  • Data: 2013-01-07 12:45:35
    Temat: Re: stare budownictwo
    Od: "J.F" <j...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

    Użytkownik napisał w wiadomości grup
    W dniu poniedziałek, 7 stycznia 2013 02:15:45 UTC+1 użytkownik J.F.
    napisał:
    > [....]
    > 1600 podobno. Razem z rodzinami - bedzie spora ilosc.
    >

    >Z punktu widzenia kogoś z tych tysiąca sześciuset to 100%.
    >Dla przeciwwagi podam że w czasie II Wojny Światowej okupant
    >średnio mordował w Polsce jakieś 4 tysiące ludzi dziennie.
    >No i oczywiście konfiskował ich majątki. Car przez cały okres
    >zaboru skonfiskował piszesz podobno 1600 majątków,

    Nie przez caly okres, przez rok. Po powstaniu styczniowym byly
    represje.

    >ludzi zapewne oszczędził.

    rosyjskim zwyczajem - na Sybir.

    >Różnica jest jeszcze taka że on tej zabranej ziemi nie wywiózł do
    >Rosji tylko dał innym.

    Ja nie pisze komu dal, tylko ze przybylo w miescie biednej szlachty
    bez ziemii.
    No, w czesci nie tak bardzo biednej.

    >Pisałem że rewolucje i powstania to realizacja ambicji ich
    >przywódców. Wojny też. Przywódcy nie liczą się ze stratami w mięsie
    >armatnim bo prawie zawsze do II Wojny Światowej z opresji wychodzili
    >cało.

    I tu jest ta drobna roznica, ze panstwo ma wojsko ktoremu placi, albo
    ma inne srodki represji, a do rewolucji ... trzeba miec chetnych.
    Czyli ci chetni musieli byc niezadowoleni.

    Chlopi tam widac jakos z tego caratu niezadowoleni byli, bo walczyli w
    powstaniu, moze dali sie nabrac na szlachecka propagande.
    Ale jak car ich uwlaszczyl, to wielu ochota przeszla.
    No i nie ma sie co dziwic, bo powstancy im wiele nie obiecywali.

    >Ot taki układ wśród przywódców że przywódców jeśli trzeba zabić to
    >zabija się ich na końcu. Pozwala im się wyjechać do innych krajów.

    Ale rewolucjonistow to mniej dotyczy.

    >Wsadza na krótko do więzień a potem wypuszcza za granicę. Takie
    >przypadki są znane z okresu po II Wojnie światowej. Oczywiście że
    >możesz się nie zgodzić.

    Komuchy mialy jednak inny "kodeks kulturowy", mozna bylo zastrzelic,
    mozna trzymac 20 lat, wyslac do "psychozki".

    Jak tylko polemizuje z tym rzekomym dokladnym planowaniem V rozbioru
    przez komuchow.

    J.