  • Data: 2013-01-07 01:01:30
    Temat: Re: stare budownictwo
    Od: k...@g...com szukaj wiadomości tego autora

    W dniu niedziela, 6 stycznia 2013 23:57:14 UTC+1 użytkownik J.F. napisał:
    > Dnia Sun, 6 Jan 2013 11:50:09 -0800 (PST), k...@g...com napisał(a):
    >

    > P.S. tnij niepotrzebne cytaty

    > cytat wprost z Lalki
    >
    > http://wolnelektury.pl/katalog/lektura/lalka/
    >

    > Oczywiscie to tylko opinia pisarza, ktora wetknal w usta jednej z postaci.

    > Mialem tu na mysli tych, ktorym car skonfuiskowal majatki.
    >
    > No i co mieli robic ..

    > Akurat u nas byla
    >
    > http://pl.wikipedia.org/wiki/Uw%C5%82aszczenie_ch%C5
    %82op%C3%B3w

> [...]
    >
    > Ale w 1864 car juz nie musial sie nikogo pytac.

    > No to kto mial pieniadze i tyle pozyczal ?

    > Podatki ... no, to by tlumaczylo skad te pieniadze - nigdy ich nie bylo :-)
    >
    > Ale jestes pewien ? Podatki w owym czasie byly chyba niskie.
    >

    > Ale to nie tlumaczy skad te wybujale budynki, skoro kapitalisci nie mieli
    >
    > kasy :-)

    > I ci ludzie byli tak glupi, ze tych przywodcow posluchali ?
    >
    > IMO - musialo byc im zle. Np. zaborcze wladze nadaly za duzo praw tym
    >
    > chamom chlopom :-P

    > I myslisz ze Walesa w 1980 to sie chcial wypromowac i sekretarzem zostac ?

    komuś na pewno z ukazu Cara i innych zaborców skonfiskowano majątek. Gdzie drwa rąbią
    tam wióry lecą a najwięcej ofiar jest zawsze wśród cywili. popatrz na to ze strony
    Cara. Dostał w administrowanie od poprzednich właścicieli kawał terenu. Bez wojny
    powiększył swój kraj. Przybliżył się do Europy. Nie musiał się mścić tak jak by go
    zdobywał w wojnie. I się nie mścił. Z poważnych opracowań historycznych wynika, może
    nie wprost, że ludzie na terenach jakie dostał mięli więcej swobód niż ci których
    miał od zawsze we władaniu. Co to za okupacja jak nie ma łapanek, masowych
    rozstrzeliwań, działają teatry, szkoły z wyższymi włącznie i jest przyzwolenie a
    nawet nacisk na rozwój gospodarczy nowych terenów. Przy okazji uwalnia się
    niewolników, robi reformę rolną i otwiera dla ludzi granice na zachód. Nijak mi to do
    zamordyzmu i okupacji nie pasuje. Oczywiście jest trochę takich co po dupie dostali.
    Oni się burzyli. Pewno jak by Carowi nie podskakiwali to tez by im się poprawiło. I
    mniej więcej tak mogło być pod innymi zaborami. Jak było nie wiem. Ale jeśli pod
    Carem było całkiem przyjemnie to dlaczego pod Niemcem albo Austriakiem miało by być
    dużo gorzej. Cegielski w niemieckim zaborze fabrykę założył? Założył. piszesz o
    ziemiach należących do kościoła. Oczywiście że im trochę ujął. Teraz kościół się drze
    że został wtedy okradziony dostaje to z powrotem. masz rację ze Car nikogo nie musiał
    się pytać. Był Carem Rosji i jednocześnie Królem Polski. Nie musiał się nikogo o nic
    pytać ale robił wszystko w sposób przemyślany. Z perspektywy czasu specjalnych
    pretensji do niego nie można mieć. Jestem pewien że fabryki były zadłużone w
    tamtejszych urzędach skarbowych. Czytałem całkiem poważne opracowanie na ten temat.
    Sam byłem zdziwiony. Fabryki, obszarnicy gospodarstwa rolne winne były państwu
    ogromne pieniądze pomimo tego że zaborcy ostro dofinansowali nowe tereny. Wybujałe
    budynki. Postaw się a zastaw się. Bamber gold tez miał budynki, super samochody. Ten
    sam mechanizm. Nie mieli tego ze swoich tylko z cudzych. Kamienica z Lalki pod młotek
    poszła za długi. Tylko wtedy chyba system trochę lepiej działał. Kamienica poszła na
    licytację jak długi osiągnęły taką wartość że po sprzedaży dla byłych właścicieli
    jeszcze coś na otarcie łez zostało. Dzisiaj jak jest jakaś plajta to długi
    wielokrotnie przekraczają wartosć majątku. Pozwolisz że podeprę się znowu Bamber
    Gold. Zauważ również że carskiej władzy koło wentla latało że ona hrabina. Chłopi to
    kochali Cara miłością wielką i czystą. Te powstania to jakieś mocno dęte były.
    Specjalnie historia o masowych mogiłach na 10 tysięcy ludzi nie wspomina. Czy ludzie
    byli głupi? Byli i są. dają się manipulować. Oczywiście w wyniku powstań mięso
    armatnie najbardziej ucierpiało. Przywódcy mniej. Część uciekła. Jak to przy
    rewolucjach. Potem w dogodnym momencie wrócili i byli na topie. o do Wałęsy to raczej
    nie on chciał się wypromować na sekretarza tylko sekretarze wyhodowali go jak
    owieczkę Dolly żeby z sekretarzy wypromować się na polityków i biznesmenów żeby
    kręcić lody dla siebie. W socjalizmie mieli trochę ograniczone możliwości. Dasz sobie
    fiuta pociąć w talarki że taki Wałęsa był jeden? Jak by mu się coś stało bez udziału
    osób innych. To musieli mieć paru innych w rezerwie. Czerwoni to cwane gapy wtedy
    byli. Zaplanowali V rozbiór Polski między siebie w najdrobniejszych szczegółach. A
    ludki jak zwykle dali się podpuścić.