-
Data: 2018-03-14 19:46:13
Temat: Re: smarowanie srub
Od: Marek S <p...@s...com> szukaj wiadomości tego autora
[ pokaż wszystkie nagłówki ]W dniu 2018-03-14 o 06:25, Uzytkownik pisze:
>> 2. Od tej pory smaruję śruby.
>
> Wyciągnąłeś błędne wnioski, bo śruby się urywają jak się je dokręca bez
> użycia klucza dynamometrycznego.
Szczerze mówiąc nie pamiętam czy klucz taki był użyty. Nawet nie
zwracałem uwagi na to co zakład oponiarski robi. Natomiast doskonale
pamiętam każdorazową walkę z śrubami by koło zdemontować przy flaku i że
nie zawsze było to możliwe. Od czasu kiedy jednak zdecydowałem się o
smarowaniu - kłopot zniknął.
> Jesteś pewien, że tej śruby, która się urwała jakiś nadgorliwy oponiarz
> jednak nie posmarował?
Hmmm... w zasadzie nie. Ale tak czy owak ze wszystkimi śrubami i to
zawsze był problem. Od paru lat zawsze proszę o przesmarowanie -
wszelkie problemy ustąpiły.
> Może jeszcze felga była aluminiowa, a on posmarował śrubę smarem
> miedzianym?
> W takich sytuacjach to jest bardziej niż pewne, że będzie problem z
> odkręceniem śrub.
Felgi zawsze są aluminiowe - to fakt. Ale ... jaki ma to związek skoro
smar nie dotyka felgi? Smarowana jest delikatnie tylko końcówka gwintu
śruby - podczas wkręcania rozprowadza się to na resztę długości. Felga
jest poza zasięgiem smaru.
> Rzecz w tym, że felga styka się z tarczą hamulcową. Jeżeli twierdzisz,
> że od tarcz można było papierosa odpalić to i felgi z całą pewnością
> ręką byś nie dotknął.
Ok, wezmę pirometr, zahamuję parę razy i sam zobaczysz. Tarcza będzie
gorąca a felga letnia. W nawiązaniu do poniższego - jutro będę miał
wyjazd ok 80km obwodnica/centra miast. Pomierzę i sfilmuję wyniki.
>
> Swoją drogą polecam sprawdzić jak to jest z felgami. Przejedź się kilka
> kilometrów w ruchu miejskim, a później sprawdź temperaturę felg, a
> zobaczysz, że nie będą one letnie.
Nooo... będą letnie lub zupełnie zimne. Co to ma wykazać? Wiele razy to
sprawdzałem ponieważ sam myję auto a felgi małą szczotką by domyć wąskie
szczeliny więc siłą rzeczy muszę je dotykać dłonią. Ochlapane tarcze
intensywnie parują a felgi są zupełnie chłodne.
--
Pozdrawiam,
Marek
Następne wpisy z tego wątku
- 14.03.18 19:47 RadoslawF
- 14.03.18 19:49 Marek S
- 14.03.18 20:36 Zenek Kapelinder
- 14.03.18 22:12 J.F.
- 15.03.18 11:33 RadoslawF
- 15.03.18 11:39 J.F.
- 15.03.18 15:06 RadoslawF
- 15.03.18 15:54 J.F.
- 15.03.18 18:20 Zenek Kapelinder
- 15.03.18 18:53 Marek S
- 15.03.18 19:05 RadoslawF
- 15.03.18 19:30 Tomasz Gorbaczuk
- 15.03.18 20:48 Zenek Kapelinder
- 15.03.18 21:01 Zenek Kapelinder
- 15.03.18 21:38 Marek S
Najnowsze wątki z tej grupy
- wina Tóska
- Rewolucja/Rewelacja!
- grupa ożyła ;)
- Być jak Clint
- Aby WKOOOORWIĆ ekofaszystów ;-)
- OC - podwyżka
- wyszedł z domu bez buta
- Bieda hud.
- Strach się bać
- Koniec smrodów
- Krematorium
- Szybcy i wściekli
- elektrycznie
- Jebane kurwa, kurwy.
- Coraz mniej ludzi robi prawo jazdy
Najnowsze wątki
- 2024-11-25 Karty przedpłacone (podarunkowe) Google Play - pytanie do korzystających
- 2024-11-26 wina Tóska
- 2024-11-26 Rewolucja/Rewelacja!
- 2024-11-25 grupa ożyła ;)
- 2024-11-24 Być jak Clint
- 2024-11-24 Rura kanalizacja konceptu Franke = problem
- 2024-11-25 Wrocław => Lead Java EE Developer <=
- 2024-11-25 Warszawa => Business Development Manager - Network and Network Securit
- 2024-11-25 Kraków => Programista Full Stack (.Net Core) <=
- 2024-11-25 Lublin => Senior PHP Developer <=
- 2024-11-25 Karlino => Konsultant wewnętrzny SAP (FI/CO) <=
- 2024-11-25 Warszawa => ECM Specialist / Consultant <=
- 2024-11-25 Katowice => Regionalny Kierownik Sprzedaży (OZE) <=
- 2024-11-25 Warszawa => Senior Frontend Developer (React + React Native) <=
- 2024-11-25 Lublin => Inżynier Serwisu Sprzętu Medycznego <=