eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plGrupypl.misc.samochodysmarowanie srubRe: smarowanie srub
  • Data: 2018-03-14 19:46:13
    Temat: Re: smarowanie srub
    Od: Marek S <p...@s...com> szukaj wiadomości tego autora
    [ pokaż wszystkie nagłówki ]

    W dniu 2018-03-14 o 06:25, Uzytkownik pisze:

    >> 2. Od tej pory smaruję śruby.
    >
    > Wyciągnąłeś błędne wnioski, bo śruby się urywają jak się je dokręca bez
    > użycia klucza dynamometrycznego.

    Szczerze mówiąc nie pamiętam czy klucz taki był użyty. Nawet nie
    zwracałem uwagi na to co zakład oponiarski robi. Natomiast doskonale
    pamiętam każdorazową walkę z śrubami by koło zdemontować przy flaku i że
    nie zawsze było to możliwe. Od czasu kiedy jednak zdecydowałem się o
    smarowaniu - kłopot zniknął.

    > Jesteś pewien, że tej śruby, która się urwała jakiś nadgorliwy oponiarz
    > jednak nie posmarował?

    Hmmm... w zasadzie nie. Ale tak czy owak ze wszystkimi śrubami i to
    zawsze był problem. Od paru lat zawsze proszę o przesmarowanie -
    wszelkie problemy ustąpiły.

    > Może jeszcze felga była aluminiowa, a on posmarował śrubę smarem
    > miedzianym?
    > W takich sytuacjach to jest bardziej niż pewne, że będzie problem z
    > odkręceniem śrub.

    Felgi zawsze są aluminiowe - to fakt. Ale ... jaki ma to związek skoro
    smar nie dotyka felgi? Smarowana jest delikatnie tylko końcówka gwintu
    śruby - podczas wkręcania rozprowadza się to na resztę długości. Felga
    jest poza zasięgiem smaru.

    > Rzecz w tym, że felga styka się z tarczą hamulcową. Jeżeli twierdzisz,
    > że od tarcz można było papierosa odpalić to i felgi z całą pewnością
    > ręką byś nie dotknął.

    Ok, wezmę pirometr, zahamuję parę razy i sam zobaczysz. Tarcza będzie
    gorąca a felga letnia. W nawiązaniu do poniższego - jutro będę miał
    wyjazd ok 80km obwodnica/centra miast. Pomierzę i sfilmuję wyniki.

    >
    > Swoją drogą polecam sprawdzić jak to jest z felgami. Przejedź się kilka
    > kilometrów w ruchu miejskim, a później sprawdź temperaturę felg, a
    > zobaczysz, że nie będą one letnie.

    Nooo... będą letnie lub zupełnie zimne. Co to ma wykazać? Wiele razy to
    sprawdzałem ponieważ sam myję auto a felgi małą szczotką by domyć wąskie
    szczeliny więc siłą rzeczy muszę je dotykać dłonią. Ochlapane tarcze
    intensywnie parują a felgi są zupełnie chłodne.

    --
    Pozdrawiam,
    Marek

Podziel się

Poleć ten post znajomemu poleć

Wydrukuj ten post drukuj


Następne wpisy z tego wątku

Najnowsze wątki z tej grupy


Najnowsze wątki

Szukaj w grupach

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.

Wzory dokumentów

Bezpłatne wzory dokumentów i formularzy.
Wyszukaj i pobierz za darmo: