  • Data: 2013-01-07 01:08:05
    Temat: Re: stare budownictwo
    Od: AMX <r...@b...cy> szukaj wiadomości tego autora

    On Sun, 6 Jan 2013 11:50:09 -0800 (PST),
    k...@g...com <k...@g...com> wrote:

> [...]

    A najbardziej popularne to Kowalski.

    > [..] Piszesz że
    > reforma rolna wyprodukowała dużo biednej szlachty. Może oni
    > przed reformą też byli biedni.

    Część była biedna przed reformą. Część zbiedniała po powstaniu,
    części skonfiskowano majątki
    (http://pl.wikipedia.org/wiki/Powstanie_styczniowe#U
    padek_powstania_i_jego_skutki).
    Do tego coś mi się kojarzy, że jeszcze były jakieś karne
    kontrybucje za powstanie nałożone na szlachtę po upadku powstania
    ale nie mogę znaleźć.

    > Reforma rolna nie była wynalazkiem zaborców.

    Nie była. I nie miała na celu skoku cywilizacyjnego (w Rosji nie
    było uwłaszczenia) tylko stłumienie powstania.

    Ale tu trochę podkolorowałeś historię:
    > Po średniowieczu nastało chyba
    > odrodzenie. Na zachodzie tak z 500 lat temu.

    Ale potem było jeszcze oświecenie. I to nie 500 lat temu.

    > W średniowieczu na zachodzie Europy był system feudalny czyli
    > niewolniczy. Rozparcelowano wtedy część wielkich majątków i
    > oddano ziemię chłopom.

    Ale to nie w średniowieczu ani w czasie odrodzenia. We Francji
    okres feudalny kończy się wraz z rewolucją francuską, tak mniej
    więcej razem z III rozbiorem Polski. To rewolucja likwiduje
    feudalizm i wprowadza słowo ,,obywatel'' a Napoleon wprowadza
    kodeks cywilny.

> [...]
    > duże że w XVI wieku stać ich było na powszechne nauczanie.
    > Wprowadzenie reformy rolnej wXVI wieku było proste. Król kazał.
    > Dla przykładu jednemu krnąbrnemu kazał odrąbać głowę za coś
    > innego a powiedział że za utrudnianie wprowadzenia reformy.
    > reszta nie miała głupich pytań. W 1864 taki numer by nie
    > przeszedł a ziemię skądś trzeba było wygospodarować. Część na
    > pewno należała do ówczesnego skarbu państwa. Brakującą resztę
    > zabrano za długi wynikające z nie płacenia podatków. Polscy
    > właściciele ziemscy byli bardzo zadłużeni.

    Może poczytałbyś jakiś podręcznik historii, zamiast tworzyć
    własną wersję?

    > Ktoś może powiedzieć że sytuacja była kiepska bo były zabory.
    > Zabory to nie okupacja ani kolonializm. To zmiana na szczeblu
    > administracyjnym zarządzania państwem. Zwykły ludek, a z takich
    > składają się wszystkie społeczeństwa, z wyjątkiem zmiany
    > pieniędzy, dwujęzycznych napisów na sklepach nie odczuł tego na
    > niekorzyść. Ot z dnia na dzień pomimo że nie ruszył dupy z
    > miejsca żył w innym państwie.

    Za chwilę napiszesz, że okupacja hitlerowska to też było samo
    dobro. Bo to, co piszesz ma równie wiele sensu.

    > Polska w czasie
    > zaborów zaczęła się rozwijać.

    To prawda. Tyle tylko, że nie za sprawą zaborców a dzięki własnym
    wysiłkom, _wbrew_ zaborcom.

    > Zaborcy zrobili dla tego kraju
    > więcej dobrego niż złego. Zrobili dużo więcej niż zamieszkujący
    > go aborygeni. Wszystkie zrywy wolnościowe miały jeden cel.
    > Wypromowanie i możliwość zarabiania kasy przez ich przywódców
    > kosztem życia zwykłych i ogłupinych ludzi.

    Może jakieś przykłady? Konkretne nazwiska? Na przykład:
    Chłopicki, Skrzynecki, Prądzyński, Piłsudski, Dmowski,
    Paderewski?

    > Ostatni zryw był w
    > Polsce niedawno. To solidarność ( ciekawe kiedy to słowo
    > zostanie wykreślone na drodze administracyjnej ze słownika) go
    > zrobiła, przynajmniej taka jest oficjalna wersja. Z wyjątkiem
    > wypromowania i możliwości robienia niewyobrażalnej kasy przez
    > różnych dziwnych ludzi nie wniosła nic dobrego dla całego
    > kraju.

    Jeśli nie wniosła nic dobrego, to może wyprowadź się na Białoruś
    albo do Korei Płn. Tam nie mieli solidarności, dziwni ludzie nie
    robią niewyobrażalnej kasy a naród musi być szczęśliwy.

    Bon voyage!

    AMX

    --
    adres w rot13