-
Data: 2018-03-14 06:25:19
Temat: Re: smarowanie srub
Od: Uzytkownik <a...@s...pl> szukaj wiadomości tego autora
[ pokaż wszystkie nagłówki ]W dniu 2018-03-13 o 22:46, Marek S pisze:
> W dniu 2018-03-10 o 19:36, J.F. pisze:
>
>> Pozostale sruby trzymaja, ale ze dwie udalo mi sie troche dokrecic.
>> Klucza dynamometrycznego nie mam, dokrecam "na reke" :-)
>
> Ciekawy wątek. Poczytałem wszystkie wypowiedzi. Jestem laikiem jeśli
> chodzi o mechanikę samochodową. Jednakże jako wieloletni użytkownik
> aut, nie startujący w rajdach choć lubiący ostrzejszą jazdę powiem, że:
>
> 1. Zdarzyło mi się zerwać nieposmarowaną śrubę mocującą felgę, co
> skutkowało drogą naprawą i innymi problemami jak laweta bo nikt nie
> był w stanie koła zmienić.
>
> 2. Od tej pory smaruję śruby.
Wyciągnąłeś błędne wnioski, bo śruby się urywają jak się je dokręca bez
użycia klucza dynamometrycznego.
>
> 3. Nigdy nie zdarzyło mi się zgubić ani poluzować żadnej.
>
> 4. Nigdy mi się nie zdarzyło aby smar się zapiekł.
Jesteś pewien, że tej śruby, która się urwała jakiś nadgorliwy oponiarz
jednak nie posmarował?
Może jeszcze felga była aluminiowa, a on posmarował śrubę smarem miedzianym?
W takich sytuacjach to jest bardziej niż pewne, że będzie problem z
odkręceniem śrub.
>
> 5. Nigdy temperatura alu-felgi i śrub ją trzymających nie była taka
> aby nie było można jej dotknąć. Ale zdarzyła mi się odwrotna sytuacja
> - na kursie doskonalenia techniki jazdy opony były gorące dużo
> bardziej niż felgi. Śmierdziały "paloną gumą". Nie dało się ich
> dotknąć. Od tarcz pewnie papierosa dałoby się odpalić. Żar buchał.
> Natomiast felgi były letnie.
>
Rzecz w tym, że felga styka się z tarczą hamulcową. Jeżeli twierdzisz,
że od tarcz można było papierosa odpalić to i felgi z całą pewnością
ręką byś nie dotknął.
Piasty także się stykają z tarczami, a w nich są gwinty w które wkręcone
są śruby/szpilki mocujące koła.
Jak to ktoś powiedział "kłamać to trza umić" :)
Swoją drogą polecam sprawdzić jak to jest z felgami. Przejedź się kilka
kilometrów w ruchu miejskim, a później sprawdź temperaturę felg, a
zobaczysz, że nie będą one letnie.
Następne wpisy z tego wątku
- 14.03.18 12:24 RadoslawF
- 14.03.18 13:53 Zenek Kapelinder
- 14.03.18 14:17 RadoslawF
- 14.03.18 15:44 J.F.
- 14.03.18 15:49 Zenek Kapelinder
- 14.03.18 19:46 Marek S
- 14.03.18 19:47 RadoslawF
- 14.03.18 19:49 Marek S
- 14.03.18 20:36 Zenek Kapelinder
- 14.03.18 22:12 J.F.
- 15.03.18 11:33 RadoslawF
- 15.03.18 11:39 J.F.
- 15.03.18 15:06 RadoslawF
- 15.03.18 15:54 J.F.
- 15.03.18 18:20 Zenek Kapelinder
Najnowsze wątki z tej grupy
- zawsze parkuj tyłem do ulicy
- nie będzie naprawy pod blokiem?
- korytarz zycia
- serce boli
- Seicento vs Szydło, comes back :)
- Zasięg Tesli przy szybszej jeździe
- 300km/h
- Jaka nawigacja z asystentem zmiany pasa ruchu?
- Zapierdalać
- Oszczędzanie nie jest łatwe
- Jeździ, skręca, hamuje
- Do IO i innych elektrooszolomow, tu macie prawdziwe smrody
- śnieg
- Jazda z Warszawy do Krakowa teslą
- Beztłumikowcy
Najnowsze wątki
- 2025-01-17 Warszawa => Inżynier oprogramowania .Net <=
- 2025-01-17 Natalia z Andrychowa
- 2025-01-17 Gliwice => Business Development Manager - Dział Sieci i Bezpieczeńst
- 2025-01-17 Warszawa => System Architect (Java background) <=
- 2025-01-17 Warszawa => Full Stack .Net Engineer <=
- 2025-01-17 Gliwice => IT Expert (Network Systems area) <=
- 2025-01-17 Lublin => Programista Delphi <=
- 2025-01-17 Warszawa => Developer .NET (mid) <=
- 2025-01-17 Ostrów Wielkopolski => Konsultant Wdrożeniowy Comarch XL/Optima (Ksi
- 2025-01-17 Katowice => Senior Field Sales (system ERP) <=
- 2025-01-17 Wróblewo => Analityk finansowy <=
- 2025-01-17 Żerniki => Specjalista ds. Employer Brandingu <=
- 2025-01-17 pradnica krokowa
- 2025-01-17 Warszawa => International Freight Forwarder <=
- 2025-01-17 Warszawa => Helpdesk Specialist <=