eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plGrupypl.misc.samochodysmarowanie srub › Re: smarowanie srub
  • Path: news-archive.icm.edu.pl!news.icm.edu.pl!newsfeed2.atman.pl!newsfeed.atman.pl!go
    blin1!goblin.stu.neva.ru!newsfeed.neostrada.pl!unt-exc-02.news.neostrada.pl!unt
    -spo-b-01.news.neostrada.pl!news.neostrada.pl.POSTED!not-for-mail
    Subject: Re: smarowanie srub
    Newsgroups: pl.misc.samochody
    References: <4683on578tve$.1vhkco8k8y1ux.dlg@40tude.net>
    <p89gs2$ftb$1@node2.news.atman.pl>
    From: Uzytkownik <a...@s...pl>
    Date: Wed, 14 Mar 2018 06:25:19 +0100
    User-Agent: Mozilla/5.0 (Windows NT 6.1; WOW64; rv:52.0) Gecko/20100101
    Thunderbird/52.6.0
    MIME-Version: 1.0
    In-Reply-To: <p89gs2$ftb$1@node2.news.atman.pl>
    Content-Type: text/plain; charset=utf-8; format=flowed
    Content-Transfer-Encoding: 8bit
    Content-Language: pl
    Lines: 51
    Message-ID: <5aa8b26a$0$1000$65785112@news.neostrada.pl>
    Organization: Telekomunikacja Polska
    NNTP-Posting-Host: 31.42.14.107
    X-Trace: 1521005162 unt-rea-a-02.news.neostrada.pl 1000 31.42.14.107:55077
    X-Complaints-To: a...@n...neostrada.pl
    Xref: news-archive.icm.edu.pl pl.misc.samochody:2626565
    [ ukryj nagłówki ]

    W dniu 2018-03-13 o 22:46, Marek S pisze:
    > W dniu 2018-03-10 o 19:36, J.F. pisze:
    >
    >> Pozostale sruby trzymaja, ale ze dwie udalo mi sie troche dokrecic.
    >> Klucza dynamometrycznego nie mam, dokrecam "na reke" :-)
    >
    > Ciekawy wątek. Poczytałem wszystkie wypowiedzi. Jestem laikiem jeśli
    > chodzi o mechanikę samochodową. Jednakże jako wieloletni użytkownik
    > aut, nie startujący w rajdach choć lubiący ostrzejszą jazdę powiem, że:
    >
    > 1. Zdarzyło mi się zerwać nieposmarowaną śrubę mocującą felgę, co
    > skutkowało drogą naprawą i innymi problemami jak laweta bo nikt nie
    > był w stanie koła zmienić.
    >
    > 2. Od tej pory smaruję śruby.

    Wyciągnąłeś błędne wnioski, bo śruby się urywają jak się je dokręca bez
    użycia klucza dynamometrycznego.

    >
    > 3. Nigdy nie zdarzyło mi się zgubić ani poluzować żadnej.
    >
    > 4. Nigdy mi się nie zdarzyło aby smar się zapiekł.

    Jesteś pewien, że tej śruby, która się urwała jakiś nadgorliwy oponiarz
    jednak nie posmarował?
    Może jeszcze felga była aluminiowa, a on posmarował śrubę smarem miedzianym?
    W takich sytuacjach to jest bardziej niż pewne, że będzie problem z
    odkręceniem śrub.

    >
    > 5. Nigdy temperatura alu-felgi i śrub ją trzymających nie była taka
    > aby nie było można jej dotknąć. Ale zdarzyła mi się odwrotna sytuacja
    > - na kursie doskonalenia techniki jazdy opony były gorące dużo
    > bardziej niż felgi. Śmierdziały "paloną gumą". Nie dało się ich
    > dotknąć. Od tarcz pewnie papierosa dałoby się odpalić. Żar buchał.
    > Natomiast felgi były letnie.
    >
    Rzecz w tym, że felga styka się z tarczą hamulcową. Jeżeli twierdzisz,
    że od tarcz można było papierosa odpalić to i felgi z całą pewnością
    ręką byś nie dotknął.

    Piasty także się stykają z tarczami, a w nich są gwinty w które wkręcone
    są śruby/szpilki mocujące koła.

    Jak to ktoś powiedział "kłamać to trza umić" :)

    Swoją drogą polecam sprawdzić jak to jest z felgami. Przejedź się kilka
    kilometrów w ruchu miejskim, a później sprawdź temperaturę felg, a
    zobaczysz, że nie będą one letnie.

Podziel się

Poleć ten post znajomemu poleć

Wydrukuj ten post drukuj


Następne wpisy z tego wątku

Najnowsze wątki z tej grupy


Najnowsze wątki

Szukaj w grupach

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.

Wzory dokumentów

Bezpłatne wzory dokumentów i formularzy.
Wyszukaj i pobierz za darmo: