wrote:
    >Dnia Sat, 12 Mar 2011 18:43:50 +0100, Tomasz Pyra napisał(a):
    >> Spadochroniarz spada swobodnie z prędkością około 200km/h.
    >> Widzisz możliwość wyhamowania go na drodze 2m, tak żeby przeżył?
    >czyli spadochrony w momencie otwierania sie zabijają spadochroniarzy? Bo o
    >podobnej operacji mówimy.

    Ale one zatrzymuja na drodze ~70m. Jest minimalna wysokosc skoku.

    >> Nie ma czegoś takiego że "energia może pójść".
    >> Zmiana prędkości i idąca za tym zmiana energii kinetycznej wymaga
    >> przyłożenia konkretnej siły, o której mówi II zasada dynamiki Newtona,
    >> co jednak Łągiewka neguje.
    >proszę bardzo, więc masz czysto fizyczne rozwiązanie: skąd bierze się
    >energia kinetyczna wirującej masy, skoro według Ciebie urządzenie nie
    >bierze udziału w operacji zmiany energii kinetycznej samochodu z wartości
    >nominalnej do zera?

    Bierze, tylko ze taki zderzak nie jest w zaden sposob skuteczniejszy
    od innych zderzakow z taka sama sila. I zadnych nadprzyrodzonych
    wlasciwosci nie ma. A Łągiewka twierdzi ze ma.

    >> Łągiewka twierdzi że gdyby miał odpowiednie materiały, to wirnik może
    >> być malutki.
    >rozmiary nie mają żadnego znaczenia, chodzi o przejęcie maksymalnej energii
    >kinetycznej i przekazanie jej wirującej MASIE. MASA powinna być duża, bo im
    >większa masa tym lepiej całość zadziała. Ta masa powiększy ogólną masę
    >pojazdu i - paradoksalnie - zwiększa jego energię kinetyczną

    Wszystko kwestia przelozenia - mozesz energie pojazdu przeniesc do
    lekkiego wirnika. Tylko jego predkosc obwodowa bedzie musiala byc
    odpowiednio wieksza. Za duza byc nie moze, bo sie wirnik rozpadnie.

    Ponoc ktos liczyl ze w przypadku stali magazynowana energia jest
    podobna jak w sprezynie.

    J.

Podziel się

Poleć ten post znajomemu poleć

Wydrukuj ten post drukuj


Następne wpisy z tego wątku

Najnowsze wątki z tej grupy


Najnowsze wątki

Szukaj w grupach

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.

Wzory dokumentów

Bezpłatne wzory dokumentów i formularzy.
Wyszukaj i pobierz za darmo: