  • Data: 2013-01-07 03:53:47
    Temat: Re: stare budownictwo
    Od: k...@g...com szukaj wiadomości tego autora

    W dniu poniedziałek, 7 stycznia 2013 01:08:05 UTC+1 użytkownik AMX napisał:

    > A najbardziej popularne to Kowalski.

    > Część była biedna przed reformą. Część zbiedniała po powstaniu,
    >
    > części skonfiskowano majątki
    >
    > (http://pl.wikipedia.org/wiki/Powstanie_styczniowe#U
    padek_powstania_i_jego_skutki).

> [...]
    >
    > własną wersję?

    > Za chwilę napiszesz, że okupacja hitlerowska to też było samo
    >
    > dobro. Bo to, co piszesz ma równie wiele sensu.

    > To prawda. Tyle tylko, że nie za sprawą zaborców a dzięki własnym
    >
    > wysiłkom, _wbrew_ zaborcom.

    > Może jakieś przykłady? Konkretne nazwiska? Na przykład:
    >
    > Chłopicki, Skrzynecki, Prądzyński, Piłsudski, Dmowski,
    >
    > Paderewski?

    > Jeśli nie wniosła nic dobrego, to może wyprowadź się na Białoruś
    >
    > albo do Korei Płn. Tam nie mieli solidarności, dziwni ludzie nie
    >
    > robią niewyobrażalnej kasy a naród musi być szczęśliwy.

    Do szkół w których uczyli jakie systemy następowały o sobie chodziłem tak ze
    czterdzieści lat temu. I tak uważam się za giganta bo jeszcze coś pamiętam bo od
    historii i polskiego bardziej mnie interesowały rowery, motorower Komar a potem Jawa
    co spokojnie 7 dych jechała.Po drobnej przeróbce oczywiście. Zapewne nie uwierzysz że
    jeździło się tak że pierścienie rurą wydechową wylatywały. Pomyłka w nazwie to
    przywilej wieku spowodowany burzliwym życiem w wieku 15 lat. Niemniej jak do kupy
    zebrać odkrycie Ameryki, parę podobnych zdarzeń i przybicie przez Lutera czegoś tam
    na drzwiach kościoła to to będzie mniej więcej koniec Średniowiecza i przy okazji
    koniec niewolnictwa. Oczywiście nie odbyło się to jednego dnia jak przejście na
    gospodarkę rynkową w Polsce. W sobotę w sklepach prawie nic nie było z wyjątkiem
    ludzi. A w poniedziałek sklepy pełne szynki i znowu ludzie tym razem zachowujący się
    jak by do muzeum przyszli eksponaty pooglądać. W takim jednym czy drugim muzeum to
    nie wolno dotykać eksponatów. O kupnie mowy nawet nie ma. Zmiany w społeczeństwach
    potrwały tam kilka pokoleń. Nie mieli netu, nie mogli szybko wymieniać informacji ani
    ściągać najnowszych przepisów z ówczesnego ichniego sejm.gov. jak przyszedł ktoś do
    niewolników i powiedział że są wolni to se chłopy pomyśleli że musiała być we dworze
    niezła balanga że go do dzisiaj trzyma. Za pół roku przyszedł i spytał jak się który
    chce nazywać. Znowu dali czadu we dworze pomyśleli. Drugie pokolenie jak tylko
    zaczynało zadawać ojcu dziwne pytania to dostawało wpierdy i sprawa przysychała.
    Dopiero jakieś czwarte albo piąte pokolenie jak je z łapanki do szkoły wzięli zaczęło
    kojarzyć faktu. Że od dawna pan nikogo nie wybatożył a sami widzieli że sąsiad
    zapomniał zdjąć czapkę jak pan kilometr dalej przechodził. Że dziwni ludzie się
    pojawiają. Pytają jakieś robaczki na papierze gęsim piórem malują. A potem chcą
    trochę kasy od tego co w gospodarce było wyprodukowane i sprzedane. Że pan jak chciał
    żeby ojce u niego porobili to obiad dał i jeszcze jakąś monetę. A nie tylko obiad. Że
    słyszeli o tym że jak się ktoś żenił to na noc poślubną trzeba było pannę młodą do
    dworu na noc dostarczyć, chyba że szpetna mocno była to podobno nie. Słyszeli a nigdy
    nie widzieli. I by się wszystko zgadzało. Od momentu jak Luter przybił te 95
    postulatów musiało upłynąć ze 100 150 lat żeby poczuli się obywatelami. Najlepiej bez
    nazwisk. Wiadomo kto podsłuchuje? O tych ludziach wiesz tyle co pozwolono Ci
    wiedzieć. Poza tym bez jakiś nazwisk ten kraj by nie miał żadnej przeszłości. nie
    napiszę że okupacja to było to samo. Bo nie było. okupacja miała na celu wyniszczenie
    gospodarcze i biologiczne żeby zdobyć nowe tereny na wschodzie. Przy rozbiorze takie
    coś nie miało miejsca. To było usankcjonowane przez prawo międzynarodowe powiększenie
    terenów państw. Wszyscy ludzie z automatu stali się praktycznie pełnoprawnymi
    obywatelami tych państw. jak przy rozszerzeniu Unii Europejskiej poszła kasa na
    zagospodarowanie przejętych a zacofanych terenów. Piszesz że zaborcy hamowali rozwój
    gospodarczy nowych terenów. Łódź przeczy Twojej tezie. Bez pełnego poparcia
    "czynników rżadowych" łódź nigdy by się nie rozwinęła. prawdopodobnie rozwój
    gospodarczy był zaplanowany. Jeśli dać ludziom pracę, pieniądze bieżącą wodę na
    klatce schodowej i ciepłe mieszkanie to o wiele mniej się będą burzyli niż jak będą
    biedni starzy i schorowani a młodzi bez żadnych perspektyw. wstawiasz oklepany tekst
    że jak mi niedobrze to żebym na Białoruś albo innej Korei wyemigrował. Po co jeśli
    mnie tutaj nie jest najgorzej. Czy jeśli nie jest mi w tej chwili najgorzej to nie
    mogę nic skrytykować? Czy muszę bez wazeliny włazić w dupę rządzącym nawet jeśli
    widzę że nie wszystko jest ok, a mówili że będzie lepiej niż ok. Wiesz co? wychodzi
    mi że to Tobie pasuje Korea albo Białoruś. Wszyscy mają mieć jedno słuszne zdanie,
    najlepiej zbieżne z Twoim. O takie Poskie to ja nie walczyłem jak by powiedział jeden
    z idoli robotników. Ten co w Łódzkiej Fonice powiedział żeby siatkie robili jak im
    się patefony nie sprzedają. Sam w tym czasie przytulił kilka milionów dolarów za film
    co o nim w Hameryce nakręcili i nie zapłacił od tego podatku. Patriota + słowo
    powszechnie uznawane za obraźliwe.