eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plGrupypl.misc.elektronikasilnik krokowy jako wskazówkaRe: silnik krokowy jako wskazówka
  • Path: news-archive.icm.edu.pl!news.gazeta.pl!not-for-mail
    From: Jarosław Sokołowski <j...@l...waw.pl>
    Newsgroups: pl.misc.elektronika
    Subject: Re: silnik krokowy jako wskazówka
    Date: Sat, 7 Nov 2009 23:33:02 +0000 (UTC)
    Organization: : : :
    Lines: 25
    Message-ID: <s...@f...lasek.waw.pl>
    References: <hcmsrq$vdu$1@news.onet.pl> <hcn2ff$ioj$1@news.onet.pl>
    <hcn2u6$k5l$1@news.onet.pl> <7...@m...uni-berlin.de>
    <hcnnuc$101n$1@news2.ipartners.pl> <7...@m...uni-berlin.de>
    <v...@4...com>
    <9...@u...googlegroups.com>
    NNTP-Posting-Host: 87-205-196-134.adsl.inetia.pl
    Mime-Version: 1.0
    Content-Type: text/plain; charset=iso-8859-2
    Content-Transfer-Encoding: 8bit
    X-Trace: inews.gazeta.pl 1257636782 28255 87.205.196.134 (7 Nov 2009 23:33:02 GMT)
    X-Complaints-To: u...@a...pl
    NNTP-Posting-Date: Sat, 7 Nov 2009 23:33:02 +0000 (UTC)
    X-User: zzxxccvv
    User-Agent: slrn/0.9.8.1 (Linux)
    Xref: news-archive.icm.edu.pl pl.misc.elektronika:575109
    [ ukryj nagłówki ]

    Pan Marek Lewandowski napisał:

    [...układ zapłonowy w samochodzie...]
    >> Za to na srednicy 4cm  3 stopnie to 0.1mm.
    >> Nie tak latwo chyba zrobic to po amatorsku optycznie.
    >
    > Czujnik na rozetce jest na trochę innej zasadzie zbudowany i do tego
    > jest kalibrowany.
    > Poza tym on nie daje sensownego sygnału statycznie, tylko dopiero przy
    > jakichś niezerowych obrotach. To jest bardziej "PLL" niż "krańcówka".
    > Łatwiej jest wyłapać 0.1° fazy na sygnale 100Hz niż sensowny próg na
    > jakimś powoli rosnącym napięciu.

    100Hz? Sto zapłonów na sekundę, to ma czterocylindrowy silnik przy
    sześciu tysiącach obrotów. A kąt wyprzedzenia zapłonu ma wielkie
    znaczenie na biegu jałowym. Może nawet przede wszystkim na biegu
    jałowym. Czyli tak bliżej 10Hz, czasem nawet mniej. W aparatach
    z rozetką, cewką i układem elektronicznym, stosowane są podciśnieniowe
    systemy regulacji kąta wyprzedzenia zapłonu. Inne, elektroniczne,
    może również, ale klasyczne podciśnieniowo-mechaniczne też. Więc
    to jednak trochę jak "krańcówka" (czujnik indukcyjny przypomina
    budową głowicę magnetofonu).

    --
    Jarek

Podziel się

Poleć ten post znajomemu poleć

Wydrukuj ten post drukuj


Następne wpisy z tego wątku

Najnowsze wątki z tej grupy


Najnowsze wątki

Szukaj w grupach

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.

Wzory dokumentów

Bezpłatne wzory dokumentów i formularzy.
Wyszukaj i pobierz za darmo: