eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plGrupypl.misc.elektronikasilnik krokowy jako wskazówka › Re: silnik krokowy jako wskazówka
  • Data: 2009-11-07 23:33:02
    Temat: Re: silnik krokowy jako wskazówka
    Od: Jarosław Sokołowski <j...@l...waw.pl> szukaj wiadomości tego autora
    [ pokaż wszystkie nagłówki ]

    Pan Marek Lewandowski napisał:

    [...układ zapłonowy w samochodzie...]
    >> Za to na srednicy 4cm  3 stopnie to 0.1mm.
    >> Nie tak latwo chyba zrobic to po amatorsku optycznie.
    >
    > Czujnik na rozetce jest na trochę innej zasadzie zbudowany i do tego
    > jest kalibrowany.
    > Poza tym on nie daje sensownego sygnału statycznie, tylko dopiero przy
    > jakichś niezerowych obrotach. To jest bardziej "PLL" niż "krańcówka".
    > Łatwiej jest wyłapać 0.1° fazy na sygnale 100Hz niż sensowny próg na
    > jakimś powoli rosnącym napięciu.

    100Hz? Sto zapłonów na sekundę, to ma czterocylindrowy silnik przy
    sześciu tysiącach obrotów. A kąt wyprzedzenia zapłonu ma wielkie
    znaczenie na biegu jałowym. Może nawet przede wszystkim na biegu
    jałowym. Czyli tak bliżej 10Hz, czasem nawet mniej. W aparatach
    z rozetką, cewką i układem elektronicznym, stosowane są podciśnieniowe
    systemy regulacji kąta wyprzedzenia zapłonu. Inne, elektroniczne,
    może również, ale klasyczne podciśnieniowo-mechaniczne też. Więc
    to jednak trochę jak "krańcówka" (czujnik indukcyjny przypomina
    budową głowicę magnetofonu).

    --
    Jarek

Podziel się

Poleć ten post znajomemu poleć

Wydrukuj ten post drukuj


Następne wpisy z tego wątku

Najnowsze wątki z tej grupy


Najnowsze wątki

Szukaj w grupach

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.

Wzory dokumentów

Bezpłatne wzory dokumentów i formularzy.
Wyszukaj i pobierz za darmo: