  • Data: 2013-01-09 16:30:47
    Temat: Re: stare budownictwo
    Od: "J.F" <j...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

    Użytkownik napisał w wiadomości grup
    >Aż coś sprawdziłem. Człowiek potrzebuje do życia z półtora
    >grama soli kuchennej codziennie. Tak wiem dzieci mniej bo mniejsze.
    >W wodzie wysoko zmineralizowanej jest 0,01 grama sodu. Znaczy się
    >że musi wypić ponad sto litrów takiej wody dziennie.

    http://www.ile-kalorii.pl/wiki/artykuly.html

    To teraz jeszcze podsumuj sod i potas dla dziennego posilku ... litr
    mleka powiedzmy, dwa jajka, 150g miesa, pol kg zboza, ziemniakow ..
    nie, ziemniakow w Polsce dawniej nie bylo.
    Ale troche roznych warzyw chyba jedli.

    Tak czy inaczej - homo sapiens liczy kilkadziesiat tysiecy lat, a
    wczesniejsze formy miliony.
    Malpy tez zyja nad morzami lub przy slonych zrodlach ?

    >W pomidorach jest dużo.

    Pomidory sole. Dla smaku :-)

    >Ktoś napisał że Wieliczka ma 5000 lat. Jak sól nie była potrzebna bo
    >wodą
    >źródlaną dało się uzupełnić sól. To w Wieliczce 5000 tysięcy lat temu
    >wydobywali
    >sól żeby mieli do posypywania autostrad wychodzi.

    Byc moze nie wydobywali, tylko zatezali slone zrodla.
    Ale ... w innych rejonach tez mieszkali ludzie.

    >To wymyślili sobie że akcyza na sól będzie ok, bo bez soli umiera się
    >tak jak teraz bez prądu.

    Myslisz ze ludzie by skojarzyli ze sie umiera, nawet gdyby to byla
    prawda ?
    Bo przeciez wcale nie tak szybko sie umiera, o ile w ogole.

    J.